Ik ben ZO kwaad!!!! -:(-

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Ik ben ZO kwaad!!!! -:(-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:24

Stoom uit je oren

Ik reed met een anders meisje, samantha (sammiej op bokt)
met mijn haflinger over het ruiterpad.
Op een gegeven moment kom we de manege tegen.
Voor de mensen hier uit de buurt: als ik zeg de slechtse manege van NL weten jullie vast wel welke ik bedoel >;) .
Het was een niet zo breed pad, en de begeleidster roept naar achter: er komt een paard aan!
maar blijft gewoon heel droog doorrijden op het midden van het pad.

Ik wist niet wat mijn haf zou doen, vanwege hengstigheid kan ze nog weleens flink uithalen naar een ander paard, en dat wil je niet als je een les tegenkomt met iele kleine kinderen.
Dus ik denk: voor de goeie orde, en stuur mijn paard de berm in.
(lekker die dennentakken in je gezicht)

Rijdt die begeleidster langs me, ipv dat ze zegt: dankje wel (voor het aan de kant gaan)

Zegt ze: zozo, zonder cap nog wel, met een ijzig gezicht rijdt ze vlak langs mn paard.
Dus ik zeg: wat denk je wel niet, eerst ga ik netjes voor je aan de kant terwijl je je super aso gedraagt, en dan nog eens commentaar geven, je hebt het wel over mn eigen paard hallo!

Ze heeft er geen flikker mee te maken of ik met of zonder cap wil rijden, en het is vrij normaal dat je allebei aan de kant gaat i.p.v de ander van de weg af douwen.

Roept ze terug: dát zal ik tegen je vader zeggen Samantha!
(samantha heeft 1x in de week les op die manege maar ze gaat er weg)

Welver.... wij komen niet van de manege, het is m'n eigen paard,
we gaan helemaal voor haar de berm in, en dán nog durven commentaar te leveren op mij. Stoom uit je oren


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:34

hm Dit is niet het enigste voorval.
de eigenaar sluit een paard op dat is achter gelaten door zijn baasjes omdat ze de stalling niet betaalden, doet hij een hangslot om de stal. Brand? Jammer voor het paard.

Hij wil zijn dochtertje (iets van 7 ) grand prix hebben, zet haar op een haflinger,
drijft m in de hoek met een longeerzweep, geef m een lel: juist ja, paard driaat om, gallopeert weg, kind ligt eraf.
z'n vrouw rijdt de paarden zagend 'aan de teugel'.

Een meisje dat haar paard daar heeft staan neemt een vriend mee, hij vraagt op het erf een vuurtje aan de lesgeefster, die zegt: heb ik, maar krijg je niet. wat doeje hier uberhaupt?

Een meisje uit engeland die hier in de buurt op een camping staat wil mee op een buitenrit. ze weten niet of ze kan rijden, zetten haar op een fjord, en sturen haar mee met een paar andere manegekinderen (ja idd, zonder begeleiding)
Je raad het al, kind valt eraf.

Zo kan ik nog wel 3 uur doorgaan.
Mijn zus heeft er 9 jaar geleden gereden, toen was het al precies zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:42

Ze kan niemand luchten.
Samantha heeft les van haar gehad, ze deed altijd heel normaal.
Ze doen tegen iedereen zo belachelijk..

Pas, toen dat dochtertje er keihard (echt heel hard) af was gevallen, vroeg ik aan die vrouw of haar kind het nu niet eng vind, nadat ze zo hard was gevallen. eerst gaf ze geen antwoord, loopt droog verder, en zegt met haar rug naar me toe zonder me aan te kijken: iedereen valt weleens, ze mag niet bang zijn van ons. en loopt gewoon weg.
zonder aan te kijken, op antwoord te wachten, enz.

en dan: je kind mág niet bang zijn? uhum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:43

Anoeska schreef:
Als er bij op stal op het erf een onbekende zou vragen om een vuurtje, onringt door hooi, stro, paarden etc. dan zou ik ook weigeren, en vragen wat zo iemand in hemelsnaam op mijn stal komt doen. Ga fijn ergens anders met vuur spelen!


het was niet op het binnenerf, op de parkeerplaats.

en ik zou zeggen: nou nee, want je mag hier niet roken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:44

gijsenkim schreef:
Nou als je hier al zoooo kwaad om wordt.......... kan je beter geen rijbewijs gaan halen Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!


Ik ben gewend dat ruiters reageren met "dankjewel" als je helemaal aan de kant gaat voor ze.
In de eerste plaats al, niet van de weg afrijden.
Zo hoort het toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:29

haha roos en ik zijn zwaar boos Knipoog

Mja, ik vind het belachelijk dat ze iets over mij zegt, ik krijg geen les van haar (en anders nog, ik zit op mn eigen paard >;) )
en ik ga 3 meter de berm in. rijd ze nóg dicht langs de rand van de berm, en dan een grote bek geven. en zij is volwassen?

Nou, Samantha is 13, bijna 14, en die is veeeeel beleefder dan zij.
Het is toch normaal dat je ruiters groet, en als je dan niet besluit te doen, kan je jezelf toch gewoon normaal gedragen? Stoom uit je oren
en dan te bedenken dat ik die mensen nog de hele zomer tegen ga komen.

Ben overigens blij dat mijn paard er niet zo een is die achter een andere groep paarden aan stormt als ze weggalloperen, want passeren in stap doen ze niet aan en de groep gaat er vaak vandoor, of er valt iemand af.

Joepie..


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 18:00

wow ik hoor net dat het dochtertje nog maar 5 is..

Ja, doe ik, ik blijf groeten, dat is sowieso standaard.
maar ik zeg wel wat terug als iemand zich met mij bemoeit.

Een meisje die daar ook rijdt schold me constant uit als ze in haar weiland reed. vanaf haar paard, met een vriendinnetje: "goooo-thic"
Totdat ze geen bak meer had en bij de buren in de bak zou komen rijden.
Bij die buren, daar staan de paarden van mn beste vriendin.
Dus nu gedraagt ze zich voorbeeldig, groet me netjes enz, want anders hoeft ze daar niet meer te verschijnen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:07

ThePast03 schreef:
De slechtse manege is zeer overdreven. Blijkbaar heeft TS niet veel manege's bekeken. Ik ken betere manege's maar ook heel veel slechtere manege's.
Het lijkt er meer op dat een aantal meiden, waarvan er een het paard bij de buren gestald heeft staan en een paar daar in de bak mogen rijden een haatcampagne tegen deze manege is gestart.
Lekker makkelijk en lekker veilig zo op het internet natuurlijk Schijnheilig

Als ik jou was zo ik zelf een kijkje gaan nemen en dan pas oordelen.


Wooooow wacht jij eens even met oordelen.
Ik sta niet bij de buren, dat ten eerste.
Ten tweede, ik ben vaak zat op de manege geweest, ik zie alles met mijn eigen ogen, dit is geen infromatie van derden.
Ten derde rijd ik ook niet bij de buren.

Ik moet eerlijk zeggen, ik ken géén slechtere manege met chagarijnigere mensen.

Vind jij het normaal als mensen niet voor je aan de kant gaan op een ruiterpad en dan ook nog eens zich ergens mee bemoeien waar ze niks mee te maken hebben, wat MIJN paard betreft?
Ik niet iig, en met mij vele anderen.
Het is beleefd, en normaal, als je voor elkaar aan de kant gaat op een smal ruiterpad.
Jij hebt het denk ik over een ander meisje die wel bij de buren staat, maar dat heeft hier niets mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:12

narretje schreef:
Ze heeft je wel netjes bedankt voor het opzij gaan dus weet wel een enigszins hoe het hoort.


Sorry?
Mevrouw heeft niet bedankt, ze reed vlak langs mijn paard( en ik stond in de berm) en maakte de opmerking, waar ze niets mee te maken had want ik rijd op mijn eigen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:18

gijsenkim schreef:
Maar om je daar nou zo boos om te maken Haha! Haha! Haha!


Nu valt het wel weer mee, ben vrij vergevingsgezind en zal de volgende keer weer groeten.
(ja, ik groette de begeleidster vanmiddag ook, voordat ze die opmerking maakte en niet aan de kant ging maar langs mijn merrie reed.)

Maar op dat moment vroeg ik me toch af waar ze het lef vandaan haalde om zo belachelijk te doen.
Ze heeft er geen reden voor, ik sta los van alle manege ruzies, heb er verder niets mee te maken, heb verder mijn gevoelens over die manege nooit uitgesproken.

Ik kan het gewoonweg niet accepteren als iemand zich zo gedraagt. Bovendien was het gevaarlijk, ik heb mn paard goed opgevoed, maar kan niet garanderen dat ze niet slaat als ze hengstig is.

P.s Ik heb geen naam van de manege genoemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:20

uhum er ging ff iets mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:31

gijsenkim schreef:
Om maar een voorbeeld te geven, ik rijd veel met de auto over landweggetjes die ook veel gebruikt worden door mensen die de overvolle A13 of A4 willen ontlopen............ daar word ik van de weg gereden.......... en echt op een bizarre manier....... ik heb daar wel eens mn auto gewoon stilgezet en gezegd dat ie er maar langs moest zien te komen


hihi ik wil een motor Tong uitsteken

Nou, ik vind het eerlijk gezegd maar raar dat er mensen in dit topic zijn die de situatie die ik beschreven heb normaal schijnen te vinden.
Ze hoeft me niet persee terug te groeten, maar je kan wel normaal met alkaar omgaan.
Maarja, morgen groet ik net zo hard weer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:24

Citaat:
Het lijkt er meer op dat een aantal meiden, waarvan er een het paard bij de buren gestald heeft staan en een paar daar in de bak mogen rijden een haatcampagne tegen deze manege is gestart.


Als je het niet over mij hebt vraag ik me toch wel af over wie je het dan hebt..

Ze doen tegen heel veel mensen chagarijnig, vooral tegen mij, terwijl ik ze nooit iets aan heb gedaan of wat dan ook.
wat ik zo slecht aan de manege vind heb ik op de vorige blz een aantal voorbeelden van genoemd, die ik zelf heb meegemaakt. (o.a inderdaad lesgeven. ) Ik vind niet dat de paarden er goed worden verzorgd, maar dat is een mening en daar kunnen we eindeloos over door discussieren..

Verder vind ik: Hoe asociaal de begeleidster zich gedraagt tegen over een mede ruiterpad gebruiker.. spreekt toch voor zich?
Ik hoop echt niet dat je het wel normaal vind hoe ze zich gedroeg, want als dit normaal is...
Bah! wat als mijn pony tóch getrapt had? ik ging voor haar aan de kant!!
Dan had ik waarschijnlijk de schuld gekregen. (weet ik wel zeker)

Bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:32

Ik ben al niet meer zwaar boos sam Knipoog
Morgen groet ik weer Lachen
Word er wrsch weer een opmerking gemaakt.
Kan het proberen he Lachen
en anders gaat het weer zo van:
ik: hoi Lachen
zij: soo soo, zonder cap nog wel..
Dan voel je je knap banketstaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:40

ThePast03 schreef:
Als het echt zo gegaan is als jij hier verteld had het wel anders gekund.
Maar om iemand maar even na te praten: om je daar nu zo boos over te maken Verward

Verder begrijp ik niet waarom je perse moest vertellen dat dit een groep van een manege was die volgens jou ook nog eens de slechtste manege van Nederland is.
Als je het gewoon over een groep ruiters had gehad was het ook voldoende geweest toch.

Over dat paard wat achter slot en grendel stond om te voorkomen dat de eigenaar het dier zonder achterstallig pensiongeld te betalen mee zou nemen is al een hele discussie geweest hier op bokt.
De paarden zouden het beter kunnen hebben, zeker als ze 24/7 het weiland in zouden mogen, maar er zijn zat manegepaarden die een slechter leven hebben. Dus om nu te zeggen dat zij de slechtste zijn vind ik bijzonder overdreven.
En over het lesgeven wil ik verder ook geen discussie aangaan maar ook hier ken ik zat slechtere maneges helaas.



natuurlijk is het echt zo gegaan, daar lieg ik niet over.
Nee, want het gaat om de begeleidster, iemand waar een zeer grote verantwoording bij ligt. Als mijn paard haar of haar pony had geslagen.. wat dan? wat een verantwoordelijkheids gevoel.
Ze zijn iig de slechtsten die ik ken, en ik ken er heel wat.
Hoe hij alleen als zijn dochter (5)op een paard zet, die opjaagt, ze valt er echt heel hard af, en haar er gewoon weer opzet, en haar verbiedt om bang te zijn, zegt al heel wat.

Zoals ik al zei, morgen groet ik weer, als ik weer een opmerking krijg zonder dat ze terug groet voel ik me weer knap banketstaaf.
Maar als ze weer niet aan de kant ga, en ik weer de berm in zou moeten: No way.

we kunnen tenslotte best allebei een stukje uitwijken.

Citaat:
Nee hoor, is het ook helemaal niet als je een manege "de slechtste manege van Nederland" noemt


Heb ik een goeie reden voor.
By the way: ik vind dit de slechtste manege die ik ken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:48

Hm, nou ik heb toch wel zo'n hekel aan onverantwoordelijke mensen.
zeker als het om mijn paard gaat..
Ik houd zielsveel van het beest, en als zij naar een ander paard slaat en die mept mijn paard weer kreupel..
Moet er niet aan denken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 01:04

Hm mn dag valt wel mee hoor:)
Maarja, ben iig wel heel blij dat het dit paard was.
Ben een andere nog bezig met beleren en daarmee ga ik ook weleens een rondje door het bos stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:39

ok Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:43

amondi schreef:
Volgens mij(oud wijf) snap ik best waarom je zo boos bent, je bent voor l*l gezet in het bijzijn van een hele groep manege ruiters. Natuurlijk weet je dat een cap beter is dan zonder cap. En dat weet die leidster ook en ik ben het volkomen met je eens dat ze zich erg kinderachtig heeft gedragen om dat aan je melden, niet om je te helpen maar om arrogant te doen. Om het voor haar groep duidelijk te maken dat deze haflingerruiter, weliswaar een eigen paard heeft maar toch niet slim bezig is.
En dan moet je die opmerking van Gijsenkim erbij pakken, je hebt er niks aan als je hapt, je wordt alleen maar gefrustreerder want dat mens had gelijk. Nou moet je niet denken dat ik dan zoveel anders gereageerd zou hebben maar je moet leren berusten. Zeg voortaan gewoon: dank je wel dat je deze opmerking met de hele groep hebt willen delen.
En helaas voor jouw ben ik het zeker eens met de mensen die vinden dat je op een openbaarforum geen mensen of bedrijven mag afkraken of beledigen die zich niet kunnen verdedigen. Het oude gezegde luidt: als u niet wilt dat het u geschiedt, doe dat dan ook een ander niet.
Hoe denk je dat de verhouding met die instructrice wordt als ze meeleest op bokt? Brr, niet aan denken en proberen zoiets te voorkomen.



ehm dan zou ze lezen en misschien begrijpen hoe belachelijk ze bezig was..
Dat voor l*l staan was het ergste niet, het waren kinderen van een jaar op 7.
begrijp alleen niet waar ze het lef vandaan haalt.. maargoed Lachen
zoals gijsenkim en jij zeggen: ik trek me dr niks meer van aan.
Vandaag zal ik wel weer groeten, ben benieuwd wat ze dan zegt.

Ik heb geen naam van bedrijf genoemnd, mensen hebben er wel naar gevraagd maar ik heb daarop niet geantwoord in dit topic.
Nou, jullie horen het wel als ik ze nog een keer ben tegengekomen Lachen
(ik zal tot 10 tellen haha Schijnheilig )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:07

Ik kwam dr vandaag weer tegen.
De hele groep weer.
eerst keek ze me gewoon aan, toen sloot ik aan achter de groep (weg oversteken)

en toen zei ze: als je sneller wil moet je er nu langs gaan.
en toen zei Ik: nee hoor, bedankt, maar dat hoeft niet, ik ga langs de weg Lachen

Toen reed de groep weer verder.
Minder erg dan gisteren Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:51

ArwenLune schreef:
Nee, maar ik vind het ook niet normaal dat jij je zo opfokt en zeker niet normaal dat je deze manege zo lekker zwart loopt te maken op het internet...


Als ik echt opgefokt was had ik vandaag niet weer gegroet hoor, geloof mij maar..

ten tweede: ik heb geen naam genoemd.
en die manege maakt zichzelf zwart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:01

chagrijntje schreef:
Enneh waarom geef je nou de schuld aan de paarden dan? als je paard in een wei staat en de groep gallopeerd weg..reken er dan maar op dat je paard ook mee gaat, en het is zeker niet leuk als je de kinderen toewenst dat ze er afvallen, als je die instructrice niet mag, dan hoef je de kinderen dit nog niet toetewensen


eh sorry, ik snap de clue hier niet van, ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
Het gebeurt heel vaak in die manege les dat de hele groep ruiters met paarden ervandoor gaat en er iemand afvalt.
Mijn eigen paard gaat niet achter een groep andere paarden aan als die ervandoor galloperen, degene die ik nog aan het beleren ben wel.
Vandaar dat ik oppas met achter de groep aanrijden (wat soms niet anders kan)
want als ze ervandoor gaan en ik zit op de Wels heb ik kans dat ik zelf ook ga vliegen. Dát bedoel ik Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:12

truusbertha schreef:
Hallo, Alacairion en Sammiej. Nou, het zit je allemaal wel erg dwars!! En wat benadruk je steeds dat je wel je eigen paard hebt... Ben je dan een beter mens ofzo? Op een manegepaard is rijden ook leuk...
De instructrice heeft verantwoordelijkheid over haar ruiters en wil duidelijk maken dat het niet verantwoord is om zonder cap te rijden. Het is nl. dom om zonder cap te rijden!
Wat kan jou het nou schelen hoe en wat zij zegt... Al vier pagina's haat campagne omdat iemand niet met jou op kan schieten, waar haal je de energie vandaan??!! En door dit soort roddelverhalen komen alle manege's in een negatief daglicht.. Laat ieder voor zich uitzoeken wat ze van een bepaalde manege vinden....
Je bent duidelijk niet objectief, laat het rusten....
Greetz



Sjee, je snapt er blijkbaar geen bal van...
Ik ben onafhankelijk van Cinnepin of Sammiej, ik wil iig mijn verhaal kwijt. Als zij, of een andere bokker de naam van de manege hebben genoemd; ik heb daar niets mee te maken.
Ik benadruk dat ik NIET op een manege paard zat, want dan hadden ze idd het recht gehad te zeggen dat ik niet zonder cap mocht rijden. daarom zeg ik: het was mn eigen paard, ze hebben verder niets met me te maken/ over me te zeggen. Daarom!
(anders zou ik het hele verhaal er ook niet op gezet hebben, want dat had ik haar, behalve onvriendelijk gedrag, niks te verwijten.)


Of het dom is of niet zonder cap te rijden is een heel nieuw verhaal, maar ik bepaal nog altijd zelf of ik wel/niet zonder cap wil rijden.
Als die instructrise zoveel verantwoordelijkheid op zich draagt: daar gedraagt ze zich niet echt naar.
Ze laat haar ruitertjes vlak langs een paard rijden die evt. kan schoppen.
(daarom ging ik ook in de berm staan )

Wat die 4 pagina's haatcampagne betreft: Ik heb mijn verhaal gedaan, geen namen genoemd, de volgende dag verslag gedaan dat ik de begeleidster weer groette en haar reactie daarop, en daarna is dit topic verder gegaan zonder mij, want ik ben 4 dagen weggeweest Lachen

dat de manege in een negatief daglicht komt, hebben ze aan zichzelf te wijten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:17

Barbara17 schreef:
haha waar je je in dit leven al niet druk om kunt maken...... je bent zelf waarschijnlijk net zo als haar anders had je hier wel boven gestaan en het genegeerd;)


Ik ben niet gewend dat ruiters onder elkaar zo onbeleefd kunnen doen, ik voelde me voor banketstaaf staan en was gekwetst.
Hier in deze omgeving is het normaal dat ruiters elkaar groeten en aan de kant gaan voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 00:08

Lachen

Ja, dat er andere zaken bij worden gehaald dat kan ik ook niet helpen, ik draag niet de verantwoording voor wat andere bokkers zeggen, ookal ben ik de TS Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, KaasSouffle_, shaddy82, Tientjeblij en 122 bezoekers