2 hengsten met rare tics gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

2 hengsten met rare tics gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 11:58

Nog steeds in Thailand en al 3 weken weg van m'n homey Lowara... wat doe je dan? dan denk je leuk 2X een rit op het strand hier te gaan rijden op een leuk paard.. toch??

Niet dus.
Dag 1:
Ik krijg een D pony hengst (groter bestaan ze hier schijnbaar niet) die in z'n vorige leven ezel is geweest. Natuurlijk rijden ze niet met caps, en begeleiding tijdens het rijden?? wat is dat?
Dus nadat de eigenaar hengstjelief met arme ik erop weggeslagen heeft (letterlijk!!) begon de rit. (moederziel alleen dus)
zucht, elke keer als ik wilde aandraven.. bok bok, oren in de nek, proberen om te draaien. na 30 minuten omkeren, ja hoor, toen werdt meneer ineens heeeel wakker! binnenh 15 minuten waren we er ineens alweer doordat hij "ineens" weer wist wat de hulpen voor de galop waren Lachen

Dag 2:
Nieuwe kansen, nieuwe prijzen, andere pony (en ja hoor!! wederom een hengst!!)
Deze ging braaf lopen toen ik het vroeg, dus ik al helemaal blij dat deze geen afwijkingen had.. guess again.
Zodra ik wilde aandraven bleek het beest en wel heeel grote aandrang richting zee te hebben! mensen, ben minsten 20 minuten bezig geweest om dat kreng te overtuigen dat ik echt geen zin had om te zwemmen. zodra je maar iets naar de draf wilde, begon hij weer. Ik zweer het je, dit beest is in z'n vorige leven een zeepaard geweest!
Gelukkig ben ik geTinker trained dankzij Lowara, en na die 20 minuten snapte hij dat ik dat niet echt leuk vond. Op de terugweg min of meer een galop gewaagd (bok bok, oren in de nek) en weer terug.

Blijf het raar vinden, al die beesten waren hengsten, niet bepaald mak. Toch lieten ze er alle toeristen alleen mee rijden zonder cap, ook kinderen (ging niet echt denderend, geloof mij)
Tjah, 1 positief ding, het was goedkoop, en de pony's waren wel leuk om te zien... (en het strand was natuurlijk geweldig Lachen )

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:08

Ik vind het idd niet echt slim wat ze daar doen.
Zonder cap en zonder begeleiding iemand wegsturen met een paard..
Hebben ze wel om je rijervaring gevraagd of is het daar zo van "als iemand valt komt het paard wel vanzelf terug" ??
Echt onverantwoord wat ze daar doen..

Maar de ritten waren wel leuk? Tong uitsteken

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:12

En ik vraag mij af of er ook nog zoiets is als een passend zadel als ik dat zo lees Haha!

Cezanne

Berichten: 49
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:54

Wauw dan heb je eindelijk eens op een echte wilde hengst gereden! A dream come true...Was de omgeving nog een beetje leuk, of heb je alleen maar recht toe recht aan gereden? Ik had best mee gewild hoor!!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:25

nou,wel een leuke herrinnering!(HIHI)
en je weet het leuk neer te zetten hier!

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:18

die mensen die daar gaan rijen hebben meestal nog ooit op een paard gezeten, dus vinden ze het al spannend om te stappen Haha!
waarschijnlkijk daarmee...

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:25

Lekker onverantwoord
Maar gelukkig heb je het toch leuk gevonden Haha!

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:35

Wat heb je er een leuk verhaal van gemaakt zeg!!
Ik lag helemaal dubbel toen ik het las...
Erg grappig!!

Groetjes

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:59

Wat raar hoor, dat je gewoon op zo'n pony zonder begeleiding mag rijden. En zeker erg gevaarlijk.

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:47

Het is daar inderdaad geen nederland, maar wel een apparte ervaring toch?

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:08

Waa je penny droom is nu vast uitgekomen Clown
Aangezien dit de droom is van veel pennymeisjes.. om een wilde hengst te rijden...

Wil nu niet zeggen dat je een pennymeisje bent trouwens *LOL* Bedoel het gewoon als een grapje Haha!

Wel erg onverantwoordelijk om zomaar iedereen weg te laten rijden Scheve mond

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:15

*LOL* Wat een verhaal, zo zie je het vaak gebeuren in het buitneland Boos!
Heb zelf ook verschillende keren paardgereden op vakantie. Toen gingen we dan wel met een groep weg maar het waren over het algemeen brakke paarden... niks aan te doen Scheve mond

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 10:28

Nou, hier konden ze geen woord engels vrees ik.
Ach, het was wel een moie ervaring om eens alleen op zo'n mooi tropisch strand te rijden. Ik vond het zelf ook erg onverantwoordelijk hoor, wat ze daar deden, maar ja, ik wilde erg graag op het strand rijden, en zolang die beesten niet zo broodmager waren als in Chiang Mai (waar ik eerst wilde rijden tot ik die magere pony's daar zag) vond ik het alang best.
Enne, het staat natuurlijk erg "stoer" dat ik op 2 wilde hengsten heb gereden.. ahum...

mel_kreeft

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:57

hehe Haha! leuk, en heb je het nog een beetje naar je zin?? lekker rijst, rijst, rijst Haha!

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:13

ach ja zo gaat dat in die landen he! en aansprakelijkheid.... ho maar da kennen ze niet