Om gek van te worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Om gek van te worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:13

Ja, ja, ik had natuurlijk ook al weer 2 dagen kunnen rijden...
Je raadt het vast al, Pablo is weeeeer kreupel. Frusty
Hij was net helemaal goed na een hoefkneuzing rechtsachter.

Pablo stond met zijn rechtervoorbeentje heel raar op stal. Ik haalde hem er uit en hij was echt stok kreupel. Arm paard. Heel zijn been was wat warm dus ik heb het maar afgespoten. Daarna was zijn hoefje nog warm en liep hij nog steeds heel erg kreupel.
De DA maar gebeld voor advies. Omdat het toch wel er uit zag als een hoefzweer/kneuzing wou ik liever niet een dag afwachten. En de DA kon toen straks al even komen.
Hij heeft even gekeken, het is geen peesprobleem (was ook niet dik), geen kogel probleem maar toen de DA even op zijn hoefje klopte reageerde Pablo. En bij zijn andere hoefjes niet. Dus de DA even checken met de tang en al vrij snel was de pijnlijke plek gevonden. Weer een hoefkneuzing.
Hoe dat nou toch kan snapt de DA niet. Hij staat voor een raadsel. Ik heb in de binnenbak gereden en hij staat op ijzers. Ik snap het ook helemaal niet maar ja beter een hoefdingetje dan een peesblessure zal ik maar zeggen.
Nu staat hij weer met zijn hoefje in een nat jodiumverband.
Hopelijk is het met een weekje weer goed. *zucht*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:19

Jeetje zeg! Dat is balen! Gelukkig zijn het steeds 'onschuldige' dingen, maar je bent er wel iedere keer mooi zoet mee! En je paard zal zich ook wel niet echt lekker voelen.
Misschien eens experimenteren met een ijzer met een zooltje ofzo? Ik noem maar wat.
Wat voor stalbedekking en wat voor bodem ligt er in de bak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:26

Hij staat op stro maar wat er precies in de bak ligt weet ik niet. 2 keer per jaar gaan er wel nieuwe hooutsnippers door heen maar dat is nu alweer bijna een half jaar geleden.
En Pablo heeft eigenlijk juist heel goede voetjes. De smeden zijn er altijd over te spreken en de DA zei ook nog dat hij mooi harde voetjes heeft.

Maar wat ik elke keer maar weer zeg:"hij hoest iig niet meer!" want nadat hij daar vorig jaar 4 maanden mee zoet is geweest ben ik heel blij dat hij daar goed van is genezen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:31

Het zou kunnen dat er fijne stukjes hout (juist als de snippers wat langer liggen krijg je dat!) in de witte lijn dringen, er in gedrukt worden doordat hij er op staat (dat voorkom je niet *LOL* ) en dat het daar door komt.
Maar hoe je dat dan het beste kunt voorkomen..... Verward (als het tenminste daardoor komt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 21:22

Ja, als hij me nou eens zou kunnen vertellen hoe het kwam Verward
Hij is ook het enigste paard die dat heeft. Laatst was er wel nog een paard met een hoefkneuzing maar ja er staan hier toch wel minstens 60 paarden dus dan is het niet zo raar dat er eens een paard is met een hoefkneuzing of zweer.
Van de smid moet ik aan de de DA vragen hoe hij denkt over een zooltje.

Ik ben net terug van stal en Pablo had er nog heel veel last van. Echt zielig, hij loopt echt heel erg kreupel. Vrijdag komt mijn smid om te kijken of het goed gaat of dat er nog moet worden opengemaakt. De smid snapte er ook niks van, hij zie nog dat Pablo juist zulke mooie hoeven heeft.

Ik hoop maar dat het gauw weer over gaat en dat hij dan de aankomende 10 jaar niks meer mankeert.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 11:03

Nou Katrien, je zit er weer lekker mee.
Bah. Ik hoop niet dat het Omar ook zo vergaat...(ik heb ook net 2 dagen gereden).
Het is echt vervelend.
Krijgt pablo foenegriek? Omar is sinds hij dat krijgt (nu een maand) echt opgeknapt.
Sterkte hoor!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 20:20

heee wat balen zeg!ooo daar word je wel moe van he?nou ik hoop echt dat het gauw beter gaat!sterkte en beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:56

Sjimmy schreef:
Krijgt pablo foenegriek? Omar is sinds hij dat krijgt (nu een maand) echt opgeknapt.
Sterkte hoor!

Ja hij krijgt dagelijks foenegriek...en knoflook en zeewier en meusli en lijnzaadolie. en hij heeft een zoutblok en hij krijgt ruim hooi en goede brokjes.

En inderdaad Sanderijn, daar word je moe van. Dat weet jij ook als geen andere helaas door ervaring. Maar met Tinkie gaat het keigoed dus met Pablo komt het vast ook wel goed.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:36

Mhh wel apart hoor zo 2x achter elkaar ?/ Het mag eigenlijk niet.

Dat van dat zooltje is geen slecht idee. Gewoon om het te proberen een tijdje en dan weer zonder kijken of het dan terug komt. 1x mag het best voorkomen maar 2x en dan zooooo heftig nee dat mag niet.

Tja paarden je blijft ermee puzzelen helaas.

Heb je nog een andere mogelijkheid om te rijden ? Andere kwaliteit bak bv. dan zou je het ook kunnen testen. Lastig hoor Frusty .

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

smid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:21

Héé Katrien !

Mag ik weten welke smid je hebt ? Ik heb in neerbeek gewoond en heb zelf han hermans gehad. was hier helemaal niet tevreden over want hij heeft mijn beide pony's kreupel beslagen en bekapt.

ik ben trouwens het weekend van 30 en 31 maart weer in neerbeek, misschien kom ik even naar je paardje kijken, vind ik wel leuk!
ben al lang niet meer in geleen geweest op de manege, ik kwam er wel eens met m'n verzorgpony.

laat je me even weten in welke stal hij ongeveer staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 18:17

Han mag dus echt niet aan mijn paard komen! Dacht het niet Lips are sealed
Ik heb Raymond Ramaekers.
Dinsdag gaat Pablo op ijzers met zooltjes. Vandaag heeft de smid nog even gekeken en hij vond het nog steeds raar maar ja. Maar hij denkt dat Pablo gewoon erg gevoelige hoefzolen heeft.
ik hoorde laatst trouwens van een paard dat heel snel last had van zijn hoeven tijdens de rui en Pablo was mega heftig in de rui (vandaar de lijnzaadolie) dus wie weet.

Een tijd lang in een andere bak rijden lukt niet dus ik hoop maar dat de zooltjes de oplossing zijn.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

pasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 11:28

Hoi Katrien !

zijn we weer !

ik heb vorig jaar (mijn paard heeft 3 maanden kreupel gestaan) van de dierenarts een soort pasta gekregen om de hoeven, vooral de stralen, te laten uitdrogen, waardoor ze hard worden. Ik heb deze pasta gekregen bij dierenarts Pijls, op de rijksweg in Geleen. \

Bij ons heeft het echt super geholpen om hem beter te krijgen, misschien moet je daar eens naar vragen.

Groetjes!