Gisteren voor het eerst los op Maël!!(+ foto)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Gisteren voor het eerst los op Maël!!(+ foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 20:30

Afbeelding

Op dit lekker ding heb ik gisteren voor het eerst los in de bak gereden.
Ik had hem eerst even goed gelongeerd tot ie lekker moe was en totdat de knechten koffie gingen drinken, want die waren met de tractor aan het rijden. Daar schrok Maël soms van en dat wilde ik tijdens het rijden voorkomen.
Goed toen ie gelongeerd was, kwam Jaap (mijn vriendje), mij helpen. Eerst ging ik even aan de longe rijden. Dat ging eerst even niet zo goed. Hij was toch wat fris en wilde van draf niet naar stap terug. Na een paar keer oefenen met de overgangen ging het toch goed en besloot ik los te gaan. Het moet er toch eens van komen.
Jaap bleef in het midden van de bak staan, al kan hij natuurlijk weinig doen bij problemen.
Maël had eerst nog het idee dat hij op de volte moest blijven zoals aan de longe, maar later ging ie toch netjes langs het hek lopen. Sommige dingen vond ie nog wel eng, de hond en een auto. Maar het ging er goed.
Toen de overgang naar draf, terug naar stap, weer draven, halt houden, stappen, aandraven, stappen, halthouden. Alles helemaal perfect. Echt een heerlijk paard.
Hij reageert perfect op je benen, druk van het binnenbeen leidt hem netjes naar buiten. En uiteraard zonder sporen of zweepje.
Ik had nog wel mijn stemhulpen die hij kende van het longeren nodig, maar goed....voor de eerste keer!
Ik was super trots op hem!! Heb hem extra geknuffeld, Jaap zou haast jaloers worden. Maar die was ook erg trots. Hij weet dat ik erg angstig ben geworden na mijn ongeluk en was beretrots op ons allebei.
Ik heb nu besloten dat ik voortaan niet meer met mijn kistjes en grote groene waxjas ga rijden. Misschien stom, maar Maël komt totaal niet tot zijn recht als ik er als een bemodderde boerin op zit.
Voortaan gaan bij hem de witte bandages om en doe ik mijn laarzen en een nettere jas aan.
De bak ligt naast een camping en een restaurant. Ik heb dus vaak publiek tijdens het rijden en vind dan wel dat ik er een beetje representatief uit moet zien, toch?
Vandaag had ik Maël rust, is alleen even los in de bak geweest, en morgen ga ik weer rijden. LEUK!!!!!!!!
Ik hoop snel foto´s te hebben van mij op Maël.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:24

Echt een heel mooi en gaaf beestje, ook heel goed van je dat op hem gereden hebt, succes!! Cool