dierenarts is geweest

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

dierenarts is geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 16:38

Hoi hoi,
Ik wilde gisteren al een berichtje plaatsen want ik was zo nerveus,maar ik dacht ik wacht eerst maar eens af wat de DA zegt,dan kan het hele verhaal in een keer.
Nou Nielsson is al twee weken kreupel en heeft een bult met vocht boven zijn kogel.
Ik vertrouwde het niet en heb hem direct in de stal neergezet en sindsdien iedere dag netjes twee keer afgespoeld.Omdat ik bang was dat het dus een ontsteking was.
Maar omdat er nog geen vooruitgang in zat heb ik gisteren toch maar even de DA gebeld,alles uitgelegt en vandaag kwam hij dus langs.
Ik was dus erg nerveus en bang dat het misschien wel arthrose kon zijn ofzo.Ja je hoort het ook zo vaak.
Eerst moest ik met hem op straat draven en stappen op een lang stuk.{mijn conditie is trouwens ook niet meer wat het geweest is kom ik na vandaag achter Verward }.
Hij liep idd niet erg mooi.Toen de buigproef.Ik had dat zelf nog nooit meegemaakt,hij boog wel lang,maar na de buigproef was er geen verslechtering te zien in de draf.pfff gelukkig maar dacht ik.De DA zei dat hij zich waarschijnlijk heeft verstapt en dat het wel 6 tot 8 weken kan duren voordat hij weer regelmatiger gaat lopen.Het vocht gaat niet meer weg helaas,daar baal ik ook van.Als het na de 6/8 weken stalrust nog niet beter gaat met de draf en stap,dan mag ik even een afspraak maken om foto's te maken.Ik vind het niet erg dat ik nu niet kan rijden,maar ik vind het wel erg sneu voor Nielsson dat hij nu zo vaak in zijn stal moet blijven.Hij is soms niet te genieten en hinnikt als ik de deur maar open doe.Ik ga met hem wandelen enzo,maar het lijkt wel of hij daar niet genoeg aan heeft.Ook niet zo gek want hij is gewent om de heledag in de bak rond te huppelen.Maar het is nu beter voor hem om rustig aan te doen.Ik hoop maar dat het over een paar weken een stuk beter gaat.Zo niet dan ga ik zeker even foto's maken bij de kliniek.
Lang verhaal he?Maar ik moest het ff kwijt hoor.Bedankt voor het lezen van mijn verhaaltje.


nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 17:34

Dank jullie wel voor de beterschapjes,ik zal ze ff doorgeven aan Niels.
@pattyrex.Als ik hem nu een uurtje in de bak zet dan gaat hij onwijs bokken en gek doen.Lijkt me dus niet verstandig en niet bevordelijk voor het "heel" proces.Maar bedankt voor het meedenken.

Bart..we zullen je missen r.i.p

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 18:07

Vandaag heb ik hem een grote poetsbeurt gegeven en lekker peentjes voor hem gekocht.we hebben nog ff gewandelt en volgens mij gaat zijn vochtbultje wegtrekken.maar ik durf het niet hardop te zeggen want ik ben bang dat het dan morgen weer dikker is.op goed geluk maar.hij loopt in stap iets beter maar in draf nog niet.heb ik ook maar niet verder geprobeert.moet toch met rust over gaan.hopelijk is het morgen nog beter. Knipoog

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 19:19

MoonChloe schreef:
Jeetje vervelend joh!! Ik hoop dat het gauw over gaat.
Kan je hem niet op een klein stuk (afgezet dus) land zetten?


daar had ik ook al aan gedacht.mocht het niet zo zijn dat hij ontzettend last van die steek vliegen heeft en hij daar helemaal panisch van word.en dan gaat hij helemaal door de dolle. Scheve mond
maar ik ga wel een paar keer per dag met hem naar de wei en soms ff wandelen.dan kan ik hem een beetje onder controle houden.
vliegenspul en zo wekt bij hem niet.best sneu maar ik denk dat hij het wel overleefd. Haha!

bedankt voor jullie lieve reacties.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 10:29

Afbeelding
kijk eens..pas gekocht maar helaas gaat hij toch nog heeeeeeeel gek doen in de wei.maar bedankt voor je idee. *LOL*

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 18:14

nou vandaag weer steeds bij hem wezen kijken en ik moet eerlijk zeggen dat het vocht weer iets beter is dan gisteren.PLEASE laat het beter gaan.WISH ME LUCK!!!!

Bart..we zullen je missen r.i.p


nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 15:01

goh ik ben wel een beetje benieuwd wat hij dan heeft gebruikt bij je.maar goed.vandaag zag het er nog goed uit,en we hebben weer wat gestapt buiten.als hij niet meer kreupel is en zijn been blijft dik,dan kan ik altijd eens aan de da vragen wat hij eraan zou kunnen doen.opzich heb ik er geen moeite mee dat het been een beetje dik blijft hoor,ik heb niels alleen maar voor de recreatie dus ik hoef niet op wedstrijd.maar ik zal het eens aankaarten als het been niet slinkt.ontzettend bedankt voor je idee.daar kan ik wat mee.{heej dat rijmt}.maar goed voorlopig ziet het er goed uit.ik hoop dat het nu alleen maar beter word!!het is trouwens geen hoefzweer hoor.daar is uiteraard goed naar gekeken.

Bart..we zullen je missen r.i.p


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jet, Kaatastrof, Yavanna en 32 bezoekers