nieuwe laarzen aan laten meten bij huet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

nieuwe laarzen aan laten meten bij huet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 19:51

Vandaag zijn we helemaal naar Houten gereden om daar een paar laarzen aan te laten meten (twee uur heen en twee uur terug Scheve mond ). Ik heb nog nooit laarzen aangehad omdat ik er gewoonweg niet in kom . Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt; ik ga een startkaart aanvragen dus vandaar dat ik nu met laarzen ga rijden.

Daar aangekomen heeft mnr Huet mijn benen eerst maar eens opgemeten, en ik moest in een bakje met piepschuim gaan staan zodat mijn afdruk van mijn voeten erin komen. Ik heb gewoon anti-laarsbenen Haha! . Ik heb brede kuiten, een hoge wreef en brede en kleine voeten.

De man was heel aardig en zij dat ik nog niet eens de grootste kuitomvang had van zijn klantenkring. Hij had zelfs een klant die kuitomvang 61 had Bloos! . Dan val ik nog in het niets met mijn 47 cm Knipoog . Ik dacht dat mijn kuiten dus het grootste probleem zouden gaan worden maar dat bleek niet zo te zijn. Mijn voeten zijn het grootste probleem. Ik heb hele brede voeten en daar moet een speciale leest voor worden besteld een G of H leest.
Omdat ik niet van plan ben om over een paar jaar weer nieuwe laarzen te gaan kopen heb ik voor degelijke laarzen gekozen zonder poespas.

Ik heb gekozen voor de petrie standaard. Het is een stugge laars. Die moet je eerst inlopen (auw) maar dan zitten ze ook als gegoten. Daardoor heb ik geen rits nodig. Een rits of veter maakt een laars alleen maar minder stevig. Als ik het zat ben om iedere keer weer die laarzen uit te rukken Tong uitsteken dan kan hij er later alsnog een rits inzetten.

Einde van het verhaal is dat hij de petrie standaard laarzen helemaal naar mijn benen en voeten laat maken. Hij verwacht dat hij ze eind september binnen heeft. Dus over een kleine twee maand ben ik 300 euro lichter maar heb ik voor het eerst in mijn leven paardrijlaarzen aan OK dan!

Echt, ik kan iedereen deze zaak aanraden! kijk maar op http://www.rijlaarzen.nl/

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:11

gefeliciteerd dan maar!
het is het geld vast wel waard!
veel plezier ermee!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:14

huet schijnt idd heel netjes te zijn met maatwerk, fijn voor je dat het gelukt is!
was meneer huet bij jou ook zo lang van stof?

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 20:37

LiSSy schreef:
huet schijnt idd heel netjes te zijn met maatwerk, fijn voor je dat het gelukt is!
was meneer huet bij jou ook zo lang van stof?


Kwam geen eind aan Haha! Hij mag inderdaad graag vertellen. Maar ach het is wel een aardige man met verstand van zaken. En je kunt het wat laarzen betreft zo gek maken als je maar wil geloof ik. Volgens mij kan daar bijna alles

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:39

ik denk dat ik ook maar eens ga sparen... hoor er zoveel goede verhalen over

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 20:53

LiSSy schreef:
ik denk dat ik ook maar eens ga sparen... hoor er zoveel goede verhalen over


Hij heeft heel veel verschillende modellen. Ik weet niet of je moeilijke laarzen benen hebt zeg maar, maar volgens mij valt er aan jouw benen zo te zien wel een kant en klaar modelletje te passen. Hij heeft nu een aantal laarzen in de aanbieding. Het zijn veelal laarzen die hij op maat heeft gemaakt voor klanten die ze vervolgens niet meer zijn komen ophalen Verward .
Voor het vermaken vraagt hij standaard 100 euro, dat komt dus bovenop de prijs van de laars. De prijzen van de laarzen zijn dus gewoon gelijk aan die van andere ruitersportzaken. Alleen kan hij desgewenst er een rits in maken of ze iets innemen. Ook heeft hij een eigen merk. Die maakt hij zelf, dus daar kan je je wensen wel op loslaten.
als je de laarzen goed onderhoud heb je er jaren plezier van.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:06

ik heb een hele dunne kuit, maat 35 en hoogte 50. die is er in de standaard maat niet te krijgen... heb dus altijd een te wijde laars gehad. die zijn nu verkocht en ik wil uiteindleijk toch wel weer leren laarzen... maar ja eerst even sparen Haha!