Teleurgesteld! Heel graag jullie reactie/mening.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Teleurgesteld! Heel graag jullie reactie/mening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 20:26

Ben vandaag dus weer bij het paard gaan kijken wat ik dinsdag zo verschrikkelijk leuk vond. Ik vond m nog steeds een schatje, op stal heel lief enzo. Eerst ging de eigenaresse rijden, ze reed hem heel erg naar voren om m wakker te maken want hij is vrij flegmatiek.

Na een minuut of 20 zei ze (net als de vorige keer): "ik zal m niet te moe maken, gaan jullie maar". Toen is mijn vriendin er op gegaan en die heeft m geprobeerd wat meer bij elkaar te rijden, maar dat wilde ie niet graag. Voorwaarts neerwaarts is oké, maar wat meer oprichten en verzamelen vindt hij niet zo leuk.

Op een gegeven moment ging ze halt houden en wilde ze weer wegstappen. Toen ging hij alleen nog maar achteruit en duwde haar tegen de bakrand en spiegel aan. De eigenaresse zei dat ze haar benen verder naar voren moest leggen omdat ze nu de hulp voor achteruit gaf. Toen liep hij uiteindelijk weer naar voren.

Terwijl ze aan het rijden was, zag je dat hij zijn linkerachterhoef gewoon over de grond liet slepen.

Na een minuut of 45 ben ik er op gegaan en ik was gewoon een beetje aan het stappen want hij was al behoorlijk gereden en hij wordt op dit moment maar 2 x per week gereden. De rest is paddock en 1 x longeren.
Dus ik dacht: laat ik m even rustig stappen. Op een gegeven moment stopte ik even bij de eigenaresse om iets te vragen en toen wild eik weer wegstappen en wilde hij bij mij ook niet wegstappen. Hij ging een beetje achteruit en duwde me tegen de bakrand aan.

Volgens de eigenaresse deed ik teveel met mijn sporen en was hij gewend om op kuitdruk weg te stappen. Uiteindelijk moest zij hem aan de hand meenemen en toen stapte (sukkelde) hij weer verder.

De eigenaresse gaf ook aan dat het paard het nu echt helemaal gehad had en dat dit precies de reden was dat ze geen fanatieke dressuurruiter voor het paard wilde. Hij vindt dit namelijk niet leuk.

Ze heeft mij vooraf duidelijk verteld dat het paard de bewegingen en uitstraling heeft van een goed dressuurpaard (en dit klopt ook), maar dat hij 5 dagen per week dressuren niet leuk vindt en dat hij veel afwisseling nodig heeft.

Nu ben ik zelf iemand die gemiddeld 3 x per week dressuurt, 1 x springt, 1 x longeert, 1 dag freestyled en 1 dag het paard in de paddock zet en dan af en toe naar buiten gaat.
Dat zou afwisseling genoeg moeten zijn, ook volgens de eigenaar.

Maar als je dan nu ziet dat hij maandag in de paddock heeft gestaan, dinsdag door haar en mij in de buitenbak is gereden met een paar sprongetjes, woensdag is gelongeerd en dan donderdag door haar en mijn vriendin is gereden en dat hij dan al zo duidelijk aangeeft dat hij het zat is door te gaan staken => is het dan een paard waarmee ik 3 x per week een uur dressuur (les) kan rijden?

Ik was dinsdag echt helemaal verliefd, maar heb vandaag gezien dat hij wat betreft dressuur echt helemaal niet werkwillig is. Hij heeft zijn oren vrijwel continu naar achteren gericht en smokkelt aan alle kanten. Het is gewoon dat hij zulke goede bewegingen heeft dat dat niet zo opviel de eerste keer.

Ik denk ook dat dat de reden is dat hij 'pas' in het M loopt, want een paard met zulke bewegingen had al veel hoger kunnen lopen.

Eigenlijk heb ik niet echt een dilemma, want hoewel ik vrij beginnend ben, ben ik geen recreatieruiter. Ik wil goed leren rijden en ik wil dat mijn paard dat ook leuk vindt. Dus kan het deze niet worden. Maar ik vind het zó jammer en ik heb nog geprobeerd om allerlei excuses te vinden waarom hij dat vandaag deed (maar de eigenaresse zei ook 10 x dat het paard het helemaal had gehad en zei ook net als de eerste keer dat ze m niet te moe wilde maken terwijl ze denk ik bedoelde dat hij niet te lang zin heeft om te rijden).

Oké de excuses:
- Hij wordt nu maar 2 x per week gereden waarvan 1 x goed, verder 1 x longeren en rest paddock.
- Hij is gewend aan zijn eigenaresse want die heeft hem al 5,5 jaar en nu zat er een vreemde ruiter op (mijn vriendin) die best wat van hem vroeg.
- Hij staakte bij mij omdat ik recht voor de neus van de eigenaresse stopte en hij is echt helemaal op haar gefixeerd (dat laatste is echt zo, als zij weg loopt bij zijn stal dan volgt hij haar echt met argusogen overal).

Hebben jullie nog excuses die mijn keuze misschien kunnen beinvloeden,want in principe vind ik zo leuk! Alleen, een stakend paard????


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 20:55

Daar zat ik dus ook al aan te denken, maar ik ben bang dat ze dat niet doet. Ik kan me namelijk helemaal voorstellen (ook al genoeg topics over geweest op Bokt) dat je niet je paard op proef meegeeft aan iemand. Wie weet wat er mee wordt gedaan! Een optie zou misschien zijn dat ik daar een paar dagen heen ga om alles te doen.

De momentopname past wel in het beeld wat van het paard geschetst is. Hij houdt gewoon niet van (alle dagen) dressuren. Maar de vraag is: wat is alle dagen? De verkoopster zei: 'geen 5 dagen dressuur', maar ik heb t idee dat 2 dagen al teveel is.


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-02 00:28

Ik heb al afgebeld met pijn in mijn hart. Ze begreep het erg goed en was blij dat ik m niet kocht als ik toch teveel (voor dit paard) dressuur ambities heb.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Zeppelin, Fleuribelle, herous, Jussem, nardxash en 77 bezoekers