13 september is het dan zo ver: Spanje here I come

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

13 september is het dan zo ver: Spanje here I come

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 19:41

Sommigen wisten het al een tijdje, maar nu is het officieel want ik heb zonet mijn vliegreis geboekt.

Ik ga in de buurt van Alicante (Benissa) werken op een stal voor (normaalgezien) een periode van 6 maanden. Als het meevalt, anders korter Knipoog

Mijn werkzaamheden zullen bestaan uit het rijden van de hengsten, het lesgeven aan beginnelingen en toeristen, het begeleiden van buitenritten en stallen natuurlijk. Ik krijg ook les.
Ik zal in een appartementje logeren boven de stallen samen met 3 anderen. Verdienen doe ik er niet mee, Spaans leren wel en het is op basis van kost en inwoon.

Licor gaat niet mee, omdat ik
1) het geld niet heb om het transport nog eens te betalen
2) hij dan niet opnieuw moet acclimatiseren en na 6 maand weer
Mijn bijrijder mag hem lenen voor 6 maanden en mijn instructeur (is de stalhouder) houdt een oogje in het zeil. Niet leuk om je paard achter te laten, maar ach... het is mijn eigen keuze.

Ik zie het als een voorbereiding op mijn "echte" leven, dat begint zodra ik terug ben, dan ga ik "normaal" werk zoeken.

www.costablancanet.com/hipica => de site van de stal
www.benissa.es => de site van het dorp

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:57

Idra ik wist het al maar veel plezier ginder en hou ons een beetje op de hoogte. Breng maar een vrachtwagen paarden mee als je terug bent.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:07

veel plezier daar, en neem je je camera mee?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:19

Ziet er leuk uit zeg! Lijkt me op zich niet leuk je paard achter te laten, maar als je weet dat hij in vertrouwde handen is, gaat die tijd ook weer zo voorbij. Geniet ervan!

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:25

Wat spannend! Je zal een hele ervaring rijker zijn als je terug komt. Veel succes daar Lachen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:09

Ongelooflijk maar waar: in dat kleine dorpje ben ik 3 jaar geleden op vakantie geweest Knipoog
De oma van mijn toenmalige huisgenootje heeft daar een huis, was echt super!

Veel plezier daar, het is een erg mooie omgeving!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 23:07

Hey wat leuk zeg Lachen
Ben je ook op die stal geweest toevallig?

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:21

Geweldig Lobke! OK dan! Ben eerlijk gezegd wel een beetje jaloers!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 23:22

Wat houdt je tegen om mee te komen? Er staat geloof ik nog steeds een vacature open van hen op www.yardandgroom.com

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:42

Oh Lobke, daar zeg je wat, maar ik ben niet zo een held, en ik denk niet dat ik genoeg ervaring heb om met hengsten te werken, ik spreek geen Spaans en er zijn nog zoveel dingen die mij tegenhouden... Ik weet dat het vroeger ook altijd mijn droom was om een jaar naar het buitenland te trekken, een soort van sabbatjaar, maar ik moest eerst een diploma halen en nu tsja, hoe moet ik het zeggen? Om een of andere reden is het nu 'te laat', tenminste zo voel ik dat een beetje, zoveel meer 'verplichtingen' en zoveel minder 'lef'...

Maar ik wens je alle succes van de wereld daar, het zal zeker een geweldige ervaring zijn, heb je daar eigenlijk beshikking over internet? Indien wel, veel verslagen en foto's plaatsen in het Belgentopic, dan kan ik toch nog een beetje meegenieten!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:43

Idra schreef:
Hey wat leuk zeg Lachen
Ben je ook op die stal geweest toevallig?


Nee, volgens mij niet. We hebben toen wel paardgereden, maar volgens mij was dat in Moraira, iets meer aan de kust.

Edit: ff nagezocht, dat was in Jávea Knipoog

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 23:58

Ik hoop idd dat ik daar wat internet heb, en ik de digi van thuis mag meenemen wan tik heb niet genoeg geld om er zelf eentje te kopen Haha!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:16

Lobke ik hoop dat je het naar je zin krijgt en daar ontzettend veel leert van alle verschillende paarden.

Stalgenootje is net weer terug van spanje en heeft me lekker gemaakt met al haar verhalen met ritten op super hengsten en heerlijke handgalopjes. Hou je ons op de hoogte vandaar? Of gaat dat niet lukken.

Wel veel foto's maken he? Ik weet zeker dat het goed gaat komen met je mannetje Licor! Hij zal je zeker missen! Het is beter voor hem inderdaad om hem hier te houden.

Meid heel veel plezier alvast, maar spreken doen we elkaar zeker nog! Ik ga 10 sept. naar Portugal, maar dan voor 2 weken met vakantie!

gr

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:45

Zo dat lijkt mij een hele leuke ervaring!! ik hoop dat je het naar je zin zult hebben en dat je heel veel leert. met je paard komt het vast allemaal wel goed Lachen foto`s maken hé?! Haha!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:58

Klinkt als een hele uitdaging! Veel plezier. Nog een maandje aftellen! Lachen

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:26

klinkt echt leuk! Alleen het idee om je paard achter te laten lijkt me heel wat minder.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:14

|WOW spannend.

Wanneer ga je weg?(DUh...kom net mijn bed uit hoor, maar heb al gezien dat je de 13e weggaat.)

Wel eng eng he om je paard zo achter te laten. Ik moet over ong 2 weken afscheid nemen van mijn beestjes. Zij gaan naar een natuurgebied in Flevoland en dan ga ik voor 8 maanden naar Australie OK dan!

Ik denk dat ik me ook maar even bij Yardand aanmeld, altijd handig en misschien wel leuk ook Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 10:19

Ja, ik heb echt zeker 10 aanbiedingen gehad als ik daar aangemeld was, het gaat best snel zo Lachen

Veel pret in Australië, en het is idd geen pretje om je paard achter te laten.... Maar ach, 6 maand (of 8 maand in jouw geval) zijn zo om!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:41

Ik zou het ook wel graag willen hoor, maar helaas kan ik niet ver weg van huis vanwege heimwee en mijn vriend kan ik niet lang achterlaten en mijn paard ook niet. Dus tja dan houdt het al gauw op...

gr

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 10:51

Haha! Mijn vriend is hier ook niet blij mee, maar ja, hij mag mee van me als hij wil!! We zijn nu 4.5 jaar samen dus ik verwacht wel dat we dat overleven Knipoog

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:08

Ja dat moet wel goedkomen hoor denk ik zo..
Ach ja en het is echt een droom van je dus waarom niet!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:28

Tro ja het is bijna zo ver, ik denk er ook aan.
We hebben mekaar pas gezien en zouden mekaar meer beter leren kennen maar als je terug komt hoop ik op paard te kunnen zitten en dan...
Ik wens je veel plezier en al wat je maar kan dromen daar ! Hebben ze gene franstalige nodig hihi en in engels gaat het ook ..Geniet voor mij erbij, zodra ik mag ga ik ook eens op verlof in spanje en god weet hoe zin ik heb om met u mee te gaan maar ja..de gezondheid en al eronder geeft me geen keus. ik hoor je nog wel ervoor Knipoog

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:30

leuk idra. k'bewonder je echt. zou het ook graag doen, maar ik kan m'n paardenbeessie echt niet zo lang achterlaten. moest voor school 10 dagen naar zwitserland en ik was helemaal Boos! ..........
veel succes alvast!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 17:06

cinv schreef:
Tro ja het is bijna zo ver, ik denk er ook aan.
We hebben mekaar pas gezien en zouden mekaar meer beter leren kennen maar als je terug komt hoop ik op paard te kunnen zitten en dan...


Ik kom terug hè Cin Knipoog
Daarna trailertje kopen en dan kom ik elk weekend om buitenritten te maken Tong uitsteken

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:54

He, dat is gaaf! Haha!
Ik hoop dat je daar internet hebt, dan kun je ons allemaal een beetje op de hoogte houden.

Veel plezier daar