Het gaat nog niet beter met Nienke :'(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Het gaat nog niet beter met Nienke :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 20:03

Ik wist niet zo goed waar dit moest vandaar ik het maar hier heb gezet. Het begon allemaal een tijdje geleden Nienke ging steeds meer schudden met d'r hoofd. Omdat wij dachten dat het iets met d'r oren was, was er al een veearts geweest die helemaal niks bij d'r oren kon vinden (en onder de man met de veearts erbij deed ze natuurlijk niks). Veearts kon dus helemaal niks vinden. Nou toch een tijdje Nienke gewoon laten lopen. Het is een tijdje niet slechter en niet beter geworden. Ineens werd het toch weer wat erger, omdat het afgelopen week gewoon echt niet meer ging en de veearts toch moest komen voor een van de andere pony's heeft de veearts toch ook nog een keertje naar Nienke gekeken. Deze keer vond hij dus wel wat. Er zijn 2 optie's wat ze nu kan hebben. Optie 1 is dat ze van de eerste wervel achter haar oren best veel last heeft. Als de veearts de eerste wervel naar links duwde was er niet veel aan de hand als hij de wervel naar rechts duwde had ze duidelijk veel pijn. De veearts heeft haar die dag dus gelijk gekraakt. Hij zei dat we voorlopig een maand lang elke dag oefeningen met haar moesten gaan doen. Optie 2 is dat ze een zonneallergie heeft maar dan niet in de vorm van verbranden maar haar hypofyse maakt dan een bepaalde stof aan waarvan zij erg veel last heeft. Dus als het na die maand niet beter gaat is het waarschijnlijk dat. Omdat het de afgelopen dagen steeds en steeds erger word en ze gewoon niet meer bereden kan worden. Hebben we besloten dat maandag gewoon de veearts er weer bij moet komen. We hebben haar vandaag gewoon gelongeerd dat gaan we morgen weer doen en het is nu dus afwachten wat de veearts maandag zegt.
Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest het echt even aan iemand kwijt!!!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:34

ohjee.. Scheve mond
Nou heel veel sterkte voor je paard gewenst hoor!
En voor jou natuurlijk ook, dit is niet leuk..!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:36

ojeetje wat sneu zeg.ik hoop dat ze heel gauw beter is en dat de echte oorzaak gevonden kan worden.dan kunnen jullie er ook iets aan gaan doen.heel veel sterkte en beterschap.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:52

Heel veel sterkte maandag! Inderdaad maar hopen dat ze de oorzaak vinden, van al die onzekerheden wordt je ook niet happy.

naatdrenk
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: alphen aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:35

mischien zit het in dr hooft en is er niets lichamelijks an de hand

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 18:34

naatdrenk schreef:
mischien zit het in dr hooft en is er niets lichamelijks an de hand

Het is zit zeker niet in d'r hoofd, want ik heb haar gister gelongeerd en toen was er helemaal niks aan de hand. Zodra ik (ook aan de longe) het zadel erop legde werd het al erger. Toen ging ik er ook nog op zitten zonder dat ik aan de teugels zat ofzo. en iemand anders gewoon longeerde toen werd het helemaal erg. Morgen komt de veearts dus weer en gaat het dan in de richting van haar rug zoeken. Hopen dat daar dan wat uit komt.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:37

he wat vervelend zeg.. ik hoop dat de VA iets kan vinden morgen, anders kan d'r misschien eens een fysio bij komen ofzo..? veel paarden die hoofdschudden hebben spierproblemen of andere blokkades in de rug/hals.
nouja veel beterschap voor Nienke Ach gut

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 10:33

De veearts is gister weer geweest voor Nienke. En hij denkt nu dat het ook uit d'r voorbenen kan komen. Er is een stukje van d'r kroonrand geschoren en daar heeft ze bepaald spul in gespoten gekregen. Ze staat nu zoiezo tot donderdag op rust (alleen in het land ze wordt er alleen uit gehaald voor haar oefeningen). Ze krijgt voor ijzers (ze staat nu op blote voeten) dan mag ze voorlopig alleen maar in kinderlesjes lopen en niet door de hals gereden worden ze mag de hals buigen tot hoever zij aangeeft. Dus het is nu verder weer afwachten. Ik hou julie op de hoogte!