morgen op ponykamp (als leiding)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

morgen op ponykamp (als leiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:57

Morgen ochten om 0900 moet ik op stal zijn om alles klaar te maken voor de kinderen er om 10.30/11/00 zijn.

maar wat moet er veel geregeld worden!! ik ben dit jaar van de organisatie van mijn week omdat een andere leidster dit jaar voor het eerst niet mee doet.

Er moeten corvee groepen gemaakt worden, er worden tentgroepen gemaakt. dit om de leeftijden een beetje gescheiden te houden, maar er kan altijd gerolen worden ivm vriendjes vriendinnetjes.

Want er komen een aantal kinderen van stal maar in mijn week zitten ook altijd kinderen van buitenaf dus diezijn moeilijk in te delen.

Ik doe het nu voor het 4de jaar en heb er erg veel zin in!!
lekker veel rijden, 2x per dag, veel buiten en soms een dressuur of springlesje erbij

Alleen wordt het wel een beetje aan de warme kant, maar dan gaan we maar een keer extra zwemmen Tong uitsteken

Iemand nog tips voorleuke (bos)spellen.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:58

een puzzeltocht?

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:02

Pony's helemaal invlechten en bij mooi weer (is dus wel te hopen) wassen. Kinderen dan ook maar meteen Knipoog Puzzeltocht door het bos, zonder zadel lesje, voltige. Namenspel, jatspel (ieder groepje heeft 4 verschillende voorwerpen en moet bij andere groepjes gaan jatten zodat ze 4 dezelfde hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:10

invlechten doen de kinderen meestal op vrije momenten, en lekker weer dat za het zeker zijn!!!

zonder zadel rijden doen we met de grotere , het is van 6 tot 16, meestal in het bos en de kleintjes binnen.
Namenspel doen we aan het begin als kennismaking.
verder heb ik nog levendstratego
en het boodschappenspel (je verstopt boodschappen in het bos en dan krijgt iedere groepje een boodschappenlijst en die moeten dan de boodschappen zoeken in het bos, en dan wie als eerste al zijn boodschappen heeft)
en ik heb levend memorie. kinderen maken groepjes van 2 en dan is 1 iemand zoeker. bijvoorbeeld met dieren

maar wil er nog wat mer

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:05

Bij mij op ponykamp mochten we ook allemaal een klein parcoursje mennen. dat was wel leuk om te doen Lachen

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:18

wij deden met kamp een dressuur wedstrijd(je) een een buitenrit

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:50

Ik ga morgen ook weer! Lachen
Levend stratego is leuk en bv het dierengeluidenspel (met tikkers).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:29

ja dierengeluidenspel is idd ook leuk!!

wij doen altijd een springwedstrijd op het einde

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:54

Vaste prik was bij ons altijd een dropping..en de dauwtraprit vond ik ook altijd erg leuk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:56

dropping doen we ook altijd vaste prik op woensdag avond/nacht.

we doen eigenlijk al best veel maar wil wel een wat verfrising erin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:07

ik heb op een ponykamp eens een dressuurwedstrijdje gereden in dameszit, zonder zadel. Pas de deux is ook altijd leuk (zeker als je naast je vriendinnetje mag rijden).