Hebben jullie dat ook wel eens?????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:16

Ik weet wel dat mensen vaak een paard vormen tot wat hij is. Ik heb zelf verschillende paarden gehad, en ze konden zich allemaal gedragen. Dat was in het begin echter niet zo, want toen wisten ze nog niet hoe ze zich moesten gedragen. Ik denk dat het houden van een paard jou tot bepaalde hoogte toch wel gegund is. maar ik zou een makkelijkere weg kiezen: een paard dat al gereden en al opgevoed is. Dan loop je niet meer zo snel tegen deze problemen aan.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:24

Het zijn altijd dezelfde mensen met de makkelijke paarden, en dezelfde mensen met de moeilijke paarden.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:23

Ik heb geen kids hotdog, dus ik kan op dat gebied weinig fout doen, grinnik! maar inderdaad, het is een kwestie van opvoeden en dat is niet iets dat gemakkelijk is.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:53

toch zie ik wel dat jouw paarden enige vorm van gebrek aan respect hebben t.o.v. jou.
een paard dat steigerend naar je toe komt bijvoorbeeld, ziet jou duidelijk niet als leider. Misschien moet je daar eens aan gaan werken, hulp inschakelen of zo? cursus ergens doen?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 00:07

Sja, je woont ook niet in een gebied waar het stikt van de paardenmensen. Wat dat betreft had je beter in Brabant kunnen wonen. MAar bij ons op stal is het zo, dat iedereen elkaar altijd heel veel helpt en tips geeft. Ook de stalhouder weet nogal veel van paarden. Ik zou je best tips willen geven maar ik weet niet waar het tussen jullie misloopt. zelf pleit ik altijd ervoor om een paard tot de 3 jaar in te scharen om dit soort problemen nu juist te voorkomen. paarden kunnen elkaar beter opvoeden dan de meeste mensen jonge paarden kunnen opvoeden.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 00:18

Sja, als ik dat zo lees zal het inderdaad geen gemakkelijke tante zijn. Ik denk dat je haar dubbel zo hard en consequent zal moeten aanpakken als een ander paard. Ik zou het trouwens niet pikken als een paard naar mij sloeg. Dan zou er echt iets gebeuren.......... Wat je ook doet, een paard heeft niet naar je te slaan.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Getty_Maan, Mieke, mmajar, sasja0705, savieralover, Vagabondo, Vinny12511, Whizz en 178 bezoekers