Sefja nog niet goed..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Sefja nog niet goed..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 18:32

Vandaag is de veearts geweest voor wat de laatste keer foto's hadden moeten zijn. Helaas is op de foto's nog steeds de breuklijn te zien, bovendien heb ik met haar aan de hand gedraafd en loopt ze nog licht kreupel. Het heelt dus veel langzamer dan hij had ingeschat. Hij gaat nu advies inwinnen bij Dierenkliniek Emmeloord over verdere belasting (stilzetten of juist weer gaan bewegen) of toch een operatie. Ben best wel teleurgesteld. ik had zo gehoopt weer langzaam aan de slag te mogen.. Deze zomer wordt het hem niet meer in ieder geval.

Over ongeveer twee weken krijg ik advies van Emmeloord. Tot die tijd mag ik nog steeds 2 keer per dag een kwartiertje met haar lopen en (NIEUW!) mag ze elke dag een half uurtje in de paddock of wei. Vandaag mocht ze dus voor het eerst weer los bewegen. Ze had echt een brede glimlach op haar hoofd en heeft flink gebokt en rondgerend (wat vast niet goed voor haar was maar ze voelde zich er zichtbaar goed bij). Hopelijk is ze morgen iets beheersder.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 19:32

Jeetje, wat klote dat ze nog niet goed is... echt jammer. Maar wel heel fijn dat ze nu lekker even los in de paddock mag, want psychisch heeft ze hier natuurlijk ook onder geleden. En het gezondhouden van de geest van het paard is natuurlijk ook erg belangrijk.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 20:40

He bah wat balen dat het nu nog niet goed is, echt sneu!
Inderdaad wel fijn dat ze zich nu in ieder geval weer een beetje kan uitleven.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 21:16

Jeetje wat vervelend dat het dus nog niet goed is Boos! Zo zie je maar, wat in een paar seconden gebeurd is ben je nog niet zomaar vanaf.
Ik ben benieuwd wat ze in Emmeloord zeggen. Wel vreemd vind ik dat ze los mag, maar voor haar is het natuurlijk geweldig!!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 22:13

hey das balen joh.

Je kan het los lopen ook positief inzien.

iemand die altijd maar op bed moet liggen wordt er ook niet vrolijker van en zal minder snel genezen dan iemand die wat naar buiten kan en wat te doen heeft.

Om haar rustig te houden buiten kun je haar het beste op een stukje gras neerzetten, deed ik met felix ook werkte prima. Als ze maar wat te vreten hebben Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 00:08

Gadverdarrie, dat is balen zeg! Ik ga heel hard duimen dat Emmeloord goed advies voor je heeft en dat Sef dan een beetje sneller gaat genezen zonder dat er een operatie aan te pas hoeft te komen hoor! *duim duim duim*

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 09:49

verdorie denk je dat je op de weg terug bent krijg je weer een tegenslag. Nou maar hopen dat ze je kunnen helpen.
DUIM DUIM DUIM

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Sefja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:06

He wat jammer dat het nu weer langer gaat duren met het herstel van Sefja! Maar je kunt beter voorzichtig zijn dan te overhaast beginnen met rijden. Wat dat betreft pak je het goed aan, denk ik.
Er staat bij ons trouwens momenteel een halfzusje van Sefja, Solfaxa. Zelfde vader, Skardi. Solfaxa is ook een vos, heel elegant (bijna niet meer IJslands te noemen), mooie bewegingen, maar heeft momenteel een rugprobleem (strakke, pijnlijke rug). Solfaxa is aan de hand vrij hoog gekeurd. Leuk paardje wel, maar mij wat te klein en te licht. Sefja is wat steviger volgens mij, meer een echte IJslander, net als Askja.
Groetjes aan Sefja, en volgend jaar maak je zeker weten een spetterend wedstrijdddebuut met haar!
Kom je nog een keer naar De Punt?

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:08

jammer dat ze nog steeds niet goed is Verdrietig nouja succes ermee Lachen

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Sefja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 23:22

Askja schreef:
Er staat bij ons trouwens momenteel een halfzusje van Sefja, Solfaxa. Zelfde vader, Skardi. Solfaxa is ook een vos, heel elegant (bijna niet meer IJslands te noemen), mooie bewegingen, maar heeft momenteel een rugprobleem (strakke, pijnlijke rug). Solfaxa is aan de hand vrij hoog gekeurd. Leuk paardje wel, maar mij wat te klein en te licht. Sefja is wat steviger volgens mij, meer een echte IJslander, net als Askja.
Groetjes aan Sefja, en volgend jaar maak je zeker weten een spetterend wedstrijdddebuut met haar!
Kom je nog een keer naar De Punt?


Solfaxa, ja die ken ik, dat is de boze zus. Zij is degene die Sefja de botbreuk heeft bezorgd. No hard feelings. Haha! Gelukkig heeft ze erg aardige eigenaren, die erg fijn meewerken met verzekeringstoestanden. Sef is wat groter dan Solfaxa, ietsje steviger inderdaad maar ook best wel elegant wanneer ze in sportconditie is (nu dus duidelijk niet, ze heeft nu bijna geen spieren en een dikke buik)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:15

Wat een tegenvaller joh! Boos! Jij moet echt geduld hebben....

Inderdaad vreemd dat als die breuklijn nog zichtbaar is, Sefja wel los mag lopen... Verward Voor haar psyche lijkt het me wel beter, natuurlijk!

Het zit je niet mee, das duidelijk!