Binnenkort moeten Cerise en ik er aan geloven: partytime!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Binnenkort moeten Cerise en ik er aan geloven: partytime!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 09:08

Aanstaande maandagavond hebben Cerise en ik onze eerste priveles!

Cerise staat op een pensionstal waarvan de buitenbak echt blubber is, dus verder komen we niet echt.
Ik rijd veel met haar over de weg, ze moet toch nog leren lange rechte stukken te draven met mij erop, haar evenwicht goed houden etc.
Maar ik wil er wel goede begeleiding bij, en haar verder trainen zodat ze binnenkort in de les van de vereniging kan.
Nou ja binnenkort... Haha!

Dus heb ik Daniƫlle opgebeld, een instructrice op de manege.
Ze is nog jong en geen grand prix niveau om het maar eens zo te zeggen, maar ze kan erg duidelijk uitleggen, vind ontspanning en samenwerking tussen ruiter en paard belangrijk, en heeft zoiets van 'beter er wat langer over doen en relaxed werken dan onder druk en stress meteen teveel eisen van je paard'.
Lijkt me dus wel wat.
Ze heeft veel ervaring met jonge paarden (in-)rijden, dus dat is ook handig.

De eerste les houden we het bij een rustig half uurtje, want Cerise kennende zal dat al vermoeiend genoeg zijn!
Ik ben heel benieuwd hoe de les zal verlopen en hoe ze zich gedraagd met rijden in de binnenbak... }>

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 09:20

Leuk zeg!!
Ik ben benieuwd! Lachen
Het is een mooi begin.
Ik ga binnenkort ook beginnen met lessen, die van mij moet ook alles nog leren. Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 14:18

He Dorine, dat is leuk! Kan toch nooit kwaad zoiets!
Ik hoop dat je er net zo veel plezier van hebt als ikke en Isolda. Ik vind het echt helemaal geweldig, samen iets leren.

Veel plezier met Cerise in jullie les! (en krijg niet te veel spierpijn Haha! )

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Binnenkort moeten Cerise en ik er aan geloven: partytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 16:20

Dorine schreef:
De eerste les houden we het bij een rustig half uurtje, want Cerise kennende zal dat al vermoeiend genoeg zijn!
Ik ben heel benieuwd hoe de les zal verlopen en hoe ze zich gedraagd met rijden in de binnenbak... }>



Mhhh ik denk dat het eerder zwaar voor jou is dan voor Cerise Haha! . Paarden weten heeel goed hoe ze onder hun werk uit moeten komen. En je bouwt conditie op door iedere keer even net iets door te gaan Knipoog .

GO Dorine heel goed dat je les neemt voordat je jezelf verkeerde dingen gaat aanleren. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan Lovers .

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 09:30

Hoi, ik les altijd maar een half uurtje. Ik ga via het bos naar mijn instructrice en rijd dan al los. Dan hebben we vaak 30 minuten les met 2 of 3 pauzes erin . Dan via het bos weer terug. Afhankelij kvan hoe ze ging in stap, draf of soms renaglop. Eve utiwaaien voor allebei. Ik train liever 2 keer in de week 30 minten da 1 uur ineens. Alles met kleine stapjes zegt mijn instructrice en zeker met veel plezier.
Succes met je les.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 10:33

Ach ja, een half uur is zeker genoeg.
Ons eerste doel is:
zo goed leren rijden dat we in de verenigingsles terecht kunnen.
Niet dat je dan zo goed moet kunnen rijden, maar Cerise werd vorig jaar recreatief ingereden, kan nog niet goed draven, wendingen maken etc.
Dus pas als de basis beter is, en we een beetje 'normaal' een uur kunnen lessen, dan gaan we over op de verenigingsles.
Ach het is eerst nog afwachten wat Cerise doet.
Voor de tweede keer in de manege, maar nu met mij erop!
Zou het feest worden? }>