Rothilde naar slager

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:25

wat erg zeg!
Als hij haar echt naar de slacht gaat doen vind ik het een rotzak, sorry hoor.
Ik heb het verhaal niet helemaal gevolgd maar heb wel het eerste topic gelezen.
Mijn pony heeft ook zomereczeem, twee zomers geleden had hij geen haartje meer op staart en manen maar met de juiste medicijnen gaat het deze en vorige zomer veel beter.
misschien heb je er niks aan maar ik zal toch maar even opnoemen wat wij er aan doen:
-leovet (erop smeren)
-mensenpilletjes (iets homeopatisch)
-twee prikken tegen schimmel die de bijwerking hebben dat het ook tegen zomereczeem werkt
-lekker veeeeeel vet
-teershampoo
-knoflook door 't eten

Ze zeggen ook dat paarden die aan de kust wonen er minder last van hebben.
Misschien heb je niks aan dit verhaal maar er zíjn echt dingen aan te doen

Succes iig

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:55

Ik heb het vorige topic NOG niet gelezen, maar als een paard echt gek wordt van de jeuk en je alles al geprobeert hebt en het wordt echt niet beter dan is het erg egoistisch om dit dier te laten lijden. Jeuk is erger dan pijn weet je...... en al zou het paard verder gezond zijn, dan vind ik dit niet eens een slechte stap van deze eigenaar. Hij wil waarsch niet dat zn paard keer op keer door de mallemolen gaat van smeerseltjes die toch niet helpen.
Dus ergens snap ik deze man wel.

Of het leuk is voor een evt verzorgster dat is een ander verhaal, denk niet dat deze man een dergelijke beslissing neemt om iemand te pesten nl.

Een kennisje van me heeft toevallig ook een paar weken geleden haar paardje in laten slapen wegens zomerexceem, jarenlang is ze aan het tobben geweest, aan het smeren, spuiten noem maar op...... niks hielp, het beestje is door een hel van jeuk gegaan, dit was de meest diervriendlijke en menswaardige/dierwaardige oplossing. Ze heeft nu tenminste geen jeuk meer.....

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:57

Marloez schreef:
En vertel die vent, dat hij helemaal niet meer aan het paard gebonden zit alsie d'r verkoopt, en dat ze dan ook niet meer bij hem terugkomt alsie verkocht word!!
Je kan nu wel de hele tijd zeggen dat je het zielig enzv, vind, maar ik vind toch echt dat je actie moet ondernemen!! >;)


Dat zei ik dus ook al. Ik zou zo'n vent niet meer willen zien

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:35

waarom wil hij haar alleen naar de lager brengen terwijl er mensen zijn die dat beestje (ondanks het eczeem) willen kopen? die mensen weten dan toch dat ze eczeem heeft, dan kan hij geen gezeik rijge, hij kan ook iets zwart op wit zetten. hoe is het nu eigenlijk? heeft hij haar nu nog?

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:58

Ik wil 1 ding tegen je zeggen:
EEN PAARD MET ZOMERECZEEM KAN JE NIET LATEN AFMAKEN!
HET IS GEWOON EEN GEZOND PAARD EN DIE MAKEN ZE NIET AF!
geloof mij!
Je moet van een veearts een verklaring hebben dat het paard niet gezond is en dat het ook nooit beter zal worden.
Dus dit paard kan niet zomaar naar de slager gebracht worden.

Als ik jou was en dit is nog ff een tip, zou ik de DIERENBESCHERMING is bellen en vragen wat je hier mee moet, als je verhaal echt waar is en zij vinden dit ernstig genoeg dan zal de pony inbeslag genomen worden, is ook niet de idiale oplossing maar ik weet zeker dat ze een goed (nieuw) te huis zal krijgen.

Heel veel suc6!!!!!!!!!!!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:02

Wij hebben onze Shet ook naar de slager gebracht wegens zomerexceem.

Het was zeker geen pretje. Hij schuurde zich helemaal kapot, 100 dekentjes geprobeert maar hij bleef zo allergisch als de pest. Hij heeft er vreselijk onder geleden Het is echt vreselijk bij sommige gevallen!

De manenkam helemaal doorbloed en ontstoken, idem met de staart. Het kon gewoon niet langer. Zielig was het zeker maar het zou nog erger worden als we hem zo lieten staan.........

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:40

Citaat:
Ik wil 1 ding tegen je zeggen:
EEN PAARD MET ZOMERECZEEM KAN JE NIET LATEN AFMAKEN!
HET IS GEWOON EEN GEZOND PAARD EN DIE MAKEN ZE NIET AF!
geloof mij!
Je moet van een veearts een verklaring hebben dat het paard niet gezond is en dat het ook nooit beter zal worden.
Dus dit paard kan niet zomaar naar de slager gebracht worden.



Wedden dat er slagers zijn die het wel doen....

Die slagers maakt het niet uit hoe of wat...neem dat van mij aan..

erg jammer voor dit paardje en de eigenaar is een grote....



[/quote]

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:42

ja dat is waar, ze maken dat paard gewoon af, je hebt in ieder geval geen verklaring nodig!! ik vind dat het niet mag. maar wat wil je er tegen doen. waarom verkoopt hij haar nou niet wat een *****vent. er zijn zoveel mensen die dat paard wil hebben.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:43

Zep schreef:
Tja, wie zegt dat dat goede plekje wel zo goed is. Wie garandeert die man dat ie dat paard idd niet meer terug ziet? En wat als ze door een idioot gekocht word die midden in de bossen woont maar denkt dat ie het wel op kan lossen?

ik kan me nog wel iets voorstellen bij zijn besluit eigenlijk.


Ik ook. Als ik het zo zie is het een stukkie erger dan bij mijn KWPNer, waar het elk jaar iets erger werd. Die is om verschillende redenen niet meer, maar zijn zomereczeem was er wel één van. Ondanks dat ik vrijwel alles heb geprobeerd bleef hij schuren. Als je een béétje weet wat jeuk is, dan kun je je voorstellen dat een paard er niet bepaald gelukkig van wordt.

Ik kan me dus voorstellen dat, zeker als er al een boel aan geprobeerd is en het zo erg is als hier, het beter voor het paardje is om van de jeuk af te komen. Hoe triest het ook is, maar zoals jij het omschrijft is er met het beestje niks aan te vangen en wordt ze er echt gek van. Dan is het niet bepaald eerlijk om haar in leven te houden. Ze lijdt hier echt onder.

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 16:53

Iedereen mag r komen halen. Ze gaat snel weg, weet alleen niet wanneer!

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 16:53

O ja de eigneaar weet van niks...

roosw

Berichten: 132
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Amsterdam/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:57

die Caseyyuutjuh ofzo zou 'r toch overkopen??? volgens mij zijn er wel een paar mensen hier die rothilde kan kopen waarom doe je dat niet? waarom laat je de reacties van al deze Bokkers niet lezen aan die domme boer van je??? Rothilde mag toch niet sterven alleen maar omdat ze toevallig zomereczeem heeft??!!?!!?? Scheve mond Scheve mond

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:03

ditt is echt erg! t arme beesje!!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:06

Moosje schreef:
O ja de eigneaar weet van niks...


???????????? Verward
nu snap ik het geloof ik niet ?????
wat bedoel je her nu mee,wil je hem/haar weggeven zonder dat de boer hier vanaf weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:39

Lekkere ben jij
Dat is gewoon diefstal.
Of jij het er nu mee eens bent of niet, doet er niet toe

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:45

Ik kan niet oordelen over dit geval, maar mijn pony heeft ook zomereczeem en ondanks deken blijft hij jeuk houden, gelukkig wel een heel stuk minder, maar elk jaar kan het weer erger worden...
Ik heb mijzelf ook voorgenomen dat als er geen middel komt dat helpt en hij vergaat van de jeuk en ik er niets meer aan kan doen om het minder te maken, dat ik hem af laat maken. Hoe zielig het ook is... Maar een paard dat zich tot bloedens toe kapot schuurt, niet mer te hanteren is omdat het gek is van de jeuk, dat heeft geen gelukkig leven.
En als het nu 1 maand per jaar was, dan kon je het nog onderdrukken, maar tegenwoordig duurt het seizoen van april tot en met oktober...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:05

Moosje schreef:
O ja de eigneaar weet van niks...


Ik dacht dat je hem verteld had dat iemand op bokt het paard wel wilde kopen... Verward

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:19

wat een ***** die boer. Moosje, je kunt het paard niet zomaar weg halen bij de eigenaar, dit wordt gezien als diefstal. Hoelang heb je nog om het paard kwijt te kunnen raken?? Of wanneer komt de slachter het paard halen? Ik vraag me af waar Cayusejuhh is, of heeft ze contact met je?Zoals andere bokkers al zeiden, draai alle pagina's uit, verzamel belangstellende bokkers [of neem er iig 1 mee die het paard wil hebben] en neem een officieel contract mee dat de eigenaar EN de koper moet tekenen. Neem ook cash mee, zodat de boer weet wat hij ervoor krijgt. Ga dan naar de boer en duw de uitgeprinte pagina's in zijn handen, laat hem het lezen, geef het contract, laat belangstellende bokker ompraten. Werkt de boer niet mee, is het jammer. Probeer dan uit te vogelen waar het paard naartoe gaat [welk slachthuis, adres telefoonnummer] en ga direct na vertrek van het paard erheen met koopcontract geld enz. Kijk dan of je het paard kan kopen van de slachter. DIt kan denk ik wel, omdat de boer zijn paard heeft verkocht aan de slager, de slager is dan de nieuwe eigenaar en mag hem dus doorverkopen aan een nieuwe eigenaar.

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:21

Aneej!!! wordt ze nu afgemaakt??? DAt kan toch niet??? T is dat ik al 2 paardjes heb..... Huilen Ik kan een 3e echt niet bekostigen. (moet alles zelf betalen) ?Is er echt niets aan te doen. Dit kan die eigenaar toch zo niet doen? Geef d'r desnoods gratis weg! Of wil hij er geld voor vangen?

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:10

Wat belachelijk. Boos!
Zoiets doe je toch niet.
Ik zou heel graag willen helpen maar helaas gaat dat niet.
Ik hoop wel dat het nog tegen gehouden kan worden op de een of andere manier.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:17

Het is een boer, die man is grootgebracht met de slacht. Dus vanuit zijn oogpunt is zijn opvatting helemaal niet zo raar. Aan die mensen hebben wij ons dagelijks biefstuk en speklapje te danken. Bovendien kan je een paard wat zo lijdt niet beter afmaken. Liever een kort leven dan een lang bestaan met veel ellende.

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:27

SPEKLAPJE OF BIEFTUK TE DANKEN????? Nou ik eet never nooit geen paarden vlees hoor! Fijne paardenvriend ben je dan. Ik ken heel wat pony's die zijn afgemaakt, nou k moet er toch niet aan denken dat ik 1 van hun op m'n bordje heb liggen Boos!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:32

Renske20 schreef:
ik ken zoveel paarden met eczeem, oa 1 van mijzelf

deken op van april t/m september en de manen blijven super!
en anders aan zee zetten, daar zitten die vliegjes die voor de eczee zorgen meestal niet

sorry, maar dat iemand hiervoor zn paard naar de slager doet Lips are sealed
oke, voordat die Boett dekens etc er waren, had ik ook last van die korte manen, minpunten op wedstrijd voor de verzorging, maar nu met die deken heeft mn pony gewoon haar manen nog!
en de andere paarden die ik ken met zomereczeem hebben ook inmiddels allemaal zo'n deken, en schuren ook niet meer!


Amen!
Ik heb er ook eentje rondlopen met deken en die heeft vrijwel nergens last meer van...

Ik vind het echt gewoon ronduit schandalig dat een paard om deze reden naar de slacht moet, echt.. Lips are sealed
Ook al kun jij er niets aan doen, dus no offence Knipoog! Maar ik vind het echt slecht van die boer!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:35

Jasper schreef:
Het is een boer, die man is grootgebracht met de slacht. Dus vanuit zijn oogpunt is zijn opvatting helemaal niet zo raar. Aan die mensen hebben wij ons dagelijks biefstuk en speklapje te danken. Bovendien kan je een paard wat zo lijdt niet beter afmaken. Liever een kort leven dan een lang bestaan met veel ellende.


Wie zegt dat dit paard geen leven zonder ellende kan hebben? Bij een baasje die de zomereczeem wil en kan behandelen, zal dit beestje nog een perfect leven voor zich hebben. Genezen zal het nooit, maar men gooit een boettdeken erover en warempel, de jeuk neemt met 99% af.
Zoals ik net ook al zei heeft die van mij ook zomereczeem, maar die loopt blij en gelukkig dag en nacht in haar wei, zonder jeuk met deken...
Nee, ik vind het nog steeds geen reden om een paard te slachten om deze reden Lips are sealed

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:36

qt_shetties schreef:
SPEKLAPJE OF BIEFTUK TE DANKEN????? Nou ik eet never nooit geen paarden vlees hoor! Fijne paardenvriend ben je dan. Ik ken heel wat pony's die zijn afgemaakt, nou k moet er toch niet aan denken dat ik 1 van hun op m'n bordje heb liggen Boos!

Dit is een totaal andere discussie..... Maar ik ben het iig absoluut niet met je eens. Waarom zou je geen paard eten, maar wel koe of varken?