De Grote Verhuizing van Boederij naar Pension :'(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

De Grote Verhuizing van Boederij naar Pension :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 20:55

Ik heb erge ruzie gehad met de boer waarvan ik het land huurde.
Op een gegeven moment kregen we ruzie over welk paard nou van wie was.
Nou wilde hij een pensioen stal gaan maken, dus voor oude paarden, en ik bood hem daarom mijn oude merrie Dadès aan, omdat het niets voor Dadès is om op stal te staan, lekker hele jaar door buiten verdient ze op haar oude 27jarige daggie.
Was de boer het niet mee eens, hij wilde Zhivago.
Ik weet niet hoe hij er bij komt dat dat zijn paard is, maar hij ging er diep op in, en wilde het Juridisch gaan spelen.
Goed mijn zus en ik alvast eerste lading paarden naar ons nieuwe verblijf gebracht, Uny en Calypso, mijn hengst.
En ondertussen de vorige eigenaresse gebeld van Zhivago, want op papier was het nog haar pony.
De boer zei steeds, jammer voor je had je alles op papier moeten zetten, dus ik kwam terug met de trailer, en vertelde hem dat ik de EIGENAAR van Zhivago had gesproken, hij zegt "eigenaar?"
Dus ik zeg ja, hij is op PAPIER nog van Calire, dus ze komt hem vanavond halen. (Hadden we afgesproken, dan zou ze gelijk zien hoe het met hem was, zijn nepstaart mee nemen, en zien waar zijn nieuwe stal was)
Ik had dus 4 paarden daar staan, Calypso, Dadès, Zhivago en Suerte..
Heb Dadès nog een keer aangeboden aan de boer, waarop hij zei "Er komt niets van in, jij krijgt de paarden niet, Dadès en Zhivago zijn van mij, mijn kinderen zijn gek op Zhivago, en willen rijden."
Waarop ik weer zei, jullie rijden hem nooit, hij is 7 jaar en heeft zijn bewiging nidig, je kunt hem niet een week in de wei laten staan en vervolgensje kind op laten rijden, het is een volbloed arabier met pit, dan flikkerd je kind eraf, en breekt zijn nek, komt niets van in Zhivago gaat met mij mee, en trouwens Dadès is veel meer geschikt voor jullie, echt ene kinder pony, maar als ze niet goed genoeg voor je is neem ik haar ook mee! Hij werd echt super kwaad, en shcreeuwde dat hij een rechtzaak wou.
3 uur later kwam Claire, liet zien dat zij de eigenaresse was, en zo brachten we na veel geschreeuw Zhivago naar Stal Zadel Pret.
Ik vind het jammer dat het zo gelopen is, ik heb veel lol gehad met die mensen, ze waren als een famillie voor mij.
Maar om nou de stalhuur van 70 euro per maand per paard naar 200 euro te gooien is een btje tè zonder rijbak en boxen, en daarom wilde ik met alle 4 mijn paarden verhuizen naar een pension stal.
Ik heb uit eindelijk Dadès aan hem gegeven, niet omdat hij dat verdient heeft, maar Dadès verdient wel een mooie oude dag op het land, en weiland heeft hij zat.
Ik mocht Zhivago uit eindelijk alleen mee nemen als ik hem 300 euro stal geld gaf, heb ik toen maar ja op gezegt, want toen Zhivago hoef bevangen was, wild ehij geeneens de DA laten komen, laat staan als ik er niet meer ben, wat gebeurd er dan met zo'n jonge pony.
Dadès zit daar wel goed, dat weet ik zeker, en ik ga er nog heel vaak heen, heb ook met zijn vrouw afgesproken dat Ruben gewoon blijft lessen op Zhivago, maar dan nu in een RIJBAK.

Helaas moet ik hierdoor wel Suerte verkopen, dus als iemand een goed tehuis weet? IVM DA koste die ik heb gekregen van haar, kost ze 350 euro incl. hoefsmid voer en het mak maken van Suerte etc.

Calypso gaat naar een vrouw in Putten, waar ik hem gratis kan neer zetten op het land, ze betekend veel voor mij, want zonder haar had ik Zhivago of Calypso ook nog moeten verkopen.
En nu kan Calypso ipv op stal in het weiland nog even genieten van het veulen zijn, en haal ik hem na de winter op, dan gaan we eindelijk wat doen saampies, Calypso ik zal je missen hoewel ik weet dat je het goed hebt bij Shirley, tot na de winter kanjer! Ach gut

En Suerte, ik zorg iig dat ze een zeer goed tehuis krijgt, ik heb een geintereseerde vrouw, die wil haar evt. voor het karretje gaan beleren als ze drie is, dus dat klinkt er leuk voor Suu.
Ze bied 450 euro, dus dan kan ik mijn "schulden" aflossen op de boerderij!

Liefs Lisette

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:03

wat een verhaal zeg! Snap het niet helemaal maar redelijk heb het wel 2x gelezen. Veel suc6 met je paardjes en ik hoop dat Suerte een goed tehuis krijgt!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:04

Aaah gossie wat voor paardje is Suerte dan?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:08

Nou, wat vervelend dat het zo moet lopen zeg! Zo heb ik mij ook eens vergist in pensionmensen...
Maar ik blijf het raar vinden dat je nog zoveel geld moest betalen hoor! Kun je het er niet gewoon bij laten? Hun kind rijdt toch op jou paard? LAat hen dan elke keer je paard 'leasen' voor de les om zo je schuld terug te betalen... ideetje?

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:26

Jee wat dom van die boer! En zooo kinderachtig dat hij ineens beweert dat Zhivago van hem is, jij hebt hem daar toch gestald? Dan zegt hij wel dat je dat op papier zou moeten zetten, waarom had hij dat dan niet gedaan als Zhivago van hem zou zijn. Niet dattie van hem is maar als hij dat denkt.....
Jammer dat je nu 2 van je paarden kwijt bent door zo'n stomme boer....

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:41

Zonde, dat het zo eindigt, maar je hebt nu dus 4 paarden? en je verkoopt er 2 Verward

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:50

jeetje wat een verhaal....
wel jammer voor je dat je er nu weg bent! sterkte er maar mee..

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:51

Ik heb er nog even over nagedacht, maar waarom gun je hem Dades eigenlijk nog en laat je hun kind nog op jou paard rijden en waarom geef je hem die 300 euro nog?
Als ze het mij geflikt hadden konden ze opzouten hoor. Wat een nare streek!

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:59

wat erg... echt vervelend als dingen opeens zo lopen
maar miss een ideetje om dat paardje dat nu te koop staat op bokt te zetten met een foto?
vind je denk ik snel een goed baasje

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:14

jeetje zeg. wat een poedersuiker.
een beetje die 2 paarden opijsen ? heo komt hij daarbij ? het was toch altijd al jou paarden ?

wat doe je nu met zivago ? of hoie je dat ook schirjft zet je die op een pension ?

ik zou hem die vent echt geen 300 euro geven het zijh toch jou paarden

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:29

Wat een story! Gelukkig gaat het allemaal goed komen! Veel plezier op je nieuwe stekkie! Maar dat moet lukken!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:58

Jeetje wat een verhaal Scheve mond.

Ik snap het stukje niet helemaal van de papieren die nog op naam van de vorige eigenaresse staan. Voor het recht wordt nl degene die de kosten draagt voor zo'n beestje meestal als eigenaar gezien. Dat zou jij dan toch zijn?

MOHGirl schreef:
Ik mocht Zhivago uit eindelijk alleen mee nemen als ik hem 300 euro stal geld gaf, heb ik toen maar ja op gezegt, want toen Zhivago hoef bevangen was, wild ehij geeneens de DA laten komen, laat staan als ik er niet meer ben, wat gebeurd er dan met zo'n jonge pony.


Dit snap ik ook niet. Als het jouw pony is dan laat je toch zelf de DA komen en draai je toch zelf voor de kosten op? Daar heeft de boer toch niets mee te maken? Waarom zou hij de DA moeten laten komen? (wie betaalde trouwens die rekening?).

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:40

Wat een narigheid allemaal Lisette. Ik hoop dat je snel alles geregeld hebt en een baasje voor Suerte hebt gevonden. Zo heb je alleen Bobby en zo heb je een land vol paarden. Die 300 euries had ie van mij niet gekregen, maar ik snap dat je van het gezeur af wilde zijn.
Veel sterkte!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 15:11

Het was zo dat ik Zhivago daa rgratis mocht stallen, en toen ik Bobby nog had, voor Bobby een bedrag per maand betaalde, ik mocht Zhivaho gratis stallen omdat ik zijn zoontjes les gaf op hem.
Apple De DA was een heel vaag verhaal.
Zhivago was hoefbevangen, teveel eiwitten gehad, en hij had echt pijn kon amper lopen, was in het weekend van konningen nacht, dus ik zei tegen die boer dat ik de DA wou laten komen, maar dat mocht niet, hij zou het wel even aankijken, toen kreeg ik al vaag het vermoeden dat hij dacht dat Chief van hem was, maar iig, hij betaalde de helft van die rekening, omdat we dat hadden afgesproken net als de stalkoste.
Hij wou de DA niet laten komen omdat het ook zijn DA was voor de koeien, en hij vond mijn oproep zeg maar over bodig (hij ziet paarden als koeien)
Ik gun hem Dadès niet, maar ik gun Dadès gewoon een weiland voor haar oude daggie, en die krijgt ze daar snap je, ik wil niet dat zij strax met de winter maanden om stal moet, dat zou sneu zijn.
Vandaar, en verder geef ik het jongetje les omdat hij niets heeft gedaan het is zijn vader, dus vandaar, ik zou het ook niet leuk vinden als bv. mijn moeder ruzie met hem had, dat hij dan ook boos tegen mij zou doen snap je.

En hij wou het juridisch gaan spelen, en toen begon er bij mij een lampje te branden dat Zhivago op zijn papier nog van Claire was, ik heb hem nog niet op mijn naam gezet snap je, en vandaar liet ik Claire komen, zodat zij kon bewijzen met paspoort dat hij van haar was, en ze zei dat ze hem aan MIJ gegeven had, heel ingewikkeld allemaal.
Ik heb nu dus Dadès daar laten staan, Zhivago mee genomen, die heeft 2 bijrijdsters, die betalen de stalhuur, ik de DA hoefsmid, stro hooi en voer, etc. en dan heb ik Calypso, die gaat morgen naar de opfok, zodat hij ook niet als veulen van de winter op stal moet staan, dan kan hij op het land midden in het bos nog even lekker veulen zijn, en Suerte zoek ik gewoon een nieuwe eigenaar voor, omdat ze dat verdient, ik kon het haar geven op de boerderij maar nu moet ik gewoon opzoek naar een nieuwe eigenaar die haar lekker op het land kan laten aansterken, want ze is erg verwaarloosd bij haar 1ste eigenaar. Heb haar samen met de 2e eigenaresse erg opgeknapt, gaat nu super met haar.

Bedankt voor de lieve reacties, Zhivago word nu lekker gereden in een mooie grote buiten bak, lekkere buitenrij mogenlijk heden noem maar op.
Komt allemaal wel weer goed, maar voortaan zet ik alles op papier hoe of wat.

Liefs Lisette

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 15:14

Oh vergeten te vertellen, die 300euro moet ik hem betalen aan stalgeld, wat ik dus eerst niet hoefde te betalen aan hem, ivm lesgeven.
Maarja, ik zie wel, ik doe eerst alsof mijn neus bloed, en als hij er dan echt een probleem van maakt, dan geef ik het wel.

Ook heb ik Suerte op bokt gezet, maar dan krijg ik reacties van waarom heb je haar nu voor duurder aangeboden, die rede is omdat ik van Suerte een DA koste heb, en eel tijd in haar heb gestoken, dit allemaal niet gemeen bedoeld, maar op bokt kreeg ik alleen maar botte reacties, helaas.. kan er ook nog wel bij Lachen

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:14

Nou, wat een drama zeg, echt niet leuk...
Zet Dades toch ook op bokt joh, er is vast wel een bokker die haar graag als maatje wil hebben! Ik heb laatst nog een topic van iemand gelezen die een maatje voor haar 13 jarige ruin zocht!!
En diegene laat WEL de DA komen als er iets met het paard is!!!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 21:43

Jah dat is zo, maar heb gewoon niet meer zin in ruzie met ze, vind het wel genoeg geweest, en er staan nu nieuwe mensen met paarden, dus er word wel op haar gelet door die mensen, heb ik wel gevraagt.
Op papier is ze nog wel van mij

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:11

ja als ik jou was zou ik dades ook bij hem weg halen, kijk hoe hij tegen je doet.
en er zoekt vast nog iemand een weidemaatje die WEl de va op tijd laat komen.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:18

Pfff wat een verhaal, ik begin het nu een beetje te snappen. Wel een gedoe zeg allemaal!!!!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:12

Is er niet iemand die Suerte tijdelijk op wilt vangen en voor de verzorging zorgt? Der zijn altijd wel mensen die dat willen. Ik zou dat bedrag van € 300,- niet eens aan hem willen betalen ... schoft

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 23:53

Ik zoek voor Suerte gewoon een nieuw tehuis zoeken, omdat ik nu niet het geld heb voor 3 paarden op h et pension, zo doende ook voor Dadès, de vrouw van de boer ik erg gek op Dadès ik ben er vanmiddag geweest, ze heeft een nieuw halster voor haar gekocht ect. dus dat zit wel goed.
Suerte moet gewoon verkocht worden, ik wil haar wel houden maar hbe nu dat geld niet

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 01:41

Ik snap niet waarom je je rommeltje niet op pakt en een weide huurt ergens.
Waarom 1 achterlaten, 1 verkopen, 1 ergens anders stallen en 1 in de opfok, terwijl je voor een paar tientjes alles bij elkaar kan houden.
Rijd eens tussen de weilanden door, kijk wat leeg staat, klop bij de gemeente aan voor van wie de grond is, schrijf of bel deze mensen, en zoek net zo lang tot je je eigen plek hebt.
Het maakt niet uit, of je stal of rijbak hebt, dat is dan weer voor latere zorg.
Ik kan gewoon niet begrijpen dat je je uit het veld laat slaan.
Kom op, kom in actie en houd je hobby lekker bij elkaar.

Is schagerbrug te ver voor je?
Of voorhout?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 03:40

Ik mis Mulo nog in je verhaal?
Of was die al weg?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:04

Ja je had toch zo'n leuk ezeltje of is die al verkocht?

Wat een vervelend verhaal zeg. Ik hoop dat alle paarden leuk terecht komen en jij het weer naar je zin krijgt op de pensionstal.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 17:12

Ik heb het al erg naar mijn zin op de pension stal.
Suerte heeft 4 geintereseerde mensen, die komen volgende week kijken.
En ik ben ontzettend blij met een rijbak
Natuurlijk had ik ze het liefst allemaal willen houden maarja het is nu echt niet anders.
Ik ken de mensen van pension heel goed, heb daar 2 paarden bij gereden, en is leuk ze weer allemaal te zien.
Alleen is het jammer dat mijn bijrijdster haar broertje gister gebeten is door die leonberger op stal, dus er zijn een aantal opstakeltjes alweer Boos!
Het zit me niet mee, maar Dadès gaat erg goed, mijn vriend woont 5 huizen naast die boerderij waar ik stond, en ik kom er nog altijd lang om haar een aai over dr koppie te geven.
Ze staat nu met 3 paarden in het land, een fries en happy van nano op bokt, dus zit wel goed.
Mulo is al verkocht, die presteerde het steeds om los te breken en over de grote weg te rennen, dat was gevaarlijk, en mijn veulen deed hem na op een gegeven moment, heb hem verkocht aan een man die zei dat hij goed voor hem zou zorgen blablabla.
Hoor ik vban een meisje op bokt dat ze hem op de paardenmarkt heeft gezien.
Ik heb die vent gebeld en ben uitgevallen tegen hem, maar ik krijg het adres niet van de man waar hij hem aan verkocht heeft, zou misschien iedereen zijn ogen eenbtje open kunnen houden en zoeken naar Mulo, zou graag willen weten of hij het nu goed heeft.
2 Augustus op de paardenmarkt in Utrecht.
Ik heb nog nooit zo'n rot jaar gehad