Frustratie over te koop hoofdstel. :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Frustratie over te koop hoofdstel. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 23:26

Ik moet even mijn frustraties kwijt... Boos! Ik zag gisteren een zwart nylon hoofdstel te koop. Maat cob. Ik had nog een hoofdstel nodig voor Domi, en aangezien ik met Roskur endurance ga rijden, leek nylon mij sowieso wel goed materiaal! Ik kreeg een mailtje met foto terug, vond het echt een supermooi ding, en bood dus de vraagprijs. Lachen Gisteravond. Toen vanmorgen een mail gestuurd, of ze m'n mail had gekregen. Ze zei ja. Dus ik stuur gegevens, en zeg dat ik wel eerst de helft wilde betalen en daarna de andere helft, als ik het hoofdstel binnen had (die niet-bokt mensen op marktplaats zijn zooo eng. Bloos). Toen stuurde ze een mail terug, met dat het net verkocht was!! Scheve mond Ik voel me toch enigszins genaaid, heb haar ook teruggemaild waarom en hoe, of er hoger is geboden of iets dergelijks, tenslotte had ik gisteravond haar vraagprijs al gegeven en nu was het ineens, 'net', verkocht. Verward Ik vond het erg raar, en voel me dus echt genaaid, want ik wilde het hoofdstel echt graag hebben en toen was het ineens verkocht. Scheve mond Voel me toch wel een beetje gedumpt... Boos!

Sorry, moest het even kwijt. Verdrietig

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:27

Maar stel dat het jouw hoofdstel was, en je had er 2 klanten voor: een die in 2x wilde betalen en een die in 1x wilde betalen, welke zou jij dan kiezen?
Ik wist het wel

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:28

banketstaaf is het wel een beetje.
Ik heb het zelf ook wel eens met een zadel gehad.
Ik had al afgesproken om het ding te kopen, krijg ik de avond voor ik hem op zou halen een mail dat een vriendin het zadel al had gekocht.
Errrug fijn.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 23:36

Tja, volgens mij kwam het niet daardoor. Anders had ze dat wel gezegd, lijkt mij zo. Verward Bovendien is het toch niet zoveel verschil, die paar daagjes, ik had het iig niet erg gevonden. Maarja, wie ben ik, denk je dan. Knipoog Ze mailde sowieso 2 seconden na mijn mailtje daarover terug. Dus ik denk dat ze terwijl ik had geboden en tussen de tijd dat ze zei dat ze m'n mailtje had, en die andere van mij, onderhandelde met nog iemand ofzoiets. Verward

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:18

misschien hadden wel 2 mensen het gevraagde bedrag geboden
en woonde de een om de hoek die gelijk met cash aan kwam zetten ..
tja het is alleen maar raden maar er kunnen zoveel dingen gebeuren
het is dan misschien niet leuk voor jou maar ja .. ken der zo weinig aan doen he

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:40

Tja, wie het eerst komt wie het eerst maalt. banketstaaf, maar zo werkt het wel

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:10

Da's echt jammer.
Maar ik denk ook dat het te maken heeft met de 50/50-betaling.
Veel mensen (waaronder ikzelf Knipoog) versturen alleen als het volledige bedrag betaald is.
In zo'n geval kun je misschien ook beter even overleggen of iemand er mee accoord gaat om het 50/50 te doen i.p.v. alleen te melden dat je het zo gaat doen Knipoog

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:24

Dat gebeurt zo vaak op marktplaats! Vervelend is het wel...zeker als je erop rekent! Op zich gebeurt het hier op Bokt ook, maar de meeste houden toch wel rekening met elkaar!

Ik wil zelf ook niet het volledige bedrag in een keer betalen, ben al een keer goed genaaid! Dus je denkt wel 2 keer na!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:41

Als ik spullen verkoop wil ik gewoon het volledige bedrag in 1 x betaald hebben, andersom doe ik dat ook. Ik denk dat die gene daar op afgeschikt is.

Ik vraag altijd wel volldige naam, adres, plaats en eventueel telefoonnummer. Mocht er wat fout gaan heb ik teminste nog iets.

wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:02

op whoa staan mooie nylon hoofstellen in 5 kleuren 12,50 per stuk en teugels ook 12,50 bij de modator dus veilig bestellen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:03

Ze zijn nu eenmaal niet verplicht aan jouw te verkopen als je via Marktplaats koopt.

Dat is via Ebay dan wel anders...Lips are sealed

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:14

Ze kunnen inderdaad doen wat ze willen.
Als ik iets verkoop en ik ga serieus op een bod in en de gegevens zijn uitgewisseld, is het ook voor die persoon.
Ook al komt er 2 seconden daarna iemand die 2x zoveel biedt, das dan jammer. De eerste afspraak staat gewoon. Ik vind betrouwbaarheid belangrijker dan geld.
Als ik rijk wil worden moet ik gewoon niet op een te laag bod ingaan of even wachten met afspraken maken tot iemand meer biedt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:16

Maar ik zou het ook niet in mijn hoofd halen om te vragen of ik in twee keer kan betalen. Je betaalt het volledig bedrag vooraf, helemaal bij dat soort bedragen. Want zo komt het wel over dat je het eigenlijk niet hebt, en de verkoper naar het tweede gedeelte van de betaling kan fluiten.
Niet slim aangepakt dus. Kan het in dit geval dus wel begrijpen.

wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:17

heb nog even gezocht voor je kijk op bokt bij commercieel en dan bij western ackties

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:17

Maar dan kan die persoon toch gewoon zeggen dat ze het liever in één keer heeft?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:20

Als ik twee kopers heb, de een doet moeilijk en de ander niet, voor wie zou ik gaan denk je?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:23

ik heb dat met een shetje gehad !
ik had een heel ief veulen gezien,
alles bijna geregeld,
ik super blij,
stuurd ie mail dat ie al weg was..
flink balen hoor !

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:26

Cassidy schreef:
Als ik twee kopers heb, de een doet moeilijk en de ander niet, voor wie zou ik gaan denk je?


Misschien ben ik dan te goed voor deze wereld, want ik heb de afgelopen 2 weken op geld en reactie van iemand zitten wachten.
Heb steeds netjes gemaild, maar verkoop nu de spullen aan iemand anders.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:30

Twee weken? Veel te lang. Maximaal drie dagen voor kleinere dingen, en zo niet probeer ik het ergens anders.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:55

Het was hier iemand op bokt en ik heb gewoon geen zin in grote drama's dat mensen gaan roepen dat ik geen afspraken na kom.
Ik heb nu diverse PB's waarmee ik kan laten zien dat ik toch echt netjes gewacht heb.

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:07

Heb ik ook gehad hier op Bokt...helaas!