Eerlijk advies hoefsmid

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Eerlijk advies hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 10:45

Gisteren kwam de hoefsmid voor mijn pony (welsh A) om hem rondom te beslaan.

Toen had ik het erover hem na deze keer misschien niet meer te laten beslaan omdat het een enorme aanslag op zijn voeten is (hij heeft het op een na kleinste maat ijzer) en ik toch niet zo heel veel met hem aangespannen rijd.

Toen zei hij dat het idd voor zijn voeten misschien beter is om hem een tijdje bloot te laten lopen en zijn voeten gewoon elke 8 weken te bekappen totdat zijn voeten vrij zijn van nagelgaten en weer "normaal" zijn.
En dan misschien hoefschoenen aan laten meten door Smit-Rijssen.

Hij heeft ook al een klant met shetjes die ook die schoenen gebruikt en dat gaat prima!

Hij gebruikt al de kleinste maat nagels en max 4 per voet maar toch valt het elke keer niet mee en je merkt dat zijn voeten er toch niet beter op worden.

We hebben hem nu al niet meer laten beslaan en hij loopt nu erg gevoelig maar ik hoop dat dat snel beter wordt, hij heeft toch ruim 5 jaar het hele jaar door op ijzers gestaan.

Ik vind dit echt eerlijk van mijn smid OK dan! want hij gaat er bij mij flink op achteruit qua inkomsten.
Voor rondom belaan met nieuwe ijzers betaalde ik 80 euro en nu alleen bekappen 22 euro

Ik ben echt tevreden over mijn smid, maakt meteen nieuwe afspraak, komt op tijd, belt op tijd als de tijd/datum anders wordt en ik kan hem altijd bellen als er wat is!

Kortom ik mag geloof ik wel blij zijn met mijn smid als ik hier al die verhalen weleens lees!



judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 16:39

Idd hij zei ook dat hij paarden liever met blote voeten ziet ondanks dat hij aan het beslaan bijna 4 maal zoveel verdient.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Ptl4ever, Sica en 33 bezoekers