Overwinning voor mezelf !!! (naar buiten geweest)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Overwinning voor mezelf !!! (naar buiten geweest)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 20:28

Vanmiddag was bijna iedereen op stal, toen iemand op het idee kwam met zijn allen naar buiten te gaan. Miran, jij gaat ook mee he? Eeeehhhh... Maar ze hebben me toch omgepraat, en onderweg nog een paar keer moed ingesproken, dus gingen we met veel Fjorden, een Keigoed Westernpaard uit Nederland en een Haf dus op pad. Sheril was nog nooit buiten geweest (ook niet voor ik haar kocht), en de omgeving is hier is vrij druk. Maar ze was super! Vrij druk, maar nergens bang voor en op een gegeven moment ook wel wat ontspannen stukjes. Ze kreeg het wel meteen voor haar kiezen, we zijn bijna 3 uur weggeweest (inc. ijsjespauze), door flinke plassen gespetterd, langs het water en boten, andere paarden tegengekomen en vooral veel verkeer, maar ze gedroeg zich echt super! Haar bak slobber had ze wel verdiend. Nu volgende keer zelf wat meer ontspannen zijn...

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 21:00

Wat leuk zeg dat je paard zich zo goed heeft gedragen!!! Soms sta je toch echt van die beesten te kijken he??? Wel lekker dat je weg geweest bent vandaag. Ik moest werken en zag de hele dag dat lekkere zonnetje schijnen! Sniksnik. Maar ach er komt vast weer een dag!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 21:24

Hartstikke goed van je zeg!
Ik heb het zelf ook hoor, tijdens buitenritten.
Je zit dan alvast te bedenken wat er wel niet kan gebeuren zometeen want er wappert een zeil of er komt een auto aan...
Even later loopt het paard er langs of het niets is en bij het witte simpele hekje tien meter verder draait ze ineens half om, overtuigt dat het een vermomde boskrokedil is... *LOL*

Ach ja en je kunt er alleen doorheen door het veel te doen.
En prachtig weer hadden jullie he?
Echt super dat je haf zo braaf bleef!
Die ijsjespauze... dat wil ik ook wel als het wat warmer is! Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 21:28

Sheril was super! Ze schrok echt nergens van en liep ook heel stoer met de anderen mee over de paden die onder water stonden. Alleen een beetje flauw dat je niet dichterbij kwam staan toen Milena haar spetterdemonstratie gaf in het meer *LOL* Iedereen in de buurt was kleddernat Schijnheilig

Is toch de beste manier voor mensen die nerveus zijn over hun eerste te maken buitenrit: gewoon op een mooie dag spontaan met een stel naar buiten. Met een paar brave paarden en ervaren ruiters.

Miran, ik vond het TOP dat je meegegaan bent! Volgende keer weer! Party!!

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 09:41

Sonja schreef:
Alleen een beetje flauw dat je niet dichterbij kwam staan toen Milena haar spetterdemonstratie gaf in het meer *LOL* Iedereen in de buurt was kleddernat Schijnheilig

Miran, ik vond het TOP dat je meegegaan bent! Volgende keer weer! Party!!


Ik voelde op die paar meter afstand die spetters ook wel hoor Knipoog . Volgende keer ga ik ook wel mee het meer in, vond het nu iets teveel van het goede. Zul je zien dat Sheril gaat liggen ofzo Frusty .

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 14:35

He wat goed!! Ik begrijp helemaal wat je bedoelt met de spanning van buitenrijden. Ik moet dadelijk ook er aan geloven!!
Er gaat dan natuurlijk ook iemand mee.
ZIjn jullie naar de Zegerplas geweest? Kun je daar een beetje rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 20:13

Ja hoor, hartstikke lekker rondje gereden daar! Vanaf de Vosseburgh is het ook best te doen hoor, als je pony straks wat conditie heeft. Je rijdt vanuit Langeraar het dijkje over (richting Hans Verkerk) en dan over het Windepad naar Alphen, zit je meteen in Zegersloot. Keertje afspreken met een stel van de zomer? Dan trakteer ik op ijsjes bij de Amigo (tenzij Sheril gaat liggen in het water en Miran moet zwemmen, dan mag zij tracteren *LOL* )
De ruiterpaden zijn deze winter verbeterd langs het meer, dus we hebben niks meer te klagen van de zomer!

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 10:25

Ik ga heus niet zwemmen hoor Haha! .

Je kan trouwens ook nog het Zegerslootgebied in, aan de kant van de manege is een hek naast het wildrooster. Moet je alleen moet de koeien tegenkomen op een smal paadje ...

Linda, als we met zijn drieen gaan, zijn de Haffen eens in de meerderheid. We reden zaterdag dus met 7 Fjorden (+ nog een voor de kar de 2e helft), 1 KWPNer en een remi Haflingertje.