Lisje 2e premie, verslag tinkerkeuring 14/8

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Lisje 2e premie, verslag tinkerkeuring 14/8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 10:56

Na een lange week van alleen maar poetsen en wassen was het gister dn zo ver, we gingen naar de keuring.

Allereerst moest Lisje naar Vasthi toe want daarvandaan zouden we zaterdagochtend vertrekken. Het trailerladen ging boven verwachting goed, met 10 minuten stond ze op de trailer. Rustig gereden en zonder stress kwamen we aan daar op stal. Lisje lekker op stal gezet en naar huis om mijn spullen klaar te maken.

Slecht geslapen van de zenuwen, als ik 3 uur geslapen heb is het veel. En natuurlijk vroeg weer op, om 5u30 ging de wekker.
Om 6u45 was ik bij Vasthi op stal. Nog even laatste vuiltjes weg halen en wachten op de auto.

Toen de trailer eenmaal aangekoppeld stond moesten we laden. Zo goed als het vrijdag ging, zo slecht ging het nu. We zijn ruim een uur bezig geweest, eerst Vasthi erin, Lisje wilde niet. Longeerlijn er bij, ging ze op zitten en dan in een soort capriool weg springen. Vasthi eruit, ging ook niet, links laden rechts laden. We hebben alles geprobeerd. Op een gegeven moment zag je haar in zichzelf terugtrekken. Er kwam een soort gordijntje voor haar, niets drong meer door. Uiteindelijk hebben we haar geblindoekt en zo op de trailer gezet. Ze struikelde wel nog op de klep, maar ze stond er 1.

Veel te laat vertrokken we. Ik moest om 9u06 bij de veterinaire keuring zijn, om kwart voor 9 reden we weg en het was zo'n 3 kwartier rijden. Uiteindelijk het stamboek maar gebeld dat we later waren, dat zou doorgegeven worden.

Zodra we in Houten waren snel stal geregeld, nummers gehaald, alle kosten voldaan en door naar de veterinaire keuring. Omdat wij zo laat waren mochten wij voor dus dat was zo gedaan. Daarna meten (lisje is 1m50) en foto maken en snel naar de ring. Om 10 uur moest ik in de ring verschijnen en om 9u50 liepen we daar heen. Net op tijd dus.

Gelukkig konden we nog even wat rondstappen met z'n allen voor we de ring in moesten, dat gaf Lisje en mij een beetje de tijd om bij te komen van de stress. Vervolgens moesten we op nummervolgorde de ring in zodat de paarde type gekeurd konden worden. Lisje is een Cob. Hierna moesten we om de beurt de ring weer in voor de daadwerkelijke keuring. Ik liet haar voorbrengen, mijn zenuwen zaten me danig in de weg...

Nadat alle paarden uit deze rubriek individueel gekeurd waren moesten we weer achter elkaar de ring in. Ze zetten de paarden op volgorde van primering en Lisje mocht voorop. Uiteindelijk hadden we een 2e premie met 138 punten, bijna een 1e dus. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk voor graadverhoging.

Hierna heb ik Lisje lekker op stal gezet met een pluk hooi en ben zelf eens gaan ontbijten (het was inmiddels half 12).... Daarna wedstrijdgeld betaald en pony maar opzadelen. Om half 2 kon ik losrijden, helaas had ik weinig ruimte vanwege een les die nog aan de gang was, maar ach, ze was nog nooit in een binnenbak geweest, dus alles was heel erg spannend. Uiteindelijk 152 punten gereden. Vind ik nog netjes.

Toen was Lisje klaar en konden we ons op Vasthi concentreren. Keuring ging netjes, zij heeft helaas geen graadverhoging. Weer een 2e premie dus.

Haar proefje ging netjes, maar erg snel. Ik had moeite om haar bij te houden (moest voorlezen) maar ik vond het netjes gaan. Ook zij hadden 152 punten.

Na de prijsuitrijking konden we dan de terugreis aanvaarden. We hebben 1 keer geprobeerd Lisje normaal op de trailer te krijgen en toen maar een blinddoek.

Terug op stal heb ik lisje lekker op het land gegooit en ben zelf een lekkere lange douche gaan nemen, ik was kapot.

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/fotoalbum.php?m ... y=VNROAKTZ

De eerste foto's zijn van Lisje, (er zit er 1 tussen van een ander paard) en de laatste van Vasthi.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:26

gefeliciteerd met je 2e premie OK dan! Goede punten.

Volgend jaar een 1e??? goed trainen, dan lukt het vast

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 12:34

Ik ga zeker mijn best doen. Als ik het goed heb gevolgd (was een beetje stressie na het trailerladen en te laat komen) had ze een mooie exterieur, maar een wat zwakke bovenlijn. Das makkelijk trainen.

Ik denk dus zeker dat ik er volgend jaar bij ben. Ik ben erg benieuwd of je nog mooie fofo's hebt van lisje... Ik heb helaas geen foto's van mijn proefje, echt zonde....

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 12:35

Oh, Mariel, hoe zit dat nu precies met die punten, vanaf 140 is een 1e premie toch??? En het keuringspapier krijg je thuis gestuurd???

Moet voor volgend jaar wel goed oefenen met de trailer, zo'n drama als gister hoeft niet meer van mij....

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:40

Gefeliciteerd Wen. Goed gedaan Lisje! Ik ben trots op jullie.

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:42

Gefeliciteerd en op naar #1 Haha!

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:51

WenK schreef:
Oh, Mariel, hoe zit dat nu precies met die punten, vanaf 140 is een 1e premie toch??? En het keuringspapier krijg je thuis gestuurd???

Moet voor volgend jaar wel goed oefenen met de trailer, zo'n drama als gister hoeft niet meer van mij....


140 is een 1e premie en het keuringspapier word thuisgestuurd, maar even geduld, want Anouk heeft het met al die formulieren heel druk.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:52

WenK schreef:
Ik ga zeker mijn best doen. Als ik het goed heb gevolgd (was een beetje stressie na het trailerladen en te laat komen) had ze een mooie exterieur, maar een wat zwakke bovenlijn. Das makkelijk trainen.

Ik denk dus zeker dat ik er volgend jaar bij ben. Ik ben erg benieuwd of je nog mooie fofo's hebt van lisje... Ik heb helaas geen foto's van mijn proefje, echt zonde....


Ik heb volgens mij geen foto's van jou, want ik zat merendeel op het secretariaat. Ik heb er veel van de kampioenskeuring, want dan sluit ik de boel gewoon.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:28

Citaat:
met 10 minuten stond ze op de trailer


*uh* volgens mij binnen 2 minuten, ze liep er eigenlijk zo in, na een kneepje in d'r billen van mij Cool

Op naar de 29ste Wen, ik heb net de stang van mijn trailer gerepareerd, dus een roestkleurige staart krijgt ze in ieder geval niet Schijnheilig

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:32


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:02

Nogmaals gefeliciteerd met het mooie resultaat! Ook van de wedstrijd!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:18

Gefeliciteerd met je 2e premie en de 152 punten. Leuk om de foto's te zien Wendy, zo heb ik toch een beetje van de keuring van Lisje mee gekregen. Op naar een 1e premie bij de volgende keuring. Ga je volgend jaar ook in Houten meedoen? Ik ga zo mijn foto's ook even uploaden (moet ik nog steeds doen)

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:20


Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:23

Aaaahhh,gefeliciteerd!!
met zo`n plekkie zou ik ook al tevreden zijn!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 17:29

Dat was losrijden cheveyo!!! Volgend jaar ga ik weer naar Houten, dat zal wel weer het dichtst bij zijn. Ga jij volgend jaar ook???

Smurf: de 29e word nog lachen... Ik hoop dat ze er weer zo op loopt, misschien had het te maken met laden op vreemd terrein??? Dat is de enige verklaring die ik ervoor kan geven dat ze vrijdag geen probleem gaf en zaterdag een drama was...

Mariel, ik heb wel geduld hoor, was gewoon benieuwd. Als 140 een 1e premie is lijkt het me wel zinvol om volgend jaar weer te proberen. Ze zit er zo dicht bij dan!!! Ff wat puntjes verbeteren...

Vraagje, ik heb haar dit jaar dus met neusriem voorgebracht, ik heb geen tijd gehad om te kijken hoe ze zonder neusriem zou reageren, dus ik he voor de veiligheid gekozen. Zal ik volgend jaar zonder neusriem gaan?? Is wel mooier denk ik....

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:40

WenK schreef:
Vraagje, ik heb haar dit jaar dus met neusriem voorgebracht, ik heb geen tijd gehad om te kijken hoe ze zonder neusriem zou reageren, dus ik he voor de veiligheid gekozen. Zal ik volgend jaar zonder neusriem gaan?? Is wel mooier denk ik....


Zonder is wel mooier. Komt het hoofd mooier uit.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:44

Heh wat jammer dat die van het losrijden zijn, was leuk geweest. Ik wil volgend jaar ook naar Houten inderdaad.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 17:54

Gaan we gewoon oefenen zonder neusriem...

Lijkt me gellig Cheveyo!!! Dan komen we elkaar vast tegen... Hoop dat ik tegen die tijd mijn E heb of iemand kan regelen met E... Zoals nu met Vasthi was wel lekker...

Hoop dat volgend jaar graadverhoging weer 's middags is, dat scheelt met laden en stress. Weet iemand trouwens wat volgend jaar de bedoeling is met de wedstrijd??? Hij word KNHS aangemeld begreep ik, maar is ie dan ook op de keuringsdag en heb je dan geen startkaart nodig??? Vond het wel heel erg leuk namelijk, maar ga er niet voor heen en weer rijden en heb geen startkaart...

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:42

Volgens mij mag je gewoon meedoen met de wedstrijden als je lid van het stamboek bent en heb je geen startkaart nodig want dan kan bijna niemand meedoen Haha!

Volgend jaar op naar een 1e premie OK dan!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 19:48

Echt wel!!! Ga jij volgend jaar met je veulen Diny??? Ben erg benieuwd wie er volgend jaar mee gaan doen... Ikke wel, in elk geval, als er niets tussen gaat komen...

Das mooi met die wedstrijden, als ze tenminste op de keuringsdag zijn...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:52

gefeliciteerd hoor! had je niet eens naar de resultaten gevraagd!! Bloos! ik was te verbaasd dat vasthi als grai (maar niet heus, foei leon) was bestempeld!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 20:22

Geeft nix hoor!!!!

Ik ben nog steeds heel erg trots, ik ben er nog vol van, het was een hele ervaring en ik heb nu al zin in volgend jaar!!! Ik ga dan eerder beginnen met de voorbereidingen en ik ga op bepaalde punten trainen en dan maar zien...

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:14

Proficiat, en dan maar trainen voor de volgende keer een 1e premie!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 06:34

Pellie schreef:
gefeliciteerd hoor! had je niet eens naar de resultaten gevraagd!! Bloos! ik was te verbaasd dat vasthi als grai (maar niet heus, foei leon) was bestempeld!



Haha, sorry Bloos Clown

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 08:47

Dank Marliesje, ik ga veel trainen, kan gelukkig veel onder de man trainen en aan de longe, dan pak je het makkelijker mee in je standaart training. Ik hoop wel dat Lisje zich iets meer zal laten zien volgende keer. Ik hoop dat we dan zonder stress de trailer op kunnen, denk dat dat al een hoop scheelt...

Foei Leon, Vasthi een grai??? Haha!