I love Pieblie!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

I love Pieblie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 08:52

Af en toe is het een waar monster(is it in the name Party!!) maar gisteravond heeft hij het toch weer eventjes super gedaan.
's Middags dacht ik nog dat het niks zou worden omdat meneer weer eens een "pieperdepiep-bui"had. Hij was met het vlechten en het poetsen alleen maar aan het draaien. Hij moest en zou eventjes naar links kijken en dan moest hij echt even helemaal naar rechts kijken. Dan met zijn neus door het zand friemelen en proberen of de planten in de plantenbak toch niet eetbaar waren. Vervolgens schrok hij van een geluidje en besloot maar te gaan hangen. gelukkig heb ik een halstertouw met paniekhaak dus hij was snel los. Wat wel fijn was, was dat mijn halster en touw eens een keer niet braken (dat gebeurt dus vaak wel, hij hangt 2 keer per jaar of zo, als hij dus zo'n drukke bui heeft en dan zegt er meestal wel ergens een halsterhaakje "knap"). Daarna ging ik even om de manege wandelen en was hij nog zo druk, zelfs aan het hinniken naar zijn buurtjes.
Maar goed 's avonds heb ik hem eerst maar even aan de longe gezet. Ik had geen zin om de bak uit te sjezen namelijk. Daarna er op. In de binnenbak met het losrijden ging hij heel erg fijn. Buiten ging het wat minder want aan de overkant van de beek zaten wat jongelui in het bos en dat is uiteraard doodeng.
Toen mocht ik starten en Pablo was helemaal verrukt toen we de bak in gingen. Heel de bak voor ons alleen! Zouden we hard mogen?
De proef ging dus behoorlijk voorwaarts (hij wou constant gaan strekken) en vrij druk. Hier een volte, geen schouderbinnenwaarts Verward Zal ik toch maar even inzetten he vrouwtje? Grappig die mensen daar boven, als ik hier scheef ga lopen kan ik ze nog net zien. Zal ik even lekker hard gaan in de galop, kunnen ze zien dat ik dat ook kan Haha!
Zo ging het dus. Ergste minpunt was overigens dat hij met het losrijden even hoestte en in de proef ook nog een hoest gaf (ik zei het toch; zal je zien dat hij nu niet meer kreupel is weer gaat hoesten...) Maar even kijken wat hij vandaag doet. Gisteren was er uitgemest en dan is het vrij stoffig op stal dus misschien dat hij daar last van had. Normaal staat hij dan op wei maar dat durfde ik nog niet aan met zijn nieuwe ijzers aangezien de wei erg modderig is (en ik er zelf niet bij kon zijn omdat ik met mams mee ging om een keuken voor haar te kopen).
Toen de uitslag: ha ha ik was 2e met 171 ptn in m1! Yeah, SuperPablo! Saron was 1e met 175 ptn in de L1 met Kashmir (bij ons doen ze gewoon alle proeven door elkaar en dan wint degene met de hoogstepunten/percentage).
Ik vind het echt goed van Pablo, donderdag pas weer voor het eerst er op gezeten en nu liep hij alweer zo.

Wat ook leuk was, was dat Pablo's overbuurvrouw die deze zomer 31 (!) wordt de rubriek wedstrijdpaarden (ik zat in de rubriek eigen paarden, heb momenteel geen startkaart dus) heeft gewonnen. Haar wedstrijdpaard is ziek en vandaar dat ze voor 1 keer Pepper maar had ingevlochten en de B heeft meegereden. Pepper heeft M2 gelopen dus een B proefje ging nog best. Peppie loopt dan misschien niet zo soepel meer, ze loopt wel heel constant (ze wordt door de weeks ook een paar dagen in de week gereden) en heeft er veel plezier in!

En nu ga ik maar onbijten want mijn opa is 80 geworden ds we moeten zo nog naar Utrecht. Dus ik zie Pablo pas vanavond weer. Hopen maar dat hij dan niet hoest maar ik ga toch alleen maar een uurtje stappen met hem.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-03-02 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 09:33

Okee, Karin Party!! Zal ik doen!
En gisteravond heeft pablo geen kuch gegeven en was wel zo fris dat ik behalve wandelen hem even in de longebak heb gedaan. Daar liep hij zo door en sjeesde even weg, dan ben ik zo gelukkig als ik hem zo gezond zie!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, Jenn_Mellow, joyce83, StalMelyn, Talishe en 12 bezoekers