Mijn (ongeluk' een paar jaar terug

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Mijn (ongeluk' een paar jaar terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 14:04

Hehe,

Is wel wat laat maar toen bokte ik nog niet en ik vond dat ik het maar eens moest vertellen aan jullie mensen OK dan!

Ik geloof dat het November 2001 of 2002 was, ik stond bij mijn favoriete pony Sissi (Pony Of the Americas) en ik wou eigenlijk zowat uit de stal lopen, maar de stal was in 2 verdeeld, dus was redelijk smal. Ik struikelde Clown over een losse steen. Hierdoor verschoot onze kleine Sissi en liep ze over mij. In draf geloof ik dat het was.

Ik stond recht toen Sissietje uit de stal was gesneld. Natuurlijk tast je als normaal mens eerst even naar je mond (waar ze was opgestapt). Ik huilde niet, totdat ik mijn tanden niet meer voelde. Ja, het is een grellig gevoel. We gingen naar huis, véél paniek, tandarts bezocht, stomatoloog in ziekenhuis gebeld, ziekenhuis en daar aangekomen moest ik nog wachten Verdrietig in volle paniek als meisje van 12 jaar.

Mijn tanden waren dus achteruit geschoven en stonden schuin vast in mijn tandvlees. Tanden bloeden hard, dat heb ik gemerkt. Ik kreeg 2 verdovingsspuiten in mijn gehemelte en 3 onder mijn tong geloof 'k en dan heb ik 5 uur in de stoel gelegen van de stomatoloog. Het is raar als je ze voelt trekken aan je tanden terwijl je eigenlijk de pijn niet voelt.

Ik kreeg een special ijzeren draadje voor mijn tanden aangezien ze erg los stonden. Ik mocht niks hard eten, zelfs niet kauwen en hierdoor at ik zeker een maand of 2 baby-voeding, daarna zachte boterhammetjes, enzovoort

Nu, na zoveel jaar heb ik er soms toch nog steeds last van. Het voorval heeft mij een 'scheve' glimlach gegeven, dus mijn onderkaak is eigenlijk verschuift, nou ja, m'n onderkaak niet, m'n onderste tanden :s Ik heb wel litteken op mijn oog (ja, een hoefje is groot) en aan m'n lip.

Ik had ook een paar hechtingen want ik had een kap onder mijn lip, en daar zat stro in dus tetanusspuit o.0.

Wel, dit lucht op, kan er nu gelukkig al met lachen, raar, Sissi kwam gewoon terug naar haar stal om mij te begroeten Haha!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:55

Bah zeg... Dat is niet best.. Veel succes met je tandjes. Haha!

janine23
Berichten: 144
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:03

Wat grappig (of nou ja eigenlijk niet!)
Ik heb ook zoiets meegemaakt toen ik op de basisschool zat Haha!
Alleen bij mij is het tijdens het voetballen gebeurd, ik knalde met mijn mond tegen het hoofd van een klasgenoot!!!
Heb ook een ijzeren draadje in mijn mond gehad, en mocht ook geen normaal voedsel eten...
Was geen prettige ervaring, maar nu zoveel jaren later kan ik er wel om lachen...
Ik mag nog van geluk spreken dat ik nog geen gebitje heb, de kans was 50% dat ik ze kwijt zou raken.
Gelukkig heb ik sterke tanden, en hoef ik nu niet mijn gebitje elke avond in een glas met water te zetten. Haha!

punica
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:16

Hoi,

Dat is niet zo fijn wat er gebeurt is.
MAar gelukkig gaat het nu weer goed! OK dan!
Ik heb ook heel vaak wat met mn tanden en heb dus ook al een paar x bij de kaakchirurg gelegen, ook niet zo fijn maja.
Sterkte er verder mee!

Groetjes

xjessiex

Berichten: 715
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: wkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:24

Jemig dat lijkt me echt een rotgevoel...
Bleeh!!
Ik blij dat ik nog nooit iets met mn tanden heb gehad,
Nouja dat er nou al 2,5 jaar een beugel tegen mn tanden zit niet meegerekend dan Boos!
Maarehm is dat nou lekker dat babyvoer Haha! Tong uitsteken Knipoog