ik heb geluk gehad dat het zo is afgelopen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikindoe
Berichten: 44
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: breda

ik heb geluk gehad dat het zo is afgelopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 16:57

ik wil even vertellen hoeveel geluk ik en mijn paard hebben gehad dat het zo is afgelopen. een tijd geleden heb ik om hulp gevraagt omdat mij paard af en toe 's ochtends tegen zijn stal aan staat de trappen. ik kon er op wachten tot het fout ging.

maandag ochtend :

6:30 : de boer en zijn vrouw waren net wakker toen de vrouw naar buiten keek en dacht te zien tegen mijn paard zijn kont aan te kijken (dit kan normaal niet door een deur en rekje)

de boer is naar buiten gelopen en zag dat mijn paard zijn rekje eraf had geslagen en met zijn linker achter been vast is te komen zitten over zijn deur. nu had hij probleem hoe moest hij mijn paard er af krijgen. (paard met veel pit) dit ging gelukkig makkelijk door een licht tikje op zijn kont te geven. hij tilde zijn been rustig op en haalde het er af.

8:30 : ik zou die ochtend les hebben toen ik op stal kwam werd ik bij het begin van de oprit terug geroepen door de boer hij vertelde mij het verhaal. bezorgd ging ik naar de stal van mij paard. de deur zat onder het bloed. ik liep zijn stal in en zag dat zijn been onder de wonden zat. ik heb het been afgespoten en op de wonden acederm gedaan.

nu loopt mijn paard van 's ochtend tot 's avonds buiten om hem niet stijf te laten worden. ook spuit ik heb drie ik per dag af een behandel zijn wonden dit laat hij gelukkig goed toe.

ik heb erge geluk gehad zijn been had ook gebroken kunnen zijn of gehecht moeten worden. ik vind het echt super erg dat ik niet kan rijden. maar nog veel erger dat ik mijn paard pijn moet zien lijden hij kan niet liggen en loopt bijna altijd op 3 benen. Huilen Huilen Huilen ik hoop dat hij snel beter word.

MIJN PAARD BETEKEND ALLES VOOR MIJ. ik weet niet wat ik zonder hem zou moeten.
Laatst bijgewerkt door nikindoe op 18-08-04 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:07

Oh wat erg!
Heb je er geen DA bij gehad?
Lijkt me echt even iets om er een DA naar te laten kijken.
Er kan inwendig ook wel iets kapot zijn. Iets met de pezen en spieren bijvoorbeeld...
Als ik jou was zou ik dat wel eventjes doen.

Genta

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:11

Ik zou er ook voor de zekerheid even een DA naar laten kijken !

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:49

Brr dat klinkt naar en ook wel bekend.
Wij hebben een paard op stal staan dat ook oit eens met haar been over de staldeur is gegaan (sindsdien zit altijd het bovenste tralierek dicht als ze op stal staat), en die heeft in de kliniek gestaan. Stukje bot verwijderd uit haar been. Dat bot was losgegaan, en had voor veeeel meer schade kunnen zorgen.
Ik zou de DA er even bij laten komen hoor!
Veel sterkte.

nikindoe
Berichten: 44
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 19:47

we laten de DA ook komen we willen eerst ff afkijken dat vindt de boer ook. als hij zaterdag nog veel last heeft belle we de DA.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:52

Ik had er meteen een DA bijgehaad, helemaal omdat hij op 3 benen loopt. Misschien toch slimmer, beter 1 keer te vaak dan 1 keer te weinig. Sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:49

Ik zou er ook zo snel mogelijk een DA bijhalen, maar goed, dat is mijn mening...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:29

en hij heeft je niet gebeld?
hij zal toch hebben gezien dat zijn been onder bloed zat en de deur.

ik zou er ook een dierenarts bij hebben gehaald.

suc6 ermee.

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:33

Das geen pretje zeg Ach gut
Maar ik zou er wel gelijk een DA bijhalen want je weet het niet.
Misschien is het niks maar misschien is het wel iets en als de DA is geweest heb je tenminste zekerheid

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:34

Verschrikkelijk om zo bij je paard uit te komen. Waarom heeft de boer je 's-morgens niet even gebeld om je op de hoogte te brengen. Lijkt me wel zo fijn om te weten wat met mijn paard is als er iemand bij uitkomt. In ieder geval geluk dat hij zijn been er rustig uit heeft gehaald. Ik zou er ook even een DA laten kijken, ik had hem waarschijnlijk die dag ook nog even gebeld. Ben benieuwd hoe of wat. In ieder geval heel veel succes ermee.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:20

Ik zou er meteen een DA bij gehaald hebben. Liever 1 keer teveel dan 1 keer te weinig. En dat die boer je niet meteen gebeld heeft, ik zou helemaal flippen als er bij mijn paard wat gebeurt en de stalhouder belt me niet meteen...Dus niet meer afwachten maar even de DA laten komen

nikindoe
Berichten: 44
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 14:38

vanmorgen kwam ik op stal om hem af te spuiten. dus al gewoon lijk doe ik heb zijn halster om en loop met hem aan een halster touw de stal uit. teminste ik liep de stal uit en hij bleef zijn. hij wou niet meer door de deur. eerst hebben we een half uur staan lokken. daarna heeft de boer hem een klein tikje gegeven. dit hielp niks. ik heb hem los gemaakt en heb zijn deur open laten staan en heb zijn dagelijkse papje gemaakt dat hij krijgt voor zijn darmen en hij is er dol op. dit heb ik 3 meter van zijn stal deur af gezet. na 20 minuten kwam hij beetje bij beetje zijn stal uit en liep het erf op en kwam naar me toe natuurlijk zat ik heel de tijd bij zijn stal in de buurt zo dat ik kon zien wat hij deed. hij loopt al weer op vier benen met pijn maar het lukt hem goed. vansdaag heeft hij ook voor het eerst weer gerold. hij was blij dat hij de wei in mocht hij hinikte nasar me en brieste je zag de pijn in zijn ogen maar de dankbaar heid dat ik hem hield tegelijk. hij is een super paardje. ik zal snel weer melden hoe het met hem gaat. dikke kus en hoefjes nikindoe

de boer had me expres niet gebeld hij weet dat ik dan helemaal door het lind ga als er iets met mijn paard is en hij wist dat ik les had en dus snel zou komen. anders was ik echt in paniek geraakt als hij had gebeld. hij weet veel van paarden dus hij heeft de situatie in kunnen schatten hoe erg het is.

iskander

Berichten: 347
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:47

Jeetje, wat zul je geschrokken zijn zeg! Maar ook ik zou meteen de dierenarts erbij gehaald hebben. Je weet nooit hoe diep de verwondingen zijn, je kunt nooit zeker weten. Ik sluit me aan bij de meesten: Beter 1x te vaak, dan 1x te weinig de dierenarts te laten komen. Misschien loopt alles met een sisser af, maar als er echt meer aan de hand is, vergeef je jezelf het nooit meer, dat je de dierenarts niet hebt laten kijken

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:26

Penny alarm?!

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:09

Ben het helemaal met iskander eens!!!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:22

EvaloveSandy schreef:
Penny alarm?!
misschien wel Scheve mond

Hey,

Wat erg voor je zeg. Dat je er de DA niet blij haalt snap ik niet.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:39

hoi ik had ook niet gewacht hoor met de veearts er bij te halen!!
zeker in jouw situatie had ik het meteen gedaan. je weet nooit wat er allemaal aan de binnenkant gekneusd of gebroken is..ik neem aan dat je paard heel belangrijk voor je is,dus haal zo snel mogelijk de veearts erbij.
dan kan je er misschien nog op tijd bij zijn. je paard loopt niet voor niks op drie benen toch.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:39

Beetje vaag verhaal.... Misschien penny jah...
Maar toch wel erg als zoiets je overkomt..

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:41

Nee dat was het eerste wat mij ook opviel!
Als het er zo erg uitzag dan ga je toch niet afwachten?

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:42

Citaat:
Dat je er de DA niet blij haalt snap ik niet.


Ik reageerde even op dit!

iskander

Berichten: 347
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:09

Ben trouwens wel benieuwd of de DA nu wel is geweest nikindoe????

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:58

EvaloveSandy schreef:
Penny alarm?!

heb de penny patrouille op de hoogte gebracht Knipoog je weet maar nooit hé

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:01

nikindoe schreef:
...op de wonden acederm gedaan...


Wel mee uit kijken... Kan namelijk wildvlees bevorderen.

Ga dan voor gewoon betadine.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:02

"nu had hij probleem hoe moest hij mijn paard er af krijgen. (paard met veel pit) dit ging gelukkig makkelijk door een licht tikje op zijn kont te geven. hij tilde zijn been rustig op en haalde het er af"

Dit maakt het ongeloofwaardig , als het paard zo makkelijk zn been weer terug kon zetten , had hij heus niet zo zelf blijven staan , die positie op 3 benen staat niet echt makkelijk lijkt me !

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:08

Pouskintje schreef:
heb de penny patrouille op de hoogte gebracht Knipoog je weet maar nooit hé


Het stelt me gerust Tong uitsteken