Zijn jullie wel is van je paard gevallen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Zijn jullie wel is van je paard gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 14:13

Hooi!

Ik dacht: Laat ik is een topic maken over vallen van je paard. Ik weet niet of er al een topic over is, want zolang ben ik hier nog niet!
Ik wil al jullie verhalen horen van jullie meest gekke val! Grappige, pijnlijke of juist geen pijnlijke vallen, laat het maar horen! Ik vind het altijd wel leuk om zulke verhalen te horen, zelf ben ik egt 9187987325 keer gevallen, en daarom is een verhaal van een ander vaak ook herkenbaar voor jezelf.

De laatste keer dat ik was gevallen is (gelukkig) al een hele tijd geleden. Me verzorgfjord was weer is vervelend bezig, ze wou er vandoor gaan (wat ze toen altijd deed, nu niet meer *LOL* en ik kon haar niet goed houden. Ik keerde haar daarom om, maar in die bocht gleed ze uit en voor ik het wist lag ik op de grond en me been lag onder het paard. Gelukkig droeg ik een helm want ik had een flinke klap op me hoofd gehad (we vielen op betonnen stenen). Ik was met een ander meisje aan het rijden en zij schrok zich dood. Me been deed geen pijn maar ik kon niet goed rechtop lopen omdat ik pijn had in me ribben. Ik werd naar huis gebracht en omdat het in de avond nog veel pijner deed, gingen we naar de dokter. Daar aangekomen moesten we even wachten. Maar ineens werd ik heel draaierig en het werd donker voor m´n ogen. Ik weet alles nog wat er gebeurde toen, me moeder riep paniekerig een dokter en die was nog net optijd erbij anders was ik flauw gevallen.
Maar na een week kon ik weer redelijk recht lopen, ik had waarschijnlijk wat gekneust of gebroken in me ribben, en ik moest rustig aan doen.
Met het paard was gelukkig nix, ondanks dat zij ook erg geschrokken was.

Nou, vertel op! Ik ben benieuwd.
xxx Fleur

Joyce en roza [L]


FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 14:23

Neej dat is Bianca, ik verzorg alleen de paardjes van Bianca! Ik ken Melissa niet, alleen van verhalen van Bianca Tong uitsteken
Haha, leuke val, tenminste, klinkt leuk. Ik denk niet dat jij het zo leuk vond Tong uitsteken

Joyce en roza [L]

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 14:35

Owjeej, klinkt niet zo leuk. Daarom zeggen ze ook: als je gevallen bent van je paard, moet je er gelijk weer op. Anders durf je niet meer de volgende keer! Maar ja in sommige gevallen zoals dit gaat dat niet zo makkelijk...

Joyce en roza [L]

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 14:41

MarchaL schreef:
Iedereen is haast wel eens van zijn/haar paard gevallen denk ik zomaar Knipoog Ikzelf ben al wel vaker als een keer gevallen! Van mijn eigen paard inmiddels 2 keer, beide keren met vervelende blessures als gevolg Scheve mond Ach, vallen hoort erbij denk ik.


Ja, dat denk ik ook. En van vallen leer je alleen maar weer! Of me instructrice zei dat alleen maar als troost?

Joyce en roza [L]

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 14:52

aukje91 schreef:
Helaas heb ik geen eigen paard/pony...
Maar van de 2 verzorgpony's van een vriendin ben ik iets van 7 keer afgevallen (shetjes, ze hebben geen zadel). Van de eerste omdat ie er steeds keihard (5 keer ofzo) vandoor schoot en we gingen ook nog met die andere springen en toen ben ik er 2 keer zacht afgevallen.

En 1 keer op de manege, die pony deed al een beetje dwars en hij schrok van "enge geluiden" en schoot er heel fijn loeihard vandoor, ik maakte een koprol voorover en klap zo op me rug, gelukkig deed het geen pijn maar ik was me rot geschrokken Bloos! Daarna deed ie het nog een keer, maar toen bleef ik gelukkig nog net zitten

Verder ben ik er heel vaak bíjna afgevallen, ik heb namelijk een reflex dat als een paard er vandoor schiet, bokt, of gewoon dwars doet, ik meteen voorover ga zitten en me aan de hals vastgrijp... Verward niet slim natuurlijk want als het paard bokt lig je dr zo af! ik ben nu bezig met mezelf dat afleren


Tja, van de meeste shetjes val je snel van af. Tenminste, ik dan Haha!. Ik heb vroeger wel eens op ze gereden, ben er nu te groot voor. Maar de shetjes waarop ik heb gereden luisterden niet egt goed en gingen er constant vandoor. Gelukkig zijn ze niet zo groot Haha!

Joyce en roza [L]

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 15:40

RanouK schreef:
Van Ranouk ben ik nog nooit gevallen, ik heb haar nu 3 maanden. Van onze bonte kwpn-er 2x we hebben haar nu 4 jaar. Van mijn eerste eigen pony weet ik het zelf al niet meer Haha!. Van mijn haf die ik 1 jaar heb gehad ben ik in het begin gevallen omdat ze niet zadelmak was.
Van (grote)paarden val ik bijna nooit, en als het gebeurd heb ik niets, maar ik ben eens van een bonte shet gevallen, ja hoor gebroken arm Haha!


Grappig he dat je nix krijgt als je van een groot paard afvalt en je een gebroken arm krijgt doordat je van zo'n kleintje valt Haha!

Joyce en roza [L]


FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 16:09

Cayusejuhh schreef:
zo vaak ik heb en tijd jonge paarden in gereden. zelf s me arm gebroken
Maar na wilde hengsten waar ik NIEt van af viel .. GIng ik op de supermakke merrie van een vriendin rijden ( 26 jaar oud) ze stond stil.. en ik deed me spoor even goed en gleed VAN UIT STIL staan er af ( SCHAAM) de hilariteit van iedereen.
ghahahaahhaahahah

erg kjoet


Hahaha grappig man Haha!

Joyce en roza [L]

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 16:19

Haha er schiet me weer is iets te binnen. Ik had een paar jaar geleden een springwedstrijd en ik ging op een tinker. We moesten losrijden en af en toe al een sprongetje maken. En ja hoor, mevrouwtje vond de achterste hindernis vlakbij de deur nogal spannend, dus ik rij haar ernaar toe in een vlotte draf, en hupsakee, gaat ze vlakvoor de hindernis stilstaan. Ik vlieg dus over haar nek middenin de hindernis. Gelukkig deed het geen pijn Lachen Alleen wat blauwe plekken aan overgehouden.

Joyce en roza [L]

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 16:41

rashida schreef:
ja hoor dat hoort er nu eenmaal bij.en daarna ga ik er gewoon weer op. Lachen

Zo is het

Joyce en roza [L]

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 22:10

Het valt me best wel op dat sommige van jullie maar heel weinig zijn gevallen in een lange tijd! Wel goed hoor van ze, maar ik ben wel blij dak heeeeel vaak ben gevallen, daar heb ik alleen maar meer van geleerd Lachen

Joyce en roza [L]

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 22:31

Is idd eng als je met paard en al valt...Mijn been lag er toen ook onder maar ik voelde het niet eens OK dan!

Joyce en roza [L]

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 17:04

_Michelle_ schreef:
Ik heb mn paard 1,5 jaar en van hem ben ik NOG nooit afgevallen Tong uitsteken Nu ik dit hier neerzet zal het binnenkort dan wel gaan gebeuren Tong uitsteken
In de 8 jaar dat ik rijd ben ik er zo'n 10 keer afgevallen denk ik, laatste keer is alweer een tijdje geleden...


Houwe zo OK dan!

Joyce en roza [L]

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 17:48

Crista schreef:
haha jammer dat ik dat niet heb gezien iloon Tong uitsteken


en diezelfde shet (toen mijn verzorg shettie) ben ik helaas ook een aantal keren vanaf gevallen!!!
de 2e keer dat ik erop zat besloot ze op het galopeer pad maar eens stil te gaan staan, boem, ik in de brandnetels.....
en ben er ook een keertje in het noord Aa vanaf gesprongen, kon kiezen of eraf springen en natte benen of blijven zitten, vallen en helemaal nat...nouja dan maar springen...
en een aantal keren bijna in het water.....in galop over het strand.....dan dan ineesn richting water en op het laatste moment omdraaien, ja echt een geweldige shet!!!


Joyce gaat altijd poepen als ze in het noord-aa staat Tong uitsteken Hahaha ze poept anders nooit als we aant rijden zijn, maar wel altijd int water Haha!

Joyce en roza [L]

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 10:26

Zou ik ook zijn.

Joyce en roza [L]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, Dartel, DayDream21, dollyspikkel, Fee_, Lucia88, Lucy_121, Nef1985, Nicollevs, Pommier, TinusB, Xayah en 102 bezoekers