Merries uitgebroken en wilde hengsten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Merries uitgebroken en wilde hengsten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 16:31

Ik had om 10 uur afgesproken op stal met een ander meisje die daar ook de paarden verzorgt. Vanaf de weg kan je de paarden in het weiland zien staan maar ik zag ze helemaal niet Verward Nou zag ik ze een stuk verderop staan en ik dacht.. nou misschien in een ander weiland gezet? Maar toen ik nog eens goed keek zag ik dat ze niet in een weiland stonden maar op een weggetje (die van stal naar de weilanden loopt) Een stuk verder zag ik dat een merrie aan de zijkant van het pad liep waar wel eens auto's reden. (van de mensen die daar wonen of schapen hebben, aan het eind zat wel een hek) Ik voelde meteen dat dit fout zat en ging meteen een stuk harder fietsen. Ik loop door de stallen heen en kwam aan de achterkant bij de bak.. Liepen daar allemaal merries, waarvan er een zich had opgesloten in de longeerbak en er liepen er nog een paar in de buurt van het weiland. Maar tussen de stallen en bak zit een hek dus zijn ze langs de sloot achter het hek gekomen. Maar aan die kant staan ook de hengsten in een andere wei. Normaal staan die dus heel ver van elkaar gescheiden. De hengsten staan aan de kant van de stallen in de wei en de merries achter het hek, paar meter lopen en dan weer achter een hek (van het weiland) Er was een hengst die had zich zo druk lopen maken doordat die merries voor ze neus liepen dat hij elke keer langs het prikkeldraad ging wat maar op een plaats zit bij een hek (toevallig moest hij daar dus staan) en had allemaal diepe krassen en had een snee in ze lip waar bloed uit kwam. Nou al met al de merries weer gevangen en in het weiland gedaan. Er was dus een hek die ze zelf open hebben gebroken. Gelukkig is het verder allemaal goed afgelopen! Lachen

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:40

Pfff een heel verhaal zeg,maar gelukkig is alles goed gegaan.En die hengst heeft er verder ook niks ergs aan overgehouden?

milkiejlover

Berichten: 30
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:51

gelukkig is alles toch weer goedgekomen:D!!

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:55

pff gelukkig is alles goed afgelopen mijn merrie is hierdoor drachtig geworden!

susanne

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 22:57

die hengst zit aan een kant helemaal onder de krassen.. op ze neus had hij een snee waar wat bloed uit kwam maar dat was niet veel.. we hebben ook een paar keer gehad dat er een hengst was losgebroken en er daardoor ook merries drachtig waren.. en hoe hij dat elke x voor mekaar kreeg Verward

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:35

Was gister ff vergeten te vragen welke hengst het was ... vind het zielig als ik daar morgen op proef zou moeten rijden. Ag ja ik zie het wel!!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:36

Maar toen je het me vertelde gister schrok ik wel hoor, raar dat de bewoners van de boerderij niks gehoord of gezien hebben!

Offtopic: Je heb me ingehaalf :@

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:58

jeetje, was wel schrikken zeker!! zijn er nu ook merries drachtig of niet?

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:21

Als het goed is niet, iig wat ik gister van Gucci vernam was dat er geen hengsten en merries bij elkaar waren geweest. Maar raar dat ze door de sloot zijn gegaan ...

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 16:00

Natuurlijk weet je nooit of de merries drachtig zijn maar ze hebben daar geen kans voor gekregen.. ze liepen er wel voor maar er zat nog schrikdraad tussen.. De paarden zijn niet door de sloot heen gegaan hoor Tadano.. ze liepen langs de sloot achter het hek door.. om de longeerbak heen en zo kwamen ze terrecht op het terrein

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:04

Dus zo ken je voortaan Toulousa ook uit het weiland halen Tong uitsteken

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:11

sow das wel ff schrikken denk ik ja!! gelukkig wel goed afgelopen!

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 17:30

Tadano schreef:
Dus zo ken je voortaan Toulousa ook uit het weiland halen Tong uitsteken


Jah haha het kan makkelijk hebben we gemerkt!