een grote stap :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

een grote stap :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 21:24

Vandaag even naar Beer.

Toen ik aan kwam stond hij al bij het hek van het land. Compleet verregend en lekker onder de modder. Poetsen had geen zin want hij was echt zeiknat. Even zijn hoeven gedaan en de stap genomen!! En even naar "buiten" gegaan.

Voor mij en voor Beer best spannend. Beer is nog nooit van het erf af geweest. Omdat Beer nu nog ingereden word er niet op gezeten maar er naast gelopen. Hij vond de eerste brug al spannend! Bij de eerste auto schrok hij niet eens! Na de auto een lantaarnpaal die was toch wel zo ontzettend eng. Hij sprong even weg maar het was al snel weer goed. Struiken zijn ineens ook heel eng als je niet in een vertrouwde omgeving bent!! Nog een klein stukje verder gelopen en daarna langs een heel eng hek met van dat enge knetterende schrikdraad weer naar stal. Veel auto's, fietsers en een motor kwamen er voorbij. Hij vond het allemaal wel eng maar bleef braaf naast me lopen. Dit keer nog niet zo ver gekomen maar dat komt nog wel.

Ben best wel een beetje trots op mijn Beertje

Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

irisiris
Berichten: 75
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: ngein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:29

Goed zo! Ga zo door, jong geleerd is oud gedaan. Ik ben gister voor het eerst naar buiten geweest (paard had het al af en toe gedaan, ik nog nooit met hem). het is een arabier, erg braaf maar vind sommige dingen wel een beetje spannend. Ik ook, zeker omdat het niet mijn eigen paard is. Het is heel goed gegaan, we zijn niet geschrokken en hebben ons braaf en rustig gedragen Schijnheilig Alleen dat witte bootje langs de kant was een beetje spannend maar even stoer doen en we konden weer verder. I was proud!! Leuk he, van die 'hindernissen' overwinnen!!

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:24

Heerlijk die eerste keren zijn met alles altijd spannend. Beter een klein stukje dat super gaat dan datie zich rotschrikt, losbreekt en een trauma voor lantaarnpalen ontwikkeld... hahaha!
Succes verder!

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:29

Ik heb een 3.5 jarige ga vaak met iemand anders een stukje naar buiten en soms alleen aan de hand Haha!

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 00:26

truusbertha schreef:
Heerlijk die eerste keren zijn met alles altijd spannend. Beter een klein stukje dat super gaat dan datie zich rotschrikt, losbreekt en een trauma voor lantaarnpalen ontwikkeld... hahaha!
Succes verder!



Helemaal mee eens. Die lantaarnpalen zijn zo onbetrouwbaar. Voor je het weet gebeurd er iets vreselijks Tong uitsteken

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 01:10

Fijn dat het zo goed gaat Lachen Ik loop al met mijn 3 jarige buiten sinds we haar hebben (ander half jaar) en ze is gelukkig nog nooit ergens van geschrokken (niet heel erg dan)

Vorig jaar was ik met een 4jarige van de fokkerij buiten gaan wandelen.
Ging heel goed tot we langs een weitje met schapen moesten want die waren ineens eng Nagelbijten / Gniffelen
En mevrouw wou met alle geweld omkeren om terug te gaan naar haar veilige weitje.
Even extra info : haar wei grenst aan een wei waar ook schapen lopen

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:12

Christatjuh schreef:
Helemaal mee eens. Die lantaarnpalen zijn zo onbetrouwbaar. Voor je het weet gebeurd er iets vreselijks Tong uitsteken


JA dan gaan ze achter je aan rennen en proberen je in je kont te bijten *LOL* *LOL* Echt waar!! *LOL*

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:39

Wat knap zeg!
Gewoon beetje bij beetje doen.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:39

Aaah gelukkig is het zo goed gegaan, bij mij op de oude manege was het eigenlijk dat ze (als ze veulen waren) al langs een drukke weg stonden en zodra ze ingereden waren gingen ze mee naar buiten, zover ik weet. Op me nieuwe manege heb ik geen idd.

Noompiej

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:25

ik heb me arabiertje nu al 3 jaar en ben paar keer langs de weg geweest maar hij vindt alles dood eng
Vooral scooters en tractors dan gaat ie helemaal flippen.
Toen ben ik met 2 andere paarden mee gegaan ik met me paard in het midden en dat ging toen wel goed Haha!
Maar nu sta ik op een andere stal en daar ging ik bij de weg proberen maar hij vondt nu zelf de auto's al dood eng Verward
Binnenkort ga ik nog maar met paar andere proberen want dan is ie wel rustiger.
Maar ik ben ook al een jaar niet meer buiten geweest omdat ik een half jaar niet heb mogen rijden.
Hij is daarom helemaal niks meer gewend.

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:36

Leuk he, als het zo goed gaat! Mijn paardje is drieƫnhalf en ik ga nu sinds drie weken alleen met hem naar buiten. Dat gaat supergoed en dat geeft je gewoon een kick.
Tip: gewoon blijven gaan en in het begin met een ander (heel rustig en verkeersmak) paard regelmatig de weg op blijven gaan. Later kun je dan alleen gaan, maar pas als je het gevoel hebt dat het ook goed kan gaan. Succes ermee, het komt wel goed!

yrsa
Berichten: 87
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:34

Wij zijn de eerste keren met twee pas zadelmakke merries buiten gaan wandelen achter een grote, alles goedvindende en van nietsverschietende ruin *LOL*, ze waren superbraaf toen en hadden het precies al honderd en een keer gedaan. en sindsdien kon je overal met ze komen, raar maar waar *LOL* . moet er wel bij zeggen dat ze al wel gewoon waren aan tractors en grote wagens, maar voor de rest was echt alles nieuw...

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:42

leuk dat het zo goed is gegaan... weer een ervaring voor je paardje erbij

Noompiej

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:58

het is een kwestie van oefenen natuurlijk.
Hoe vaker je het doet hoe minder banger hij/zij wordt
Na een gegeven moment vindt ie alles goed en kan je gewoon lekker langs de weg lopen

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:02

goed begin...gelukkig dat hij niet zo veel eng vond!
succes verder

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:12

Ja het is natuurlijk allemaal nog nieuw dus wel spannend! Gelukkig was hij best braaf!
Zazou was al verkeersmak. Ze heeft vroeger met ponykampen meegelopen.

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:30

Goed joh, lekker tog een hindernis overwinnen *LOL* OK dan!
Ga zo door.

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:26

mijn paardje is nu 3 jaar, ik ben hem aan het inrijden en aan de hand is hij over het algemeen verkeersmak, hij vindt schapen erg eng en koeien ook...
en van de week ben ik er voor het eerst op naar buiten geweest (stukje uitstappen) en toen vond hij de minicamping echt heeeeeeel eng... haha wat een sukkeltjes zijn het soms ook he

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 21:17

Bedankt voor alle reactie's. Leuk om jullie ervaringen te horen.

Ik ben gisteren alleen met hem naar buiten gegaan. Maar ik moet zeggen dat het me toch prettiger lijkt als er nog iemand bij is.

Maar goed we blijven doorgaan. Beer was immers heel braaf. En aan die lantaarnpalen wordt gewerkt Haha!