Gister heerlijke rit gemaakt over het strand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Gister heerlijke rit gemaakt over het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 14:38

Gister zijn we met z`n vieren heerlijk naar het strand geweest.
We vertrokken om 14.15 vanaf voorhout na een 45 minuten gereden te hebben met nog een pauze bij huis kwamen we aan in de duinen na 1 km kom je dan op het naaktstrand Bloos! .
Ik had 2 meiden bij me van 12 jaar die alleen maar aan het giegelen waren bij het aanzien van die naakte mensen. Bloos
Door de drukte en ook nog eens vloed hebben we een kleinstukje kunnen draven en galoperen. Voor de afrit in noordwijkerhout was het erg druk en zijn we maar in de zee gaan rijden daar was nog enigzins ruimte.
We stapten daar echt tussen alles door zandkastelen, spelende kinderen enz enz. Onze paardjes deden het echt super.
Geen enkel probleem zelfs een kind met een of ander bord aan een touw rende nog snel even voor ons langs Bloos! .
Tot slot nog een vlieger en toen weer de oprit op het bos in en vervolgens via een grote omweg weer naar huis gereden. Waar we om 18.30 weer terug waren.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:23

Mag je daar in het hoofdseizoen overdag op het strand?
Bij ons mag dat echt niet.
Wel goed dat de paardjes zo braaf waren.
Ik zag er bij ons 1 op het strand rijden een paar maanden terug, die was ook lekker bezig.
Iemand had een grote berg van zand gemaakt (als variatie op de gebruikelijke kuilen denk ik) en daar liet ze haar paardje zo opspringen (die al niet echt rustig was). Maar het zand op die berg was lang niet zo goed aangetrapt als het omliggende zand, dus dat beestje zakte er helemaal in weg en raakte in paniek.
Ik zag hem al hinkend die berg weer uitkomen en dat meisje keek zo es vaag naar z'n benen, vanuit het zadel en draafde weer verder.
Echt onverantwoordelijk!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:38

Sorry dat ik het zeg hoor, maar ik had gedacht dat je meer verstand had. Wie gaat er nou op zo'n dag als gisteren midden op de dag op het strand rijden? In Katwijk kon je iig onderhand over de mensen lopen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:50

Tessebes schreef:
Sorry dat ik het zeg hoor, maar ik had gedacht dat je meer verstand had. Wie gaat er nou op zo'n dag als gisteren midden op de dag op het strand rijden? In Katwijk kon je iig onderhand over de mensen lopen.

, ik heb precies dezelfde mening

Wie durft er nou aan te denken om midden op een snikhete dag over het strand te gaan rijden!!! Gelukkig is er niets gebeurd, maar stel je nou eens voor dat je paard er tussenuit ging, bel maar meteen 5 ambulances!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:08

Dat is ook voor mij de reden dat paardlief juni/jul/en aug 24/7 op het land staat.
Op het strand is het geen doen met mooi weer,voor mij en voor het paard niet.
Als het slechter weer is dan wil ik wel vanaf het land naar het strand rijden,maar met een snikhete dag erg onverantwoord.

Hercules_

Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:52

Wat gaaf Vicky dat je lekker langs het strand kan genieten. Wanneer Hercules wat braver is en ik nog een trailer heb kom ik een keertje naar je toe...

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:42

Je mag het strand toch niet op in de zomer? Ik heb voor aanstaande donderdag ook een buitenrit gepland, wij gaan dan naar meyendel en als het rustig is gaan we ook nog wel even het strand op. (na 19.00 uur 's avonds) Het lijkt mij eigenlijk doodeng met al die kids op het strand enzo.... Je weet toch maar nooit wat er kan gebeuren... hoe braaf je paard ook is.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:45

Ik dacht ook dat je alleen na een bepaalde tijd 's avonds met je paard op het strand mocht. Wel leuk hoor.. Maar ik ben het toch met Tessebes eens..

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:48

Humm. Paard komt nu drie keer in de week op het strand. Met dit weer 's avonds na 20:30 of 's ochtends voor 10:00u. Dan is het net goed te doen.

Leuk dat de paarden zo braaf waren, maar ik zou het zelf niet gedaan hebben.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 15:15

Ja hier mag je altijd op het strand, maar natuurlijk niet voor de boulevard alleen een ander stuk wat voor de duinen ligt en waar het altijd rustiger is dan voor de boulevard. Knipoog

Snikheet was het toen iig niet ik vond het op het strand zelfs frisjes!
Er stond een aardig windje.

En ja we moesten er wel langs anders hadden we terug gemoeten en een heel stuk door de loodzware en heten duinen moeten rijden. Dan maar rustig door de zee stappen tussen de mensen door.

Ik zie het probleem niet zo het mag en de paarden zijn braaf dat weet ik echt zeker. Als ze met ze alle zijn gaan ze echt overal langs zonder een stap op zij te doen. Zelfs de kwpner met water vrees gaat zonder gedoe het water in met de rest, hoef je alleen echt niet te doen.
Bovendien zijn mijn paardjes kids en alles er om heen gewend inclusief honden enz.

zarko4life

Berichten: 73
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:29

hoi,
dus jullie hebben wel lol gehad of niet?
ik hoop van wel!
jullie ponys genoten er zeker wel van. lekker water bij de
voetjes!!!
maar ik ga weer doei
groetjes melissa

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:17

zo hey, dat jullie op het strand daar mogen rijden!!
Wij mogen zelfs niet in de winter!
Dat betekend niet dat we ons daar aan houden :o

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:26

Of het mag of niet ik vind het gewoon onverantwoord als het zo druk is met paarden over het strand te gaan.

Paarden blijven ten alle tijden vlucht dieren, hij moet maar schrikken van een stuk drijfhout of een gekleurde bal die onder zijn benen door schiet.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:31

Iemand die ik ken ging ook een keer 's avonds naar het strand bij Meyendel op een mooie zomerdag. Om half 8 lag het strand nog bomvol, moet je er dan toch gaan rijden, omdat het mag? Nee, als je een beetje gezond verstand hebt niet. Dat is toch vragen om moeilijkheden!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:03

Leuk dat jullie een leuke dag hebben gehad maar ik zou de volgende keer toch s'avonds gaan of s'morgens vroeg.
Je weet nooit wat er kan geburen ook al zijn de paardjes zo braaf

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:10

tja ik vind ook dat je een behoorlijk ricico neemt als je dat doet...

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:44

owh owh owh het is toch goed gegaan en ze hebben een heerlijke rit gehad. Wat valt hier nou nog over te zeuren heerlijk toch!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:18

Makhali schreef:
owh owh owh het is toch goed gegaan en ze hebben een heerlijke rit gehad. Wat valt hier nou nog over te zeuren heerlijk toch!


Helemaal mee eens.. Lachen

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:44

Lekker zon rit!
Had je Larena mee?

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:03

Inderdaad, het is goed gegaan en ik ben best jaloers. Ben gewoon aan het werk met dit mooie weer en had liever op een paard gezeten!!!

Bij ons mag je er na 19.00 uur op en dan is het goed te doen.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 12:50

Ja zeker lekker.
En larena was ook mee! ben echt trots op haar.

Konijntjuh

Berichten: 256
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:39

cool zeg
hadden we hier maar strand Verdrietig

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 14:23

Tja wij zijn niet anders gewend ik ben blij als ik een keer in het bos kom en op de hei!