Eindelijk stal opgezegd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Eindelijk stal opgezegd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 09:24

Ja ja, gisteren was het zover. Was al een tijdje van plan om daar weg te gaan, maar ik zag er zo tegenop om het de staleigenaar te vertellen (ben ik niet zo'n held in). Andere (belangrijke) reden was dat ik nog geen andere plek voor hem had.

Maar nu heb ik een plek voor hem gevonden ongeveer 15 minuutjes met de auto bij mij vandaan. Hij komt in een groep te staan met nog één KWPN-hengst en een stuk of 4 a 5 Friezen (ook jaarlinghengsten).

Financieel is het ook nog eens een meevaller: nu betaal ik € 150,- per maand het hele jaar door en daar betaal ik € 60,- p/m in de zomer en € 110,- p/m in de winter. Scheelt toch weer een € 800,- per jaar!

Hoop dat het een betere en gezelligere plek is dan nu. Halverwege augustus of eind augustus is dan zijn verhuizing. Er is nl. een maand opzegtermijn.

Ben blij als hij er heen kan. Zal dan zeker foto's maken!!!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 09:29

Veel succes op je nieuwe 'stekkie'!
Tussen de friezen: dan komt et helemaal goed met je paardje! Knipoog Haha!

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 09:33

Aha een echte Friezengek zo te zien Haha!

Is ook eigenlijk een Stoeterij voor Friezen met een deel als pensionstalling/opfok.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 09:50

oo, leuk! goed dat je het toch heb gezegt Haha!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 09:57

Mooi dat je erop vooruit gaat.
En hoe reageerde de staleigenaar toen je het vertelde?

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:03

Beter hoor dat je nu een ander stekkie hebt voor je paardje. Waarom wou je eigenlijk weg bij die stal ?

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:59

Gefeliciteerd. Ik heb van de week ook mijn stal opgezegd.
Het is weer een nieuwe start. Veel plezier op je nieuwe stal.

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 11:17

De staleigenaar reageerde een beetje raar. Begon me ook helemaal uit te vragen over de andere stal.

Het heeft meerdere redenen waarom ik weg wilde. Ten eerste vond ik dat hij veel te afgelegen stond. Ten tweede vond ik de sfeer niet echt geweldig. Heel veel mensen daar hadden het idee van zichzelf dat ze alles wisten en gewoon geweldig waren. Jaloezie was ook aanwezig en hier hou ik ook absoluut niet van. Ten derde was ik erg bang voor de hond daar, nadat hij mij had aangevallen. De staleigenaar zei dat zij dat de afgelopen dagen bij meerdere mensen gedaan had. Het vertrouwen in die hond was bij mij weg.

Hij stond vanaf half april op de wei en ik ben misschien in totaal een stuk of 5 keer in de wei wezen kijken. De voorlaatste keer was ongeveer 3 maanden geleden. Toen ik gisteren weer bij hem was na die tijd vond ik dat hij absoluut niks gegroeid was. Hij zag er zelfs ieler uit.

Thuis aangekomen viel me inderdaad op dat die keren dat ik daar was, ze altijd op een kale wei stonden. En naar mijn weten werd er ook niet bijgevoerd. Ook de andere drie hengsten waren niks veranderd, terwijl ze volgens mij toch tussen de 10 en 13 maanden toch aardig wat groeien.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:02

nou ik hopen dat het nou beter gaat op die nieuwe stal.
en dat ie wat voller wordt.
want als ze op een kaal weitje staan en ze worden niet bij gevoerd vind ik dat wel een beetje raar voor van die jonge beestjes.
heb je al nieuwe foto's?? Haha!

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 17:16

Ja, mijn vriend heeft er een paar gemaakt gisteren. Zet ik zo bij ITP.

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 17:18

O ja, zijn geen geweldige foto's hoor! Slechte timing (tja is ook niet echt een paardenliefhebber).