PONY gekocht!!!!! Hoe Beertje in mijn leven kwam

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

PONY gekocht!!!!! Hoe Beertje in mijn leven kwam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 11:50

Hoe Beertje Butterfly in mijn leven kwam.

Mijn zus Charlotte (Talietjuh op Bokt) heeft een fjord. En ze was van plan om Talita, haar fjord lekker in de zomer het land op te gooien. Omdat dit bij haar huidige stal niet kon wilde ze gaan verhuizen. Toen kwam ze bij een boer terecht met weiland een stalletje maar geen bak. Zei vond dit geen probleem want er was een bak op nog net eens 10 minuten rijden. Er was maar 1 probleem Talita zou alleen komen te staan. Dit vond Charlote geen goed plan , omdat ze een kameraadje voor haar wilde zodoende had ze met de boer afgesproken dat ze voor iets meer een klein paardje erbij mocht nemen. Mijn zus naturlijk blij en zodoende gingen we op paardenjacht! Hyper!

Natuurlijk vond ik het harstikke leuk dat me zus nog een paardje erbij zou nemen en zat ik elke minuut op internet te zoeken voor een leuk paardje. En woensdag zag ik een advertentie staan op divoza voor een shetlandpony.

De advertentie:

kindvriendelijke shetlander 30-6-2004
zeer kindvriendlijke shetlandmerie van 7 jaar. , vos met lichte manen en staart. zeer aanhankelijk, een echte knuffeldier van 1 meter.05 cm. kinderen kunnen er echt alles mee doen zelf zonder zadel rijden. is absoluut niet eigenwijs. is net ook beleerd voor de kar , ook dit is geen probleem. echt een super pony voor uw kind. gaat weg wegens aanschaf grote pony voor dochters.


Helaas stond er geen woonplaats bij en zodoende had ik hem op de telefoonzoeker ingevoerd want het nummer leek me dichtbij. En ja hoor het nummer was afkomstig uit Schagen. Dit is maar 15 kilometer van ons vandaan. Ik natuurlijk meteen naar me zus gegaan toen ze thuiskwam maar wat bleek zei had voor donderdag om 10.30 al een afspraak gemaakt met iemand anders. Ik ging natuurlijk mee. Jammer genoeg stond de shet van haar dromen er niet tussen en toen zei ik dat we die andere advertentie nog eens zouden kunnen bellen

Oke zei me zus en ze belde. Na het telefoongesprek bleek dat we mochten komen kijken. Snel onze jassen aangetrokken en gaan zo benieuwd waren we naar haar. Ik had al gelijk een voorgevoel dat dit haar was. Pling Daar aangekomen was ik al gelijk verkocht toen ik haar oogjes onder haar manen zag. Lovers Ook gingen er nog de eigenaresse kinderen haar voorrijden en ze liep echt super. Heel voorwaats en braaf. Ik zei al tegen me zus als jij haar niet neemt dan neem ik haar. Bloos! Ik was helemaal niet van plan een pony aan te schaffen maar toen ik haar zag was ik al verkocht. Ik was zelfs een beetje jaloers op mijn zus dat zo gaaf pony beest erbij zou nemen Bloos Mijn zus dacht er net zo over als ik en besloot hem nog dezelfde avond donderdag 1 juli te kopen. Wij natuurlijk blij!!!

De shet Beertje > zo heet ze kon al over 1 dag gebracht worden. We kwamen tot de conclusie dat ze vrijdag 2 juli om 14.00 uur gebracht zou worden. Mijn zus zou dan ook verhuizen met haar fjord zodat ze er tegelijkertijd zouden zijn. Beertje kwam iets later om 15.00 en ooow wat duurt een uur dan lang maar uiteindelijk was ze d'r. Beertje en Talita konden het gelijk al goed vinden samen. OK dan!

Einde verhaal zou je denken. Maar dat was niet zo. Beertje bleek heel gevoelig voor hoefbevangenheid en zodoende kon ze niet met Talita mee het land op. Nu moest ze binnen in de stal blijven totdat Talita weer s;avond op stal was of ze moest aan het hek vast omdat ze anders teveel gras zou binnen krijgen. Dit vonden we allebei zielig en zodoende ging ik en me zus vaak met haar wandelen en bracht ik haar overdag naar mijn bijrijdpony omdat ze daar een paddock hebben waar ze lekker buiten ken lopen.

Natuurlijk was dit geen oplossing voor altijd en me zus vond het zo jammer dat ze niet bij haar fjord kon staan dat we toch maar besloten aan de geitenpen te zetten. Dit was ook geen succes de eerste dag had ze zich al losgetrokken met pen en al zagen we haar om 02.00 ineens op het weiland lopen. Verward Terwijl ze overdag er gewoon vast bleef staan maar het had heel hard geregend zodoende kon het ook gebeuren. Hetzelfde de dag erna
alleen was het nu 24.00 in plaats van 02.00 en had ze de geitenpen stuk getrokken. Toen hebben we besloten haar bij mijn bijrijdpony voor zolag te zetten en want we deden geen oog meer dicht. Zodoende had ik om 24.00 naar de stal waar mijn bijrijdpony gebeld om te vragen of ze daar kon staan voor de nacht. Gelukig mocht het en zijn we sávonds laat in pyama Bloos de pony wezen brengen.

Gelukkig vond familie Bethlem het goed dat ze een poosje mocht blijven staan zodat me zus kon bedenken wat ze met het shetlandertje aan moest. Ze besloot hem aan mij te verkopen nzodat ze wist dat hij een goed tehuis zou krijgen en ze hem iedere dag nog zou kunnen zien. Tenslotte was ik al helemaal gek op haar vanaf het moment dat ik haar zag. Ik vond natuurlijk heel erg leuk als ik haar zou nemen vooral omdat ik eigelijk niet van plan was een pony te kopen maar ze toch zo op mijn pad terechtkwam.

Ik spaarde al voor een eigen pony vanaf dat ik 15 was ben nu 21 maar mijn plannen waren om pas een pony te nemen als ik een vaste baan zou hebben. En tweenhalf jaar terug was ik in deze positie en ben ik ook op zoek gegaan naar een eigen pony omdat ik een baan had en tijd, en geld ervoor had en over mijn lieveling Maico Lovers heengroeide maar toen kwam Natasja Lovers op mijn pad en hoefde ik geen eigen pony meer.

Ik vind eigen pony ook altijd zo stom klinken, de pony is van zichzelf en van niemand anders

Na een paar dagen bedenktijd heeft mijn zus besloten Beertje toch te verkopen.............AAN MIJ! Sinds vandaag woensdag 21 juli om 14.00 heb ik er een deugniet bij!!!!!!!!!!!!!!!! *LOL* Ik kan het nog niet echt geloven.

Ook heb ik gister al een sulky bestelt ( toevallig van iemand op bokt)omdat ik heen graag met haar wil gaan mennen. Nooit gedacht dat ik dit nogeens zou doen maar het was altijd al een droom van mij. Ik hoop dat zij er ook plezier in heeft om voor de kar te staan maar ik denk dat het zeker gaat lukken.

Voor in het weekend ben ik van plan les te geven aan beginners omdat Beertje zo dol is op kleine kinderen. Dit vind ik echt zo gaaf om te doen en Beertje kan ook aan de longe zo kunnen er echte beginners er ook nog plezier aan beleven! Haha!

Cheese! Voor foto's duurt het nog even want we moeten ze nog krijgen van haar oude eigenaars en zelf moet ik ze nog maken.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!


MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 12:12

xtwisterx schreef:
Wat leuk zeg! En mennen met een shet is echt supergaaf! *LOL*
Heeft je zus nu wel een gezelschapspaard voor haar fjord? Of staat hij nog alleen?


Mijn zus wil nu graag een shetlanderveulentje kopen zodat die bij haar fjord ken grazen. Talita staat nu alleen maar niet helemaal want in het weiland naast haar zijn sinds gister een friese merrie met veulen gekomen. Zodoende heeft ze toch iets maar het was wel stinkmodder voor haar. Gelukkig kan ze hem nu altijd zien en ze mag er ook alles mee gister zijn we gezelli ik op natas en zei wandeled met Beertje naar het park gegaan.

maar nu ga ik niet mee op shetlandewrjacht want ik kan die pluizenbolletjes niet weerstaan Bloos

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!


MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 12:12

Bedankt voor alle leuke reacties! Vreemd genoeg kreeg ik geen mail van bokt dat er antwoorden waren Verward Ja het is al een aardige uitbreiding Bloos Maar wel heel leuk! Het gaat goed met Butterfly vrijdag is de hoefsmid geweest en omdat ze bij de oude eigenaars heel veel bevangen was, was ik wel bang dat hij iets negatiefs zou zeggen maar hij zei dat je aan haar hoefjes niet kon zien dat ze bevangen was geweest Dat was hgoed nieuws!

Nu de klinische keuring nog vrijdag spannend. Hoop zo dat het goed gaat.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amsterdam10, Cardy, gerlindie, ikkedus, journee, Maaike_Ma, Pellelilly, pien2010, Sintara, Vagabondo, XxMariellexX en 85 bezoekers