moet ff mijn verhaal kwijt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

moet ff mijn verhaal kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 17:49

ik moet ff mijn verhaal kwijt het is misschien een heel lang saai verhaal maar ik moet het gewoon ff kwijt
vorig jaar maart kocht ik een pony, heel lief en mooi maar wel moeilijk, het ging best goed ze was weleens kreupel maar ik dacht agjah zal wel, na een paar wedstrijden , ze liep net goed, kreeg ze een hoefontsteking, okej ijzer eraf en in de badedas daarna watten en plakband erom, dit duurde langer dan het hoort te duren 3 maanden Verdrietig ze werd weer beter en kreeg koliek niet erg maaar toch nouw ik kon weer gaan rijden het ging voor geen meter maar na een tijdje ging het wel weer, alleen als ze hengstig was kon je niet rijden dan kreeg je der niet vooruit maarja, in totaal had ik 6 wedstrijden gereden en 2 winstpuntent Scheve mond , en 5 zadels verder maar het ging wat beter tot ze een spierverscheuring kreeg na 2 maanden liep ze weer goed en kon ik er weer op maar na 5 minuten liep ze weer kreupel, dus nog meer rust alle dierenarsten zeiden rust rust en nog eens rust, ze staat nu in de wei omdat ze veel te dik werd ze staat nu een paar weken in de wei en al 4 maanden stil en ze moet nu verkocht worden als ze beter word deze beslissing heb ik genomen toen ze 2,5 maanden stilstond en ik heb daar alng over nagedacht en veel geleerd en ik heb zat momenten dat ik denk ik wil haar niet kwijt en houw haar maar dat is niet eerlijk tegen over haar omdat ik graag wedstrijden wil rijden en ze dat dan zal moeten, dat kan ze gewoon niet meer aan,ik heb intussen een nieuwe groene pony en dat gaat heel goed , maar er is ook nog een kans dat de andere pony niet beter word en dan zal ze gezelschaps pony moeten worden maar dan wil ik haar eigenlijk houden maar dat gaat niet 3 paarden betalen, dit is allemaal heel moeilijk, hebben mensen dit ook meegemaakt ofzow?? Verward of heeft iemand tips of iets?

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:58

waarom is je nieuwe paardje nie goed dan> waarom koop je dan een paard als hij niet goed is.. ik had hem voor af eerst gekeurd. dan had het je een hoop ellende bespaart.

Kijk ik weet niet of je dat wel gedaan heb en dat het gewoon stomme pech is..
Veeeeel suc 6 met nemen van een beslissing.. Iedereen heeft ze eigen fisie hier op maar jij bent de gene die het moet doen!! ik denk dat je heel wat reacties krijgt van mensen die het zielig vinden en zo en dat komt hard aan hoor!
Ik zal in mijn geval ook verkopen. ik kan dat wel.. maar denk er goed over na !!! een beslissing is niet terug te draaien!

groetjes Nadine

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 18:04

mijn nieuwe paardje is wel goed en de andere was bij vorige mensen nooit ziek geweest en we wisten toen nog niet veel van paarden en manegebaas vond haar goed bedankt voor je reactie

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:41

Komt het na de rust niet goed dan?
Ik schijn er over heen te lezen wat ze nou precies heeft.

Maar misschien dat je er na een rustperiode wel weer heel leuk mee kan rijden.

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 20:27

ze heeft een gescheurde spier en met veeel rust, heeeel veeel rust kan het goed komen maar dan zal ze nooit meer een goed sportpaard zijn, maar misschien is ze dan nog een leuk recreatiepaard, maar het kan ook nooit meer goed komen , wat ik niet hoop,

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:34

jeetje wat een verhaal... Scheve mond Nee ik heb nog niet zoiets meegemaakt..
maar ik zou inderdaad gewoon mensen proberen te vinden ...die haar gewoon haar verdiende rust kunnen geven.. Lachen
suc6 ermee!

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:42

Tja zo'n beslissing is natuurlijk altijd moeilijk. Maar keek net ff in je profiel en zag een foto van jou op Reonie, maar ben je er niet een beetje te groot voor?
In elk geval veel succes en sterkte met de beslissing die je neemt.

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 12:22

flame is kleiner dan reonie maar wat forser en op die foto had ik te lange beugels, maar iedereen vind dat ik er goed oppas heb ook op een d-pony gereden en dat paste nog net maar die was wel te klein en reonie is ongeveer 156/160 allemaal erg bedankt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:28

als je beestje echt zo zwak in het lijf is...
wat dus schijnbaar het geval is ..
is het dan niet beter om hem uit zijn lijden te verlossen?

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 12:29

ze heeft geen pijn of zo ze is alleen vaak kreupel vind je dan niet dat ze een kans verdient

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:39

Een paard loopt doorgaans niet voor de lol kreupel maar omdat ze pijn hebben...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:46

eeeeh kan misschien verkeerd lezen maar je hebt toch 2 paarden??? En geen 3??
Klinkt hard maar denk niet dat je oude pony verkoopt, althans denk niet dat iemand een pony wil kopen met zo'n verleden, hooguit als grasmaaier en gezelschapspaard maar niet meer als rijdier. Een kreupel paard is helaas nooit pijnloos, anders zou zij wel rad lopen natuurlijk.
Misschien een idee om haar als opvoeder bij een opfok neer te zetten ofzo? Dat zij de jonkies kan leren hoe alles moet? Tis maar een ideetje...

Sterkte ermee, moeilijk zo'n geval.....

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 17:38

jah dat klopt ik heb ook 2 paarden maar mijn moeder heeft ook nog een tinker, maar wij gaan over een weekje op vakantie dan heeft ze nog 3 weken rust en als ze dan nog niet beter is laten we een DA komen om een prognose te stellen of ze nog wel beter word, en ze heeft nu egt niet veel of geen pijn ze kan gewoon lopen alleen net niet goed en in het begin deed het missgien wat meer pijn of bij de hoefsmid maar nuj egt niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:41

ermmm
Punten en hoofdletters leest makkelijker

Je hebt wel veel ongeluk zeg... sterkte met je beslissing!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:13

je zegt zelf dat als het ene genezen is, ze weer iets anders krijgt ... Verward
daaruit concludeer ik dat ze een erg zwak gestel heeft
botte pech kan natuurlijk ook
maar ik denk eerder aan lichamelijke zwakte
dus wat is dan wijsheid?
het beestje nog weer eens jaren door de mallemolen van dierenartsen heen laten gaan?
of gewoon in te laten slapen?
of... maar die kans is vrij klein.. bij iemand op de wei die alleen een paard zoekt voor het gras oid
want als ze echt zo vaak kreupel is, dan lijkt het me ook zeker niet verstandig haar met veel paarden op de wei te zetten, die gaan dan spelen en rennen .. en dan heeft ze dus wel pijn!

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:16

heb je 3 paarden, misschien kan je 1 van je goeie paarden verkopen, en dan toch nog dat kreupel beest je houden om de ander gezelschap te houden

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:22

chagrijntje schreef:
heb je 3 paarden, misschien kan je 1 van je goeie paarden verkopen, en dan toch nog dat kreupel beest je houden om de ander gezelschap te houden


Mischien is dat ook wel goed ja?? of je had de nieuwe pony nooit moeten kopen ??

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 09:28

ze staan op een pensionstal dus hebben gezelschap zat, en mijn moeders paard kan ik niet verkopen, en mijn nieuwe pony heb ik net een week omdat ik graag de sport in wil dus die wil ik zeker ook niet verkopen, en anders gaat flame naar een rusthuis, en ik denk en hoop dat het gewoon botte pech is want daarvoor is ze nooit ziek geweest en dit zijn allemaal dingen die ieder paard kan overkomen waar niks aan te doen is, maar we moeten afwachten wat de Da zegt na onze vakantie, en misschien magk haar houden in de wei als ze echt niet meer beter word

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 20:05

kom ik terug van vakantie (3weken) zegt degene die er voor gezorgt heeft dat het ze veeels te dik is geworden en dat zelfs zij vond dat het slecht met haar ging en dat ze zich zorgen maakte, dus laten we volgende week de dierenarst komen