Even mijn frustraties over keuring kwijt

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mariska_28

Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 21:56

Bonte schreef:
Ik had gehoord dat de chip dan kan gaan dwalen, dus zou ik het niet risceren.
Dus dan moet je na het chippen je paard verplicht op stal zetten want stel je voor dat hij in de wei gaat rennen? Verward Nee hoor, volgens mij kunnen die paar rondjes draven echt geen kwaad..

Ik ga volgende week met Katinka en Dipsy naar de ICS keuring in Nijetije. Zal wel veslag doen of het daar beter loopt, mag hopen van wel .


Mariska_28

Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:21

dobbel schreef:
weet iemnd hoe laat het gaat beginnen volgende week.

Rastoelating begint om 10.00
Hengstenkeuring begint om 11.00
Premiekeuring merries begint om 12.45
Jaarlingenshow begint om 14.00
Veulenshow begint om 14.30
Zie ik je daar, spreek me maar gewoon aan hoor!! Ik loop met een 3-kleur merrie met een buffel van een merrieveulen ernaast en we hebben een rode alu trailer.

Mariska_28

Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:51

Monique_2 schreef:
Mariska,
moeten de paarden voor stamboekopname bij het ICS niet langs een veterinair? Ik lees hier namelijk niks over in Leon's verhaal.....
Op alle keuring waar ik tot nu toe geweest ben wel, en kan me zo 1-2-3 nier herrinneren dat het op een ledenvergadering ter sprake is geweest... Maar zaterdag weet ik meer. Ik las hier wel ergens dat bij het Friezenstamboek er ook geen veearts bij, is dus misschien is het niet gebruikelijk op een keuring? En bij de Merensen ook niet (in ieder geval niet 5 jaar geleden toen wij daar met onze merens waren). Maar dat hoor je zaterdag dan nog wel.. Haha!

Mariska_28

Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:53

Cayusejuhh schreef:
nou mijn DA en ook via de data bank zeiden dat je NIET mag lopen omdat de chip kan zweven. hij moet 1 dag rust omdat dan de genezing weefsel aanmaakt die de chip vast houd in de nek.
Dit gebeurt al binnen 1 dag en zit hij na 1 dag vaster dan dat hij meteen gezet word.
Ojee. dan had ik mijn hond ook niet uit moeten laten na het chippen... als dat maar goed gaat dan.. Schijnheilig

Ik zal de va eens vragen als hij weer op stal komt, maar ik heb nog nooit gehoord dat ie niet meer mag lopen.. Ja je mag hem niet in het zweet werken, maar een rondje draven... Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, hesterve, JPitty, Kitty_, Mark0919, Riviera87, Vagabondo, xChanelx en 36 bezoekers