Alsof ik mijn pony verwaarloos ofzo....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Alsof ik mijn pony verwaarloos ofzo....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 22:10

Word er echt gek van. Een jaar ben ik gewoon lekker met mijn pony recreatie gaan rijden (buitenrijden, springen, maar nooit echt zwaar dressuur of springen ofzo). En nu wil ik weer een beetje beginnen met dressuur enzo weer oppikken. Nu krijg ik weer van allemaal mensen aangeboden om te helpen. Ik vind dat wel goed. Zo was er dus 1tje die zei zo van: We gaan er weer een ECHTE pony van maken. Was hij dat dan niet toen ik recreatie ging rijden? Alsof een pony alleen maar ECHT is als je fanatiek springt of dressuurt.
Ook zei diegene tegen mijn vriendin toen ze samen op hem paste in de vakantie: Morgen nemen we wel krachtvoer mee oké?
Hij krijgt heus wel genoeg eten! Alleen maar omdat hij bij mensen thuis staat met niet zo luxe stallen als op een manege of pensionstal.
En dan weer iemand anders over van jah laten we hem gaan leren springen. Mijn vriendin zo van jah hij kan al springen hoor. En toen zei zij weer van: Jah maar dan kunnen we hem toch beter leren springen?
Ik zie zelf wel dat Avanti hardstikke goed kan springen, ze heeft hem nieteens in het echt gezien.
Ik krijg gewoon het gevoel dat als je recreatie rijd dat je je pony verwaarloost en dat het dan gewoon geen echte pony is ofzo.

Misschien is dit verhaal een beetje moeilijk te volgen maar ik moest het er toch eventjes uitgooien. Kan ik gewoon zooo pissed over worden.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:11

ja, maar ik ben toch neit zo he? ik help je toch wel goed? Tong uitsteken anders meot je t zeggen hoor!!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:12

die mensen doen idd stom zeg!! hun zeuren nou allebei ook over MIJN paard

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 22:25

Nee jij niet hoor Knipoog Je doet niet alsof recreatieruiters niks zijn en hun ponys niet ECHT zijn enzo.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:25

nee, jouw pony is heel erg ECHT, namelijk ECHT geweldig!! haha

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:58

Waar bemoeien die mensen zich mee... Verward Het zijn toch jullie paarden??
Zoals ik jou verhaal hoor Lintjuuuh, dan doen hun alsof het ineend hun pony is.
Gelijk allemaal veranderingen aan de pony, extra voer.
Ik zou dit niet pikken!! Het is jou pony!!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:12

het is JOUW pony! jezus,, wat een gezeik.. alsof zij beter weten wat er goed is voor een pony, gewoon lekker mee doorgaan met waar je mee bezig was.. laat die mensen zich er niet mee bemoeien, en trek je dr niets van aan..
indd wat milkaatjuh zegt: jij bent de baas (neem ik aan,) over die pony, en waarom zouden zij dan alles gaan veranderen?

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:24

gewoon niet op reageren, doe lekker waar je zelf zin in hebt, en rijd met plezier!!! laat ze toch banketstaaf!!! is meestal toch maar neid en beter weterigheid

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:12

laat ze lkkr l*llen alsof dat luxe allemaal nodig is met iets minder lux gaat het net zo goed en niemand word er minder gelukkig door miss word je er wel gelukkiger door! laat ze lkkr zijken! nergeer ze of zeg gewoon hij krijgt huust wel eten hoor! met een boos gezicht en ze zullen het huus niet nog een keer doen;)

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 01:04

Ja inderdaad kan ze beter laten banketstaaf of boos worden, alleen het probleem is, dat ze het niet tegen mij zeggen maar tegen mijn vriendin (RoWyGo dus). Maargoed word er gewoon gek van en die mensen die zoiets zeggen laat ik dus idd echt niet meegaan.

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 09:09

stap anders op ze af en ga zeggen dat je het niet leuk vind ik denk dat het dan ook wel stopt en idd gewoon niet meenemen! en zeg anders van ik wil wel eens zien hoever jij het allemaal gaat schoppen! ( als ze al niet een paard op zon manege hebben..) word inidegeval heel boos!

Veel suc6!

Groetjes Roos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 09:19

ach lekker laten kletsen die mensen.... zolang jij maar lol hebt!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 09:31

'echte pony' gaaaaap, lekker buitenrijden vinden ponies vaak leuker dan dressuurrondjes. Dus jouw paardje is vast een stuk gelukkiger dan al die sufgetrainde echte ponys Lachen

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 09:42

Ja daar heb je wel gelijk in. Maar ik kan me er gewoon zo aan ergeren Knipoog

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:17

maarja, ik snap ook niet dat ik die ene gekozen had hoor Verward domme fout van mij! Haha!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:19

maar dat kleine meisje bedoeld het allemaal goed, maar ze heeft jou nog nooit gezien!! hoe jij met Avanti aan het springen gaat is hartstikke goed en netjes! hij heeft een goede springtechniek!! en zij kan dan miss. ook goed springen, maar jij kan het bijna net zo goed en dan denk ik: " waar belult zij zich mee?" en nu zegt ze dus dat ik mijn paard verkeerd opgebouwd heb, en dat iedereeen het anders doet enzo, zit ze te zeiken over hoe ik mijn paard opbouw, terwijl ik alles in overleg doe met mijn instructeur, die mijn paard ook een tijd gereden heeft, en waar dat meisje gigantisch tegen opkijkt!

snappen jullie dat nou Verward

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:25

RoWyGo schreef:
maar dat kleine meisje bedoeld het allemaal goed, maar ze heeft jou nog nooit gezien!! hoe jij met Avanti aan het springen gaat is hartstikke goed en netjes! hij heeft een goede springtechniek!! en zij kan dan miss. ook goed springen, maar jij kan het bijna net zo goed en dan denk ik: " waar belult zij zich mee?" en nu zegt ze dus dat ik mijn paard verkeerd opgebouwd heb, en dat iedereeen het anders doet enzo, zit ze te zeiken over hoe ik mijn paard opbouw, terwijl ik alles in overleg doe met mijn instructeur, die mijn paard ook een tijd gereden heeft, en waar dat meisje gigantisch tegen opkijkt!

snappen jullie dat nou Verward


nee

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:59

Lintjuuuh: JIJ moet je mond opentrekken! Zeg dat dat nergens op slaat, recreatief is niet minderwaardig aan dressuur of springen.
Je moet niet anderen voor jou laten spreken, het is JOU pony, dus moet men dat tegen JOU zeggen, niet tegen een vriendin. Jij kent je pony ten slotte het best!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:20

Ach, zegt toch meer over hun dan over jou!!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:20

Amethyst schreef:
Lintjuuuh: JIJ moet je mond opentrekken! Zeg dat dat nergens op slaat, recreatief is niet minderwaardig aan dressuur of springen.
Je moet niet anderen voor jou laten spreken, het is JOU pony, dus moet men dat tegen JOU zeggen, niet tegen een vriendin. Jij kent je pony ten slotte het best!


Helemaal mee eens!

Ik rijd ook veel recreatief met mijn verzorgpony, en dan 1x in de week les en dan doen we een poging tot dressuren en af toe doen we een sprongetje en ook loopt hij nog voor de kar, nou niks mis mee en als iemand zich daar mee zou bemoeien, dan heeft diegene toch echt pech! Het is niet zijn paard, ook niet de mijne en als de eigenaresse zou willen dat ik wat vaker ga dressuren met 'm nou dan heb ik daar naar te luisteren, want het is haar paard en niet van die bemoeials die denken dat recreatief rijden niks is!

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:13

Bah allemaal van die mensen die denken dat hun alles beter en weten zeker. Gewoon niks van aantrekken hoor!
En ik vind recreatieruiters meer dan echt Haha!
Mag je lekker zelf weten of je dressuur doet of recreatief!!!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:28

Milkaatjuh schreef:
Waar bemoeien die mensen zich mee... Verward Het zijn toch jullie paarden??
Zoals ik jou verhaal hoor Lintjuuuh, dan doen hun alsof het ineend hun pony is.
Gelijk allemaal veranderingen aan de pony, extra voer.
Ik zou dit niet pikken!! Het is jou pony!!


vind ik ook! ze moeten niet zeuren!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:29

Mauwie schreef:
Bah allemaal van die mensen die denken dat hun alles beter en weten zeker. Gewoon niks van aantrekken hoor!
En ik vind recreatieruiters meer dan echt Haha!
Mag je lekker zelf weten of je dressuur doet of recreatief!!!


ja recreatieruiters zijn net zo echt als de rest!!!!

channel

Berichten: 52
Geregistreerd: 27-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:29

het is JOUW pony seg Scheve mond ! Niemand kn bepalen wat je moet doen met je pony. Gewoon door gaan met wat je doet, en nix van al die andere mensen aan trekken! OK dan!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:35

Idd, het is jou pony.
En hij wordt daar best verzorgd idd. Ik ken die mensen, en dat zit wel goed.
En gewoon lekker lol hebben met je pony is belangrijker dan prestaties.