Rot geschrokken, paard lippenstick op????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Rot geschrokken, paard lippenstick op????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 02:14

Tja ben ik lekker in een springlesje aan het meerijden op de manege, ging hartstikke lekker zegt een meisje opeens: "he je paard heeft lippenstick op!". LIPPENSTICK?????? Kijk ik eens goed naar Nappie zijn mond, zie ik alleen nog maar donkerrood schuim!!!!! BLOED, help schrok me dus rot.
Gauw van iemand een halster geleend, mijn jas zat inmiddels onder het door bloed gekleurde schuim en gauw Nappie z'n mond met water uitgespoeld. Bleek dat ie een piepklein sneetje in zijn onderlip had, had ie op zijn onderlip gebeten Verward Hoe hij dit nou voor elkaar heeft gekregen is me een raadsel Verward Hij scheen er ook geen last van te hebben want hij liep echt super, maar door het schuimen werd het natuurlijk alleen maar erger en leek het erop dat het een megawond moest zijn. Gelukkig is het dus allemaal niet zo erg maar ik ben me wel rot geschrokken!

Heeft iemand anders dit ook weleens meegemaakt?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 02:53

Nee, niet mee gemaakt, maar ik kan me voorstellen dat je idd behoorlijk schrikt!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 09:55

IK heb het een keertje gehad tijdens een buitenrit op het strand, ik zat op een paard dat een bloedneus kreeg, onder het galopperen met de hele groep mee. Nou dat deelt lekker uit, ik had de bloedspetters in mijn gezicht en over mijn kelding zitten. Het duurde even voordat ik het paard terug had (die gaat natuurlijk achter de rest aan, en dan heb je, helemaal op een paard dat normaal strand en duinritten legio meemaakt en niet van jezelf is, heel weinig in te brengen.) Op de weg terug krijg je natuurlijk de nodige opmerkingen van wandelaars en tegenmoetkomende ruiters. De bloedneus bleek helemaal niet ernstig, maar we hebben het op de weg terug toch maar rustig aan gedaan. Ik was me in ieder geval rotgeschrokken.
Het paard zelf was bruin, maar had een hele brede bles ook over zijn neus heen dus de snoet was rose. De bloedneus viel dus extra op en het was ook irritant voor hem, hij bleef de hele tijd maar met zijn hoofd slaan (deelt ook lekker uit).

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 10:10

Ja, af en toe bloeden ze als een rund. Jur had zich ook een keer aangetikt in de koot. Iemand ook opeens dat ze bloedde. Jeetje, dat leek ook wel heel ernstig, een jaap van een paar cm. Uiteindelijk was er bijna niks te zien... Boos!

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 11:53

Ja hoor, heb het ook wel eens meegemaakt. Tijdens de training van Ivanhoe deed ie zo goed zijn best dat ie per ongeluk op zijn tong beet. Je schrikt je rot! Maar gelukkig is er niks aan de hand en kun je er later toch wel om lachen.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:09

gelukkig maar dat t niet zo erg was.
gerald (waar ik werk) gaf eens een van de paarden voor t rijden een snoepje (zo'n roodachtig iets). tijdens t rijden ging t paard schuimen, allemaal rood schuim!! kwam dus gewoon door t snoepje, verder niets aan de hand Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:41

ik heb het zelf niet meegemaakt, maar wel dat 2 mannen een 3jarige fries ruig aan het beleren waren voor de kar. Ze waren ok zo in die mond aan het rukken, die mond bloedde dus ook, heb het toen ook gezegd, maar dat hielp niet en ze bleven dat arme beestje maar slaan emt de zweep Verdrietig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:45

Helemaal niets aan de hand,
als een paard zijn bekkie is gaan bloeden onder het rijden is het 9 van de tien keer idd zijn lip of wang waarop hij heeft gebeten.
Het siet er altijd wel een beetje vervelend uit, net of zijn bekkie aan gort is getrokken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 14:12

Heb een keer gehad dat Gips met een ketting stond te spelen (natuurlijk net met dat ene stukje waar geen plastic om heen zat Frusty ), ketting in haar mond (ik stond niet op te letten), kwam er ineens een blaffende hond aan: rats hoofd omhoog en ketting door d'r mond heen: bloedbad eerste klas.
Maar dat was verbazend snel genezen. D'r lagen waren behoorlijk kapot, weekje geen bit in en toen zag je d'r niets meer van!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:19

Mmm ik heb eens gehad dat ik bij Iwaldo's stal kwam en dat de HELE muur onder het bloed zat. Echt de hele muur was rood. Dan schrik je best wel. Paard binnenstebuiten gekeerd, geen sneetje te vinden. Waarschijnlijk een bloedneus gehad.
Drie keer raden wie met een sponsje de stalmuren schoon mocht schrobben? Misselijk Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 20:09

Laura schreef:
Drie keer raden wie met een sponsje de stalmuren schoon mocht schrobben? Misselijk Haha!


Idd laat me raden, ehhhhhh......jij Haha!
Zo stond ik dus gisteren ook, reflecterende bandages schoonmaken, jas schoonmaken en bovenal Nappie z'n neus en lippen wassen, het rare was eigenlijk dat ie er helemaal geen last leek te hebben. Hij liep echt super ontspannen Verward Vandaag kreeg ik wel een aantal opmerkingen, maar na een korte uitleg snapte die meiden hoe het in elkaar zat (tja het leek natuurlijk alsof ie onwijs op z'n donder had gekregen, maar dit keer heb ik hem geen enkele keer hoeven corrigeren, hij liep als een engel)