Weer een vraag over endurance

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Weer een vraag over endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 22:06

Ik start zoals meerdere de 24e deze maand in de endurance.

Maar wat ik niet weet is:

Moet je bepaalde kleding aan op de wedstrijd?
Moet je paard papieren hebben?
Moet je paard nog ingeent of wat dan ook zijn?
En de uitrusting van de paard moet dat nog iets specifieks zijn?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en zoveel mogelijk info kunnen geven.

Groetjes Femke

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:31

Stuur eens een pb naar Maarten zijn ouders organiseren al 15 jaar een endurance hij kan je vast meer vertellen!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Weer een vraag over endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:39

Je kleding moet netjes zijn, en het liefst met een kraagje. Schoenen of laarzen moeten met een hakje zijn, zo niet, dan moet je beugels hebben die gesloten zijn aan de voorkant. Verder mag je het helemaal zelf weten.

Je paard hoeft niet van een bepaald ras te zijn. Wel moet je paard zijn ingeënt en een entingsboekje hebben (meenemen de 24e!). Ook moet je paard gechipt zijn, en dus moet je paard het bijbehorende chip-paspoort hebben (ook meenemen).

Hoofdstel en zadel moeten degelijk en betrouwbaar zijn. Verder maakt het niet uit of je nou een westernzadel, stockzadel, springzadel, dressuurzadel of endurancezadel hebt. Ook het soort hoofdstel maakt niets uit. Sporen zijn verboden, en een zweep langer als 90 (?) cm is ook verboden. Martingaal en beenbescherming mag wel, hoeft niet.


Heb je je al opgegeven? Ik wel! Tot ziens!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 11:45

Dank je.

Laarzen moeten met een hak zijn?

En je gewone paardrij laarsen??
Zijn die goed?

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 12:22

onder goede paardrijlaarzen zit een gewoon hakje dus het lijkt mij wel.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 13:39

Moet dit niet op vraag maar raak??

Weet verder niets te vertellen over endurance... maar je gewone paardrijlaarzen hebben een hak!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 14:09

Kleding netjes? Oh, das dan nieuw voor mij, want das dus bull.
Als je met schoenen rijdt (mag ook) DAN moet er een hak aan zitten, en in combinatie met chaps. Als je zonder chaps rijdt, dan moet je gesloten beugels hebben. Verder mag je ook achterstevoren, op je kop of wat dan ook, als je je paard maar niet belemmert. Je krijgt een hesje met je nummer erop, dat gaat over je kleding heen en moet ten alle tijden duidelijk zichtbaar zijn. Da's de enige eis.

Verder moet je paard minimaal een week van te voren en maximaal een jaar (minus een week) van te voren geënt zijn. Dus entingenboekje mee. Je mag geen sporen/zweep etc meer meenemen. Zweep misshcien nog wel, maar ik geloof ook al van niet. Je moet een helm op, liefst met E-nummer (ik rijd zelf met E-nummer fietshelm). En ik zou zeggen: lees het boekje dat je een week van te voren binnen krijgt. daar staat namelijk het verkorte regelement in. Wil je toch nog wat weten, kijk dan op de DER website ( www.geocities.com/endurancenl ). Let goed op dat je paard gezond is, als dat niet zo is wordt je zonder pardon afgekeurd.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 14:36

Laui! schreef:
Kleding netjes? Oh, das dan nieuw voor mij, want das dus bull.


Ik bedoel hiermee te zeggen dat het verboden is om met spagettibandjes-truitjes ofzo te rijden, ookal is het 40 graden. Je mag geen inkijk of wat dan ook hebben.
Of je op grond van die reden gediskwalificeerd kan worden, weet ik niet, maar het wordt zeker niet gewaardeerd. Makkelijk is het als je kleding aan hebt met meerdere laagjes, zodat je wat uit of aan kan trekken.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 14:55

Nou, Have I Got News for you! Ik heb in een truitje gereden wat echt niets te raden overliet. Niemand heeft er wat van gezegd. Ben niet gediskwalificeerd. Je hebt er toch een hesje over aan.
Voorbeeldje: Afbeelding Ik heb hier dus een hesje overheen. Door mijn mouwsgat kun je de onderkant van mijn truitje zien. Komt net onder mijn bh, zit superstrak... Nou, erger kan het niet, wordt regelmatig nagefloten als ik dit aan heb. Het was hier 30 graden, ik deed 52 km... Heb echt niets gehoord over dat het niet mocht. Ik weet niet van wie je het hebt, maar het is echt onzin. Het kan werkelijk niemand interesseren wat je aan hebt. Zo'n hesje gaat er overheen en dan is er echt niets meer van te zien. Nee, ik geloof niet dat het niet zou mogen. Heb ook met mouwloze truitjes, diepe decolletés en alles rondgelopen. Het is maar wat je lekker vindt zitten, ik hou van strak, lekker sportief, nou dat mag hoor.
Als er iets niet geldt is het een kledingvoorschrift.

Was ik nog vergeten te melden dat de DA (geen student) hier zelf ook in een spagettitruitje loopt... Nee hoor, jij moet rijden, als jij je er maar fijn bij voelt. En na een x-aantal kilometers zie je er zelf ook niet al te florissant meer uit, en bovendien heeft iedereen hier maar 1 doel: uitrijden. Echt niemand die zich met iets anders bezighoudt....

Nog eentje, zelfde dag, zonder hesje. Echt, dit trek ik op straat niet meer aan, maar heerlijk koel tijdens wedstrijden. Afbeelding Nu zit het hek er ook nog een stukje voor.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 15:16

Goed, jij je zin. Er zal wel niets van gezegd worden, maar zoals ik het beschreef staat het wel in het regelementenboekje. Tuurlijk snap ik zelf ook wel dat die kleding met heet weer veel practischer is (ik zal het zelf ook wel doen hoor!), maar officieel..........

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 18:34

Wist eigenlijk niet dat er zoveel meededen aan de endurance!!!

Ik vind het fijn in deze sport dat alles mag,en niet moet.
Het paardje waar ik op start heeft geen chip,is dit erg?

Ze is wel geent!
Maar ze heeft geen papieren e.d.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 18:37

Zonder chip mag je niet starten. Eerst laten chippen dus!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 18:42

Is goed dat ik dat weet.

ragebol
Berichten: 122
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 19:26

doe je mee met guus??

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 19:38

Niet met Guus.-

Ik start op Nickie.
21 April start ik op Guus.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 21:46

waar start je als ik vragen mag 21 april?

ik start 21 april ook, voor het eerst.
zat nog ff te dubben op welk paard maar neem toch mijn volbloed merrie want die is op het moment in topconditie...

ik start met een veelz.springzadel met gellzitting, halster-hoofdstel en gewone veiligheidscap.
voor de rest nog wat aan te raden?

gr. afke en naiade.

ps hoeveel grooms hebben jullie altijd mee?

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 21:46

waar start je als ik vragen mag 21 april?

ik start 21 april ook, voor het eerst.
zat nog ff te dubben op welk paard maar neem toch mijn volbloed merrie want die is op het moment in topconditie...

ik start met een veelz.springzadel met gellzitting, halster-hoofdstel en gewone veiligheidscap.
voor de rest nog wat aan te raden?

gr. afke en naiade.

ps hoeveel grooms hebben jullie altijd mee?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 21:54

21 april start ik op kootwijk.

En over twee weken in kootwijkerbroek.
Ik pak als eerst mn arabiertje.
en daarna mn haffie