Ik ben bang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Ik ben bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 20:25

Bang...

Ik ben bang sinds ik getrapt ben door een paard.
Ik vind het eng om een paard mee uit de wei te nemen, ik durf niet meer.
Ik wil niet meer, niet meer bang zijn ik wil weer durven, net als voorheen.
Het is niet te geloven hoe zo'n trap je leven kan veranderen.
Ik barsste in tranen uit onder het rijden toen het paard steigerde, steeds hoger en hoger, en ik werd banger en banger.
Ik heb geen vertrouwen meer.
Ik ben bang om te vallen, misschien dat er dan iets met mijn rib fout gaat.
Ik ben bang...

(ik zit hier met tranen in mijn ogen, omdat ik niet meer kan wat ik wil)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 20:56

Misschien zou je een tijdje moeten stoppen met rijden en alleen nog maar wat met je pony tuttelen.
Als je bang bent met rijden kun je je nooit ontspannen en zal je pony ook niet ontspannen, daardoor zullen jullie maar verder in de problemen komen.
Is er niemand in je omgeving die je hier in kan begeleiden, bijv. je instructeur.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 21:51

Doe gewoon lekker rustig aan en doe andere dingen met je pony. Misschien is het idd goed om een tijdje niet te rijden en alleen maar dingen te doen die je niet eng vindt. Daarna krijg je vast wel weer de kriebels en hopelijk vind je het dan niet meer zo eng! Succes!

Lin.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 21:57

Stap voor stap weer opnieuw beginnen. Geen risico's nemen en als je het een dag teveel wordt dan stop je er even mee. Zet alles voor jezelf eens even op een rijtje, neem desnoods iemand mee die je situatie kent. Ach kop op Berdientje komt allemaal wel weer goed.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 22:06

Doe allerlei leuke dingen met je pony en probeer je angst te overwinnen door niet alleen te gaan rijden maar zorg dat er iemand bij is die er ook een beetje verstand van heeft en die je vertrouwt en altijd kan ingrijpen als het fout gaat. Dit geeft een veiliger gevoel.
Je zelfvertrouwen komt vanzelf wel weer terug al zal het nu heel moeilijk zijn.
Als je weer begint met rijden zorg dat je een paard onder je hebt die geen vlieg kwaad doet. Dan zul je vanzelf je angst kunnen overwinnen.
Ik hoop voor je dat het snel beter zal gaan en je weer kunt gaan genieten!
heel veel succes!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 00:17

Bedankt voor de reacties en ik denk dat ik er ook wel wat aan heb. Ik ben allang blij dat ik geen problemen heb met dingen doen met mijn eigen pony, aangezien dit een shetlander is en ik haar voor de volle 100% vertrouw.
Ik heb zaterdag eerst dus op dat ene paard gereden en later op het paard wat gek genoeg mij die trap heeft gegeven. Dat paard is een paardje wat ik ook volledig vertrouw.
Maar toch niet met ernaast lopen, normaal wel, maar nu niet meer. Laatst was ik hem uit de wei aan het halen, en hij doet alleen maar zijn hoofd omhoog en er vliegt al vanalles door mijn hoofd. Want toen ik die trap kreeg was het laatste beeld wat ik van hem gezien heb met zijn hoofd omhoog.

Ik hoop dat ik nog meer reacties krijg want aan jullie reacties heb ik echt wat Lovers Dank jullie wel! Ik ben allang blij dat ik hier op bokt gewoon mijn ei kwijt kan zonder dat ik er iemand mee lastigval, als je het niet wil weten lees je het niet en als je het wel wil lezen lees je het wel. Geen ergernissen van ouders of whatever.

Ik trek het gewoon even niet meer. Er is zoveel gebeurd. Ik ben echt heel erg down op dit moment. Het wil allemaal niet meer Verdrietig

Ik denk dat ik het probleem binnenkort aan mijn instructrice voorleg en aan mijn beste vriendin daar. Hopen dat er een oplossing komt.. Meer kan ik voorlopig niet doen denk ik.

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Sterkte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 12:55

He Meisje,

Wat lees ik nou ben je zo bang geworden...
Weet zeker dat Berdina je weer uit deze dip kan halen...

Ga lekker dingen met Berdientje doen en laat die andere paarden gewoon staan...

En wat je ook al typte Berdientje kan je voor 100% vertrouwen, want is gewoon echt een schat van een shet...

Sterkte ermee..

Groetjes Marcia

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 13:00

Jee, wat rottig joh! Door wat lelijke ongelukken en bijna ongelukken ben ik ook niet meer zo'n held met paarden, dus ik weet een beetje wat het is.

Zorg dat er iemand bij je is, maar laat je niet overhalen om dingen te doen die je echt niet durft. Dat is heel belangrijk!

Uiteindelijk zal het wat beter gaan hoor, geef jezelf de tijd.

sterkte, Mieke

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 13:30

ik heb vorig jaar november ook een megatrap tegen mijn voet gekregen.
ik was met pendro aan het rijden in een manegeles stopt 1 van die pony's ineens en begint pendro te trappen.
ik kon geen kant op Boos! pendro 2 trappen gehad maar hij verder niks en ik 1 op me voet.
me voet is nog steeds niet goed Lips are sealed
Ik heb nu dus ook als ik een les rijd dat ik op alle paarden let en dat ze maar niet te dicht in me buurt komen.

Ook ben ik er 3x afgevallen en nu heb ik ook zoiets als hij zijn hoofd naar beneden doet gaat hij steigeren.

Wat je moet doen is gewoon heel rustig weer beginnen en het niet overhaasten.

Bij mij heeft het ook even geduurt maar nu gaat het al weer steeds beter nog niet 100% maar we komen er wel.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:01

Het is zo jammer als je angsten krijgt door dergelijke dingetjes omtrent paarden...

Ik ben ook banger geworden om te vallen, draaide weg voor de galop etc.
Maar het gaat steeds een stukje beter nu ik mijn zit weer begin terug te krijgen...

En het kan zo verschillen, ik ben bijv eerlijk gezegd altijd al bang geweest met springen hoger dan 60 cm ofzow, springen vond ik altijd erg leuk, sprong zelfs zonder zadel, als het maar niet hoger dan 60 cm was...
En dat terwijl er nooit wat gebeurt is bij het springen met me Verward Ik was er altijd al bang voor Verward

Naast paarden ben ik helemaal niet bang, terwijl ik toch ook wel getrapt en gebeten ben, alhoewel toen ik een jaar of 3 was was ik heel erg bang voor een groot trekpaard Knipoog

Het is afentoe gewoon moeilijk om die angst onder controle te houden als de situatie daar is, en achteraf heb je zoiets van aansteller, was dat het nou Verward
Als je weet dat er eignelijk nix aan de hand is en je weet dat die angst puur in je koppie zit, gewoon je verstand op nul zetten, maar wel op je hoede zijn...
En neem voor de rest al de tijd, haal er eventueel iemand bij die je kan helpen ermee alhoewel je het toch zelf moet doen uiteindelijk...