Voor wie moeite heeft met de mishandelde Javi op Horse-Event

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske_

Voor wie moeite heeft met de mishandelde Javi op Horse-Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 10:27

Via de mail kreeg ik een bericht over het optreden van Javi op HE.
http://www.horse-event.info/public/nieu ... &nwsID=752
Dat schoot me totaal in het verkeerde keelgat. Op bokt is ook al wat discussie geweest. [VN] Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Eerlijk gezegd vind ik het onbegrijpelijk dat Javi, getraumatiseerd, zwaar mishandeld en onvoorspelbaar in gedrag, gevaarlijk ook, mag worden geexploiteerd op HE.
Eerst door zijn eigenaar in Oost Europa, nu door zijn goedbedoelende eigenaar en Annemarie van der Toorn want 'het doel heiligt de middelen'.

Aandacht vragen voor de problematiek wordt gezegd. Er is teveel loos in de omgang met paarden.
Hoe geldig argument is dat, als je zelf paarden gebruikt en de stress injaagt om te laten zien wat voor goed werk je doet?
De werkpaarden onder de aandacht brengen kan ook zonder dat je dit paard meesleurt de drukte en klappende mensenmassa's in.
Brooke Hospital bijvoorbeeld is zeer succesvol, maar ze werken in alle bescheidenheid en showen nooit een zielig dier op een evenement als circusattractie.

Om Javi te trainen wordt als argument gegeven. Dat kan toch beter in alle rust thuis gebeuren, zonder camera's?

Wie is er hier nou mee gebaat: Javi of Annemarie van der Toorn?
Dit dier heeft genoeg meegemaakt. Hoe moet dit voor hem zijn?

Hij is de drukte en mensenmassa's gewend waar hij vandaan komt, geeft er niets om, wordt gezegd.
Oh, dus we gaan hem dan maar weer in die situatie gooien? Hem herinneren aan de wrede praktijken die hij meegemaakt heeft?
AvdT: in de eerste mail terug: we doen er alles aan om de stress zo laag mogelijk te houden. Hoe? In de latere mail stelt ze dat Javi geen stress zal ervaren. Imo onmogelijk. Bovendien is dit paard onvoorspelbaar. Maar dat maakt het optreden waarschijnlijk interessanter? Ik vind het ziek en ongepast dat we zoiets doen, en dat we daar met zijn allen voor gaan zitten klappen.

Met alle respect voor het goede werk van Van der Toorn, ik vind Javi laten optreden en in een paar dagen trainen dieronvriendelijk en totaal niet nodig.
Javi heeft hier geen enkel belang bij!

We doen veel dingen met dieren die niet in het belang zijn van dieren en die vaak dierenmishandeling zijn, of tegen de grens zitten.
De Sectorraad en de minister maken zich daarom druk en stellen plannen van aanpak om. Wat mij betreft komt over dit soort zaken ook een mentaliteitsverandering en regels.

Ik wil vragen of diegenen die het met mij eens zijn, een mail willen sturen naar de organisatie van Horse Event info@horse-event.nl
naar Annemarie van der Toorn info@montyroberts.nl en naar de Sectorraad paarden sectorraadpaarden@zlto.nl
Dit om je bezwaren kenbaar te maken en te vragen of ze Javi thuis wil trainen, in alle rust.

Alsjeblieft geen reacties ter discussie (zie daarvoor het andere topic, volgens mij is alles wel gezegd).

Ter verduidelijking: voor dit topic heb ik vooraf toestemming gevraagd aan bokt en dat ook gekregen.
Dus daar tegen ageren heeft geen zin.
Laatst bijgewerkt door BartVB op 14-08-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Re: Voor wie moeite heeft met de mishandelde Javi op Horse-Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:29

Ik vind het echt not done dat je een oproep doet om dit te boycotten, want daar komt het op neer.
Als mensen zelf er mee zitten kunnen ze prima zelf contact opnemen met de organisatie van Horse Event.
Ik hoop dan ook dat de moddies dit topic zullen sluiten.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:30

Ik ben het niet eens met dit topic. Heb dan ook geTeMd. Wie ben jij om dit te beslissen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:32

Ik ga met bovenstaande mee! :j
Waar bemoei je je mee?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:34

:roll:

Idd, waar bemoei je je mee....

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:35

LaFunkyJazz schreef:
Ik ben het niet eens met dit topic. Heb dan ook geTeMd. Wie ben jij om dit te beslissen?

Ze beslist helemaal niets, toch?
Ze vraagt alleen of mensen die het met haar eens zijn hun mening willen uiten.
Daar is naar mijn mening niks mis mee,
Nederland heeft nog altijd vrijheid van meningsuiting en ik meende bokt ook :+
(vreemd discussieforum zou het anders zijn :=)

Btw, nee, ik verdedig haar niet omdat ik het er mee eens ben,
en ik ben het er ook niet mee oneens. Ik heb (nog) geen standpunt hierin.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:35

Belachelijk dit. Je snapt ook waarschijnlijk niet waarom het andere topic op slot is. Daar heb je je steentje echt aan bijgedragen hoor. Jammer dit cyberpesten !!

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 10:37

Voor de duidelijkheid, ik heb vooraf toestemming gevraagd en gekregen van bokt.nl

Ik vraag om die 'tegen-berichten' te verwijderen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:38

Toch heeft Jitske ook wel gelijk vind ik, als je zelf contact met HE opneemt denk je dan dat ze er ook maar iets aan doen??

Nijn

Dan zou ik het een zeer dubieuze actie vinden van het beheer van bokt.
Oproepen om paarden te redden mogen niet, stem/help mij topics mogen niet, en dan zou dit opeens wel mogen?

Jibbel

Ik ben het eens met TE5..

Ik vind het juist wel goed dat je dit topic opent, omdat je nu voor mij ook een andere kant van de zaak belicht.

Vooralsnog heb ik ook geen standpunt, maar zeker iets om over na te denken.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:39

TE5 schreef:
LaFunkyJazz schreef:

Ze beslist helemaal niets, toch?
Ze vraagt alleen of mensen die het met haar eens zijn hun mening willen uiten.
Daar is naar mijn mening niks mis mee,
Nederland heeft nog altijd vrijheid van meningsuiting en ik meende bokt ook :+
(vreemd discussieforum zou het anders zijn :=)

Btw, nee, ik verdedig haar niet omdat ik het er mee eens ben,
en ik ben het er ook niet mee oneens. Ik heb (nog) geen standpunt hierin.

Ik vind dit zeker geen discussie hoor, dit is oproep tot boycotten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:50

Jitske_ schreef:
Ter verduidelijking: voor deze actie heb ik vooraf toestemming gevraagd aan bokt en dat ook gekregen.

Dit klopt, Jitske heeft me idd gemaild nav de mailing van Horse Event. Heb haar gezegd dat ze hier natuurlijk een topic over mag openen maar dat was voor het topic over hetzelfde onderwerp op VN op slot ging. We kijken eerst even wat we met het VN topic doen en afhankelijk daarvan kijken we wat er met dit topic gaat gebeuren.