alsof het allemaal niet genoeg is

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

alsof het allemaal niet genoeg is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 16:21

Wat ik net heb meegemaakt wil ik niemand toewensen echt niet

ik verzorg twee paarden (zie profiel)
waarvan ik er 1 zou krijgen, over die andere is al een groot drama geweest maar dat even terzijde.

vanmorgen kreeg ik een telefoontje van 1 van de eigenaren ( die zijn uit elkaar en voor het gerecht alles aan het uitvechten)
Als ik nog afscheid wilde nemen van newie moest ik nu komen want hij werd verkocht

VERKOCHT!!!!

Ik heb de tel. neergesmeten en ben naar mijn baas gerend ( de andere eigenaar)
hij is in de auto gesprongen en er heen gereden.
T% minuten later belde hij op dat ik als een gek de papieren moest pakken want ze had beide paarden al ingeladen om mee te gaan met een handelaar ( lees slager)

ik ben totaal in paniek de papieren gaan pakken en ben er heen gereden, onderweg kwam mijn baas me tegemoed en die greep de papieren aan en racete weer weg, die man die de paarden op kwam halen nam ze gewoon mee

we hebben geprobeerd uit te leggen dat dat niet kon, dat wij de eigenaren waren en de papieren laten zien en die man reed inneens gewoon weg..

we zijn achter hem aangegaan en hebben hem voor het stoplicht klem gereden, waarna hij gewoon over de stoep met twee panische paarden heenreed....

uiteindelijk heeft de politie die we hadden gebeld ze gestopt en heeft hem gedwongen de paarden terug te brengen..
ze staan nu gelukkig weer op de wei....

ik heb dit allemaal even kort neergezet maar ik zal het straks nog veen uitbreiden maar ik moet dit nu even kwijt

ik huil mijn hele toetsenbord onder..
ew gaan straks de paarden van de wei halen en ze ergens onderbrengen want die wei is niet meer van ons

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 16:26

sorry van de leestekens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:31

Jemig, wat een verhaal.
Dus eigenlijk werden die paarden dus gewoon "gestolen"? Want jullie hebben de papieren.
Idd snel die paarden ergens anders heen brengen.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:32

Sjeetje allebei?? Maar die Belgische knol zeg maar (weet niet meer hoe ze heet) stond toch te koop?
En waarom moest Newie verkocht worden dan? Is toch niks mis met hem??
Vage eigenaar zeg!!!

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:34

jeetje, gaat het allemaal een beetje??? pff wat en gekkehuis, ik begrijp dat deze dag heel erg voor je was!!! gelukkig nog een goeie afloop!!!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:38

sow das nog eens een verhaal! Gelukkig dat je baas zo slim was om de papier te laten halen door jou. Stond Newie al op jouw naam?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:43

Jeetje zeg, wat een verhaal! Gelukkig heb je snel de papieren gepakt en kwam de politie op tijd! Ik hoop dat alles goedkomt!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:00

wow! dat is niet niks, die man is gek!
Ik hoop echt voor jullie dat het goed komt!!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:12

Zo wat een verhaal! Dat is echt een nachtmerrie. Zorg maar goed voor je paardjes en dat andere mensen ze maar niet meer meenmemen. Goed dat je die papieren net op tijd hebt kunnen bemachtigen! En die man...wat een vago! Ervandoor gaan met twee paarden die niet eens van hem zelf zijn!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:20

Wat een nachtmerrie....zorg idd maar ervoor dat ze niet meer meegenomen worden hoor! Gelukkig had je de papieren..

natassie

Berichten: 67
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:32

Jezus zeg wat een verhaal bij mij op stal staat ook een gescheide echtpaar die nog van alles aan het uitvechte zijn voor de rechter en dat is ook geen pretje als ze toevallig samen op stal zijn gaan de scheld woorden heen en weer echt belachelijk maar je hoort wel vaker dat gescheide mense elkaar het bloed onder de nagels vandaan halen maar die arme paarden helemaal van de rel en jij + andere eigenaar zoiets doe je toch niet Verward nja sterkte iig!!

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:42

Sterkte meis,zet je paardje maar gouw ergens anders neer! Scheve mond
Wat een randdebiel zeg,die kerel! Boos!
Laatst bijgewerkt door Ferretangel op 09-08-04 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:48

Jee wat stom zeg! Erg rare vent dat hij gewoon over de stoep enzo heen reed. Gelukkig was de politie er net op tijd bij, er had wel een ongeluk kunnen gebeuren.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 08:30

In principe werden ze inderdaad gestolen, van newie hebben we dan wel geen papieren, maar wel een kwitantie, daar staat gewoon de naam van mijn baas op..
newie staat dus nog niet op mijn naam, maar dat gaan we wel binnenkort veranderen..

newie zit helemaal onder de mok, dus die wil ik eigenlijk helemaal niet dag en nacht op de wei hebben, ik ga vandaag dus op zoek naar een plekje voor ons

het was wel een klote dag hoor gisteren, ik dacht dat ik gek werd..

Wilma stond inderdaad te koop, maar bij mijn baas, die haar betaald heeft en op zijn naam heeft staan..

met newie is niks mis, hij heeft mok, maar verder is hij reuze gezond

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 11:21

nog even over die mok... bestaat er een zalf die je rechtstreeks erop mag smeren? we hebben nu een zalf die bijna op is en weinig helpt maar daarvoor moeten we eerst met betadine wassen en dat is op de wei behoorlijk lastig.
iemand een idee?

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:00

tjeetje wat een verhaal, echt erg dat zoiets kan gebeuren.. hoop dat je al bekomen bent van de schrik en die paardjes ook natuurlijk..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:07

Getver wat erg zeg als zo'n 'gevecht' om dieren gaat. Hoop dat jullie gauw ergens anders met de paarden rust vinden.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:59

Tjeeh wat een verhaal, ze zullen ook wel niet zo makkelijk de trailer meer opgaan Boos! Over die mok, smeer de koten bomvol met uierzalf of vasaline

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:51

jeetje wat n verhaal, wat vaag zeg! Veel sterkte en hoop dat verder de boel wel goed gaat!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:26

Nou dat is allemaal niet niks!
Gelukkig liep dit avontuur goed af!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:29

Jeetje wat een verhaal zeg.
Durf je ze nu nog wel rustig alleen te laten ?

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 09:48

nee dat durven we niet, er hangt een mega slot op het hek en om de twee uur gaan we kijken, snachts om de 4 uur...
Het was echt verschrikkelijk..
Ik ben nu ook op zoek naar een leuke en niet zo dure pensionstal..
Eventueel voor een maand want dan moet ze weg zijn en kunnen ze weer terug naar hun eigen stallen en weiland.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:55

Jeetje wat een verhaal!
Heel veel sterkte ermee!

Oja.. over de mok: zinkzalf, gewoon verkrijgbaar bij de drogist! Kun je er zo opsmeren en werkt heel goed!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 10:02

Tegen de mok heb ik nu de goeie mokzalf bij de dierenkliniek gehaald.
Ik heb in mijn geneesmiddelenboekje gevonden dat deze ook het beste werkt en aangeraden word...

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:05

Jeetje, wat een verhaal.
Gelukkig heb je de paardjes wel terug gekregen.