Wat geweest is en wat nog komen gaat...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Wat geweest is en wat nog komen gaat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-02 15:57

Hieronder een verslag van mijn bezigheden van de afgelopen tijd en wat er allemaal nog gaat komen.... Gaaaap

Tja, zoals bekend bij vele zit ik op dit moment midden in de verhuizing en krijg ik met de komende boktrit de sleutel van mijn nieuwe woning.

Afgelopen zaterdag ben ik samen met René (mijn vriend) en Dees (ook van bokt) naar de rommelmarkt in Eelde geweest om de overblijfselen van mijn uitgemeste zolder aan te bieden. Nou, ik kan jullie mededelen... er zijn veel spullen de deur uit gegaan. Ik had twee kamers van 2 x 3 meter helemaal VOL staan met spullen en vrijwel alles is weg. Een geslaagde maar vermoeiende dag dus.

Zoals het nu staat krijg ik volgende week waarschijnlijk de sleutel van mijn nieuwe huissie. Lachen Ik heb er al helemaal zin in en hoef hier in huis nu echt alleen maar dingen weg te gooien en in te pakken voor de verhuizing. Ja, ja... het gaat allemaal best snel. Het lijkt nog steeds alsof ik gisteren hoorde dat ik ging verhuizen, terwijl ik dat al anderhalve maand weet.

Tja, en dan heb ik de Friese merrie Maaike ook nog. Maaike wordt op dit moment beleerd onder het zadel en voor de kar. Onder het zadel gaat geloof ik wel aardig goed, al is ze nog wel zo groen als gras en kent ze nog helemaal niets, maar dat komt allemaal nog wel. Voor de kar is een ander verhaal. Waarschijnlijk wordt dit een groter probleem, aangezien ze steeds uitbreekt. En tja, dat kan je natuurlijk niet gebruiken.
Vandaar dat de eigenaresse van Maaike afgelopen weekend een Fell pony heeft gekocht die ze voor de kar wil gaan gebruiken. Het is een 13 jarige ruin, welke altijd gediend heeft als goedgekeurde dekhengst, maar doordat hij eens een trap in zijn ballen kreeg van een ander paard, moest hij worden gecastreerd.

En tot slot kreeg ik ook nog een 9 jarige KWPN merrie (M-dressuur) en een 3 jarige appaloosa hengst (beide van 1 eigenaar) aangeboden om te rijden voor ongeveer 3 dagen in de week + evt. wedstrijden, maar of dit wat wordt weet ik niet echt, aangezien ik aan Propala en Maaike al mijn handen vol heb...


Ik heb het nu dus al ontzettend druk en krijg het naar mijn idee nog veel drukker *LOL* Gaaaap
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 08-06-02 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 16:05

Dat is inderdaad een druk leven zeg!
Succes met je verhuizing en beterschap voor Herna!
Ik had alleen dat allemaal buiten de stal geprobeerd en gelijk als je bv singel omgedaan gelijk rondje laten lopen (in de bak).
Shadow bij ons had ik een dekensingel (elastische) omgedaan (zonder shabrak of wat dan ook) en toen losgelaten in de bak. Stilstaan ging prima, maar bewegen met zo'n band om zijn buik tssk hij ging toen een beetje erg door het lint, en zo nog een paar. vandaar dat ik het meestal in de bak doe en ze dan even uit laat razen.
Maar ja dat is achteraf praten.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 16:08

Jeetje wat een update zeg *LOL*
Het meeste wist ik al, dat van de verhuizing en je spulen die je hebt verkocht op de rommelmarkt, maar het paardengebeuren was ik niet helemaal meer mee op de hoogte. Dus Propala gaat langzamerhand weer aan het werk, leuk! Het wordt ook lekker weer, kan je eindelijk weer wat gaan doen.
Dat verhaal van Soliet, zo, die ging helemaal door het lint dus, arme Herna. En hij leek nog wel zo'n schatje Haha!
Je zult het nog wel druk krijgen de komende tijd, 2 onervaren paarden, eentje van 1.80 en eentje van 1.67 (zo groot is Maaike ongeveer toch?) dat betekent heel veel spierpijn denk ik Schijnheilig
Ik moet zelf ook zeggen dat ik heel veel zin krijg om echt weer wat te gaan doen op paardengebied, het weer lijkt eindelijk een beetje mee te werken en misschien ga ik heel binnenkort toch nog een keertje een buitenrit maken met Aldira, want dat wil ik eigenlijk nog wel gedaan hebben voordat ze verkocht wordt. Duim je dan voor me? Dan duim ik voor jou, met je 2 kanjers Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 19:48

Nu ben ik ook weer helemaal bij... Knipoog Wens Herna maar sterkte van mij! Misschien een volgende keer maar in de bak de singel erom? Dan heb je meer ruimte en kun je hem al bewegende vastmaken. Wat een schrik!
Ben wel benieuwd hoe dat nu zit met die andere twee paarden... Ook daar in de buurt of ergens anders? Houden ze Maaike wel als ze niet voor de kar wil?
Nou, ik hoor het wel Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-02 19:57

Maaike is overigens ongeveer 1.68 m. dus dat klopt wel.. tevens zal ik natuurlijk voor je duimen Marije.. ik kan zelf nl. ook wel wat geduim gebruiken Lachen

Joyce.. nog even en dan kan ik jou lekker gaan stalken *LOL* Ik zal morgen even een verrekijker aanschaffen.. dan kan ik jou in de gaten houden Haha!
Maaike blijft overigens wel ook als ze niet geschikt is voor de kar. Dan kunnen ze altijd nog met haar fokken en ze hebben haar toch vnl. voor de hobby. Dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Die andere twee paarden staan in Nijega. Er heeft eens een advertentie over ze op marktplaats gestaan en tevens reageerden ze op een eerdere advertentie vanaf mijn zijde. Ik ga er in April wel even kijken en zie dan wel hoeveel tijd ik evt. heb om er aan te besteden. Maar Propala en Maaike gaan voor.
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 09-06-02 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 00:01

Ik lees het al weer... Sandra is weer veel te druk. Moet je niet doen joh... one step at a time!! Lachen Wat ook wel eens wil helpen is niet teveel hooi op je vork nemen Haha!

Leuk om te lezen dat je zoveel aan het doen bent met de paarden. Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar Maaike, want volgens mij is dat echt een superfries!!

Take it easy Sandra, take a sisi Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-02 00:03

Is cola light ook goed? *LOL*

Enne, geef me maar een seintje wanneer je tijd hebt, dan kun je Maaike in levende lijve ontmoeten en haar een beurt geven *LOL*

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:40

He lekker, een cola light Vork
Ik ben nu ook weer helemaal bij in Sandra's paardenland...Maar wat leuk joh, nog een aanbieding, maar dan nu een paard dat al wat kan....is ook interessant Sigaar

Veel beterschap voor Herna gewensd, ook van mij. Wat een dwaze reactie van dat paard!
Maar eh...wanneer mag ik nou eens mee naar je paardjes? volgens mij is iedereen al eens mee geweest en ik nog niet Verdrietig Ik wil ook aaien!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-02 23:59

En Dees.... jij mag best wel mee naar de paardjes hoor.. om ze te aaien *LOL*

Btw.. hier diegenen die de paardjes hebben gezien tot nog toe..

Marije (cody): Zij heeft alleen de paarden bij propala op stal gezien.
Joyce b: Zij heeft ook alleen de paarden bij propala op stal gezien.
Ylva: Heeft ook alleen de paarden bij propala gezien (dit was 2 dagen nadat ik van propala's bestaan af wist)
Maaike vd Vis: Zij heeft alleen de paarden bij Maaike op stal gezien (maar de Fell pony nog niet)