Even wennen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Even wennen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 23:39

Ik heb vandaag m'n Wintec 500 dressuur voor het eerst uitgeprobeerd.
Ik heb sinds ik rij (1988) maar een paar x op een dressuurzadel gezeten, altijd veelzijdigheid gehad.
En het vorige zadel wat op Thomas lag zat alleen lekker met de beugels relatief kort.
Achteraf bleek dat de boom gebroken was, nog een mazzel dat Thomas er niets aan over heeft gehouden.

Maar vandaag dus even heel wat anders.
En om zeker te weten dat ik het mezelf niet te makkelijk maak ook maar gelijk de riemen onder het zweetblad gedaan.

Het was even m'n balans zoeken en de juiste lengte van de beugel, maar toen zat ik naar m'n gevoel behoorlijk rechtop, terwijl ik nogal snel naar voren val en in elkaar kruip. Maar dat was alleen m'n gevoel en had niemand in de buurt om dat te bevestigen... Tong uitsteken

Alleen wel een zere knie vanwege de andere beenligging.

Thomas vond hem geloof ik ook wel lekker zitten, want hij gaf ineens beter stelling en was behoorlijk voorwaarts.

IK hoop wel dat ik er snel aan wen.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 00:18

Je went heel snel aan een dressuurzadel.
Ik kende het ook niet, en nu weet ik inmiddels niet meer wat ik met een VZH zadel aanmoet, dan heb je ineens zulke korte beugels!:D

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:47

komt vast goed, effe wennen, en jij rij de sterre van de hemel Haha!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:49

Je went er vast snel aan ja, en je paard vind het ook fijn, dus dat komt toch wel goed?

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 17:10

Ik voel in ieder geval het middendeel van m'n rug en dat voel ik ook altijd, als ik les heb gehad van iemand die op m'n houding let.
Dus waarschijnlijk heb ik toch meer rechtop gezeten.

Het zal wel wennen inderdaad.

Ik heb expres een dressuurzadel gekocht om een betere houding te krijgen, moet er zelf ook nog wel wat aan doen, maar ik nu de schuld niet meer aan het zadel geven Knipoog