Kar op de kant!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Kar op de kant!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 20:22

Afgelopen dinsdag met de kar op de kant gegaan. Ik was wezen rijden met een aantal neefjes en nichtjes die bij mij in het dorp op de camping staat. Een van mijn nichtjes is nogal een scheiterd en vond alles eng. Ik reed met enkelspan shet dus zo hard ging het niet maar de galop ging lekker door en zij maar gillen achterin. Ik zei nog: deze kar gaat echt niet om hoor, met 1 pony al helemaal niet (ik had maar niet gemeld dat het tweespan 2 maanden geleden in de sloot was geraakt). Nadat we de kinderschare weer hadden afgeleverd, reden mijn man en ik richting huis. Hero wou maar wat graag (was de pennymeisjes zat) Op een gegeven moment gingen we heuveltje af door de bocht vanuit het bos de weg op. Er zat een stronk in het gras en daar gingen we over en HOEPA...daar ging het zooitje. Hero viel ook en wij duikelde uit de wagen. Snel op Hero zijn nek gaan zitten en tuig af. Kar weer op vier wielen gezet. Staan er van die omstanders te roepen'wel eerst naar je pony kijken hoor, die is het belangrijkste' Ja natuurlijk, logisch (ken paardenmensen toch). Hero een klein sneetje in zijn achterbeen en lip. Meteen weer ingespannen en verder gereden alsof er niets was gebeurt (shetlander krijg je echt niet gestressed)
Nou, ik en mijn man allebei bont en blauw en kreupel. De kar licht beschadigd. Scheve mond

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:31

Aaw ik ken het...
Vorig jaar ook met shet voor de kar we reden naar beneden opeens begint ze te bokken (oorzaak onbekend)! Ze reed al tijdje voor de kar toen. Iig we kwamen in een sloot waar een boomstam in lag. Pony helemaal gek zat half vast supersnel uitgetuigd ondertussen bleef ze door bokken zo bang was ze. Kar kregen we er niet alleen uit dus ik was op haar gesprongen opzoek naar mensen. Al snel gevonden kar eruit. Ik wil haar aanspannen begint ze weer als een gek te bokken. Ze wou niks meer...we krijgen haar nu onmogelijk voor de kar ze is zo bang..

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:05

Ja, ja dat ken ik! vorig jaar met mijn vriend (had toen nog een beetje angst voor paarden) een romantisch bosritje gepland met de shet voor de kar, En je raad het al, paardje aan de kletter, kar omgeslagen, vriendje uit de kar geslingerd, ik hing er achter aan (op schelpenpad!) een krom wiel aan de kar, ik lag helemaal open an boven tot beneden.... Maar, m'n paardje had gelukkig niets!!! Bloos
Ik heb toen meteen m'n kar verkocht, en durf nu sinds een paar maandjes weer te mennen en heb een sulky gekocht en het gaat nu super! alleen Kris (pony) denkt nog wel eens dat ze een auto kan in halen en rent dan spontaan mee met de voorbij gaande auto Verward

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:56

Hahaha Tong uitsteken
Zo zie je maar weer..
Niet te snel conclusies trekken Tong uitsteken
Haha ga het misschien ook proberen met mn shetje..
Al heb ik er niet super veel vertrouwen in..
Meneer vindt het geweldig om keihard te gaan lopen..
En een paar bokjes zijn ook niet verkeerd
Ik heb mijn andere pony o.a gekocht omdat het de bedoeling was dat ze aangespannen zou gaan lopen..
Maar daar had ze nogal moeite mee..
Gelukkig!
Nu heb ik dus een super pony Bloos Haha!
Maar succes nog allemaal! Haha!