Zere vinger en Brandende vraag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Zere vinger en Brandende vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 23:00

Hallo allemaal,
Eerst die zere vinger maar eens verklaren. Ik was gister aan het longeren, en ik weet dat Nero niet zo graag op rechts gelongeerd word maar dat moet ook gebeuren, toen Nero zich, op het moment dat ik me aandacht even kwijt was, omdraaide. Ik was het hier niet mee eens dus zetten mijn zweep in om hem weer om te keren. Hij draaide niet om maar schoot weg en ik had de longeerlijn om mijn hand, wel gewoon ruime lussen hoor, maar toen werd de eerste lus zo getrokken dat deze achter mijn hand bleef haken, mijn ringvinger om precies te zijn. Deed onwijs veel pijn, nog steeds trouwens. Ik ben nog niet naar de dokter geweest omdat mijn andere vinger de vorige keer gebroken was en ik ze die dus zonder verdoving gingen zetten. Ik hoop dus maar gewoon dat ie gekneusd is. Misschien morgen even heen voor foto's Huilen .

Dan even mijn vraagje. Ik ging vandaag naar het duin, wel stappend want Nero is niet zo goed te remmen en met mijn zere vinger word dat al helemaal niks, maar ging eerst mijn vriendin ophalen. Ik moest even wachten op mijn vriendin en liet Nero even grazen. Toen kwam er een vrouw langsgefietst en die zegt dat je je paard nooit moet laten grazen met een zadel op omdat hij dan zijn rug strekt en als hij omhoog komt kan er dan een velletje onder het zadel dubbel gaan en kan hij een wond krijgen. Is dit waar? En zo ja, hoe zorg je dat je je paard vanaf het moment dat je hem opgezadeld heb niet zijn hoofd helemaal naar de grond toe brengt. Op de manege hebben ze trouwens ook geen last van dit soort wonden terwijl sommige paarden op stal gepoetst worden, en van de grond staan te eten.

Ik zit met een dilemma dus help me, het kan best waar zijn, maar toch ook weer niet! Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:25

Katie1989 schreef:
Toen kwam er een vrouw langsgefietst en die zegt dat je je paard nooit moet laten grazen met een zadel op omdat hij dan zijn rug strekt en als hij omhoog komt kan er dan een velletje onder het zadel dubbel gaan en kan hij een wond krijgen. Is dit waar?


Nee, dat is echt onzin. Een paard dat gewoon netjes is opgezadeld krijgt geen wonden van het met zijn hoofd naar beneden staan.

hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:40

nee, ik denk niet dat dat waar is.
Er kan hoogstens een vel vóór het zadel gaan zitten, die voor het strekken gewoon onder het zadel zat.
Maar dat er eentje onder het zadel komt kan toch niet? Dan zou het zadel heel veel ruimte over moeten hebben.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 00:27

Ik denk ook niet dat dit zo is. Naar mijn idee (ben geen expert dus correct me if I'm wrong): Als het echt pijn deed en ze er wonden van kregen, zou het paard zelf het grazen ook wel afleren, lijkt me. Dan is het net of ie wordt gestraft elke keer als hij omhoog komt, en ik denk dat het paard dan na een tijdje ook niet meer z'n hoofd naar beneden zal doen aangezien het alleen dan pijn doet... Of heb ik dat nou helemaal mis? Verward

Nadien01
Berichten: 87
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 00:54

grote onzin.... behalve als je zadel niet goed past... Met lange teugel heeft hij zijn hoofd toch ook laag?

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 07:55

Dat dacht ik dus ook al en nu is mijn idee tenminste wat bevestigd nu nog maar zorgen dat me vinger beter word!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:36

Succes met je vinger, zoals die andere ook al zeggen grote onzin!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:12

Succes met je vinger. Ik zou er toch even naar laten kijken.
En dat verhaal van die vrouw daat geloof ik niet in Verward

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:31

Volgens mij is het ook grote onzin! Ik ben nog nooit een paard tegengekomen met een wond, omdat ie had staan grazen of iets anders waar ie zijn hoofd mee omlaag doet.
En misschien moet je toch maar even naar je vinger laten kijken. Bloos!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:21

Wat een kolder zeg,zelden zo'n onzin gehoord Haha!
De reden dar je een "opgetuigd" paard beter niet kunt laten grazen is omdat al het gras om zijn bit heen gaat zitten.
Dit is een stuk logischer Haha!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:23

Waarschijnlijk heeft ze zelf wonden gekregen toen ze dit probeerde na te doen HAHAHAHA Haha! Clown

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:40

Tijdens een dressuur proef moet een paard toch ook de hals strekken?
Dan is dit niet anders,
Het is dus klinklare onzin van die vrouw.

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:34

inka schreef:
Tijdens een dressuur proef moet een paard toch ook de hals strekken?
Dan is dit niet anders,
Het is dus klinklare onzin van die vrouw.

Inderdaad, hier moest ik ook gelijk aan denken!

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 17:04

Allemaal bedankt, en wat me vinger betreft, het gaat al wat beter en ik ga niet naar de dokter want die moeten er weer zo nodig aanzitten om dan te bevestigen wat je zelf al wist, nutteloze pijn dus. Slechte ervaringen met dokters, de een heb me vinger zonder verdoving gezet(AAAAUUU) de ander zag niet dat ik doodziek was. Dus ga maar niet, tenzij het niet over gaat.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:31

succes met je vinger.
IS echt onzin at die vrouw je probeert wijs te maken.
Dan zullen ze vas ook met uitstappen hun hoofd niet zo laag houden!

dorothee
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: brasschaat Antwerpen Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:26

dikke onzin hoor bij uitstappen doet hij zijn koppie ook naar beneden

Nadien01
Berichten: 87
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:07

Haai! Gaat het al wet beter met je vinger? Ja misschien doe je het al maar elke dag een kwartiertje ijskoud maken werkt wel.
xxx Nadine en beterschap!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:14

idd dikke onzin!!!
Succes met je vinger!!

leonardus

Berichten: 95
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:35

Danielle_1 schreef:
Waarschijnlijk heeft ze zelf wonden gekregen toen ze dit probeerde na te doen HAHAHAHA Haha! Clown


Bedoel je het grazen Clown Haha!