"Omver" gereden door dorpgenoot...-UPDATE-

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

"Omver" gereden door dorpgenoot...-UPDATE-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-02 20:47

Ik wil graag advies in onderstaand geval van jullie: (misschien een lang verhaal, maar ik ben erg boos, vandaar.....)

Ik was -samen met de verzorgster- vanmiddag met Isabeau (aangespannen) aan het trainen voor de wedstrijd volgende week.
Op de terugweg bij het uitstappen heeft Mattis (verzorgster) de leidsels overgenomen en naar huis gestapt. Ik ben er bijna bij stal naast gaan lopen, just in case.....

We slaan de hoek om richting stal, en tegemoetkomend racet er een auto met minstens 120 km per uur onze kant op, dus ik adviseer Mattis gewoon midden op de weg te blijven, zo dwing je de automobilist tot afremmen.
Ik loop ongeveer bij Isabeau haar hoofd en geef duidelijk te kennen aan de auto dat wij rechtsaf gaan slaan. Kleine moeite om even te wachten. Nee, mevrouw had schijnbaar haast en rijdt door. Gevolg: Isabeau en wagen kunnen niet links en rechts, idem dito voor mij. Ik stond recht voor de auto met aan de linkerkant een sloot en Ies aan de rechterkant....
Mattis trekt Isabeau helemaal rechtsom en kon zo wegkomen, schijnbaar was dat voldoende voor mevrouw de automoblist om weer gas te geven (ik stond nog steeds RECHT vooor de auto....), ze rijdt dus gewoon doodleuk tegen me aan en dat dus ook heel doelbewust!
Laaiend was ik. Extreme duivel
Heb het nummerbord genoteerd, dorp afgereden en aangebeld om even rustig te praten. Nee, dat was niet nodig...

Ok, prima, dien ik een aanklacht in. Tja, als mevrouw mij al zo makkelijk omver rijdt, denk ik niet dat ze een volgende x zal stoppen voor mijn (bijna) 3-jarig dochtertje......

Ik bellen in de auto (auto staat stil), komt buurvrouw van automobilist aan mijn raam snauwen wat ik doe, waarop ik vriendelijk antwoord dat ik aan het bellen ben en dat mag nou eenmaal niet rijdend. Maar ik stond wel om het erf van mwvr. de automoblist. Nou, geen probleem, ga ik een stukje verder staan.

Toen kwam weer een ander zich ermee bemoeien (de man van buurvrouw), wat ik in hemelsnaam aan het doen was. Ik leg het verhaal nogmaals uit, en meneer rijdt weg.....
Later komt meneer weer terug met de medeling dat ik het allemaal moet laten rusten, anders kan het nog wel eens vervelend wonen worden in dit dorp...... Verward Is dat een dreigement? Haha! (Dan kent ie mij nog niet, maar goed.....)
Volgens mvr. de automobilist ben ik voor haar auto gesprongen! ha ha ha ha, ja ben een beetje levensmoe.
Terzijde, dit alles is door de politie gehoord die ik al die tijd aan de telefoon had.

Ik wacht nu af of mvr. de automobilist uit zichzelf excuus komt maken, anders ga ik a.s. maandag mijn vooraangifte in werking stellen bij het politie bureau.....

Wat vinden jullie hiervan? Moet ik die aangifte doorzetten of het idd maar laten rusten?

Voor de goede orde, mvr de automobilist zat alleen in de auto, wij waren met zijn 2-en, en last but not least. mvr. droeg een outfit die je herkent in de zorg. Juist van dat soort mensen mag je toch wel een beetje meer verwachten??????
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 12-03-02 23:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-02 09:46

Dorine schreef:
Wilde ze naderhand ook echt niet meer met je praten of zo?
Dat jij haar uit kunt leggen hoe het werkt met aanspanningen, dat die niet zo wendbaar zijn als zij dacht en dat jij ook niet zomaar in een oogwenk weg kan springen als zij aan komt stormen... Haha!


Ik ben dus na het gebeurde (natuurlijk eerst mijn pony verzorgen... Haha! ) in mijn auto gesprongen en heb het dorp doorgereden. Ik zag haar auto in een garage staan en heb bij het desbetreffende huis aangebeld.
Dochterlief stond achter het raam en deelde mij mede dat deze deur (waar ik voor stond) niet open kan. Is er een andere deur die open kan? Nee, die was er niet. (Goh, da's ook l*llig, kan je je huis niet uit.... Haha! )

Maar goed, de volgende vraag van dochterlief (dus NOG STEEDS NIET de automobilist in kwestie!) "Wat moet je dan?" Nou, ik wil graag eveb praten over wat er net gebeurde....
Nee, dat was absoluut niet nodig, want er is niks aan de hand.

Dat mvr. de automobilist vervolgens niet weet hoe snel ze haar buurvrouwmoet bellen om haar te redden 'uit mijn klauwen'......zegt dan niets over haar schuld????

Kortom, met deze dame valt niet te praten en ik ga me niet nog een keer voor l*l zetten om het nog eenx te proberen.......

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-02 09:48

Lovely schreef:
Absoluut aangifte doen. Daarnaast contact opnemen met SRR en NVVR (of hoe heet die vereniging). Die verenigingen maken zich namelijk samen met de bereden politiekorpsen sterk voor het beschermen van paarden in het verkeer.


Thanx,
ga ik gelijk doen, hetzij via inet, anders bel ik ze morgen even!

(Jullie allemaal bedankt trouwens!)

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 02:13

Pegasus schreef:
Is een beetje een twijfelgeval.
Als ze inderdaad als begeleider aangemerkt wordt, dan
is ze een bestuurder en had ze met de combinatie zich uiterst rechts van de weg moeten begeven. Dus in beide gevallen zit ze in de fout.


Mattis zat -ik denk- voor de 3e keer op de bok, dus imo (nog) niet bekwaam genoeg om de aanspanning in haar eentje te rijden. Zodoende ben ik van mening dat ik in dit geval als begeleider aangemerkt kan worden....
Omdat Mattis nog niet en kan sturen en richting aan kan geven, deed ik dat dus voor haar.
Wij reden ook gewoon rechts, enkel om de auto vaart te laten minderen gingen we in het midden. Dit was nog ruim voor de auto bij ons was.

En opzich zit er zeker wat in, echter de aangifte gaat mij NIET om het feit dat mvr. te hard reed (doe ik ook wel eens Haha! ), echter wel om het feit dat ze na stilstand met de auto ineens optrok en doorreed (tegen mij aan dus!), terwijl ik nog geen kant op kon! (Woon in de polder en de wegen zijn hier vaak erg smal met zowel links en rechts een sloot.....)

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 02:15

guidolover schreef:
tip; er zit een politie bureau in st. maartensdijk en in tholen Haha!


Thanx!
Er zit er ook een op Flipland, moet morgen eerst de algemene nummer bellen en een afspraak maken, want ik ga dus idd de aangifte doorzetten! Mevrouw heeft dus niet het fatsoen in haar donder om even haar excuus tekomen aanbieden en tja, dan ben ik dus ook niet meer voor rede vatbaar! Haha!

Mij bang maken? Ha ha, ik denk eerder dat zij niet meer plezierig wonen in dit dorp.....(Dit terzijde....)

Ik hou jullie op de hoogte......

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 23:50

Mevrouw de automobilist is (dus) niet meer langs geweest en zodoende heb ik maandag weer contact met de politie opgenomen.

Strafrechtelijk is er idd niets te doen, simpelweg oa vanwege het feit dat ik geen letsel aan over heb gehouden.

De wijkagent is hier wezen praten, hele verhaal nogmaals uitgelegd. Hij is daarna na de dame is kwestie gegaan die niet thuis was.

Aan het einde van de middag belde de wijkagent dat hij de mvr. gesproken had en haar visie heeft gehoord.
Haar visie was dus dat ik erg onduidelijk stond te zwaaien met mijn armen en dat ze niet begreep wat ik ermee bedoelde. Ha, ha , een arm naar rechts uitsteken, en dan niet snappen wat dat betekent? Mag ze toch haar theorie eens overdoen Haha! !

Daarom is ze doorgereden tot we klem kwamen te zitten. Isabeau en de wagen kon naar rechts en toen kon zij doorrijden, op dat moment ben ik voor de wagen gesprongen en ben gaan schelden. Verward Oke, oke, is haar visie, euh, zware bril nodig? Of een psych misschien beter?

Kortom wat er nu gebeurt weet ik niet.....Mevr. is erg geschrokken van hetgeen er gebeurde!??????????????????????

Nouja, van mij mag ze iig aan het gas........ik zal haar geen strobreed in de weg liggen, maar ooit is ze van mij........ Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 10:19

Pril schreef:
Gewoon recht in eigen handen nemen.


Tja, want daar draait het toch op uit in dit land. Er is geen zichtbaar letsel, dus er is geen strafbaar feit?! Oke voor de wet niet, maar wat zij gedaan heeft klopt van geen kanten en dan ook nog eens tegenover de politie de ernstig geschrokken brave automabolist uithangen? Misselijk

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 12:46

sharief schreef:
Is die "vrouw" nou helemaal van het toilet afgevallen?!?! ( ik hou het netjes, heb twee koters haha)
Goed van je dat je nu aangifte gaat doen, als ze d'r excusses niet aanbied kan je niet anders vind ik.

Verder alles oke met jou, Mattis (zo heet ze toch, ben ik even kwijt) en je paardje?
Succes en Pling


Met ons is alles goed, behalve dat ik best boos ben over de gang van zaken.
Echte aangifte kan dus niet omdat er geen strafbaar feit is gepleegd.
De politie heeft zowel met mij als met de dame in kwestie gepraat en daar blijft het bij.... Verward Dus zij komt weg met een ander verhaal dan ik. gr, maarja, zoals ik al zei, ooit is ze van mij... Schijnheilig

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 bezoekers