ben het beu! bak..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

ben het beu! bak..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-02 22:12

ik mag dus de bak gebruiken van mijn kennis, die heeft een eigen stal

een buitenbak en binnenbak
de buitenbak wordt in de winter niet gebruikt, dat kan niet want er staan allemaal jaarlingen in, in de winter

en als ik kom, dan is 1 op de 10 keer de binnenbak vrij
dan loopt er een paard los in (niemand in de stallen Frusty ), dan wordt er net een paard opgejaagd...

echt vervelend want er is geen andere mogelijkheid, ja de wei, maar die is blubber vooraan en expensive racet altijd naar voren (goh wie zal dat hem dan geleerd hebben Knipoog ik niet hoor...) en in die blubber is dat gevaarlijk want in zijn vorige wei had ie een hek met steen ervoor dus dat kon geen kwaad want dan stoptie ie in het gras en hier stopt ie in de modder en kan ie tegen het stroom aan knallen..

en zo over paadjes en over de weg loopt ie heel koppig, wil niet ontspannen en je kan ook nergens draven omdat het allemaal modder is..

en de bossen is een half uur heen en half uur terug, dat is dus ook niet te doen elke dag, en daar loopt ie ook niet netjes.. hoe moet ik nou verder werken aan mijn dressuur?

ik wil dressuren! Kwijl gaat het in de les netjes, ja heel fijn maar ik kan niet ergens anders oefenen, dat is ook de ene bak bij ons in de buurt..

wat nu? vaste afspraken voor de bak regelen of koppig buitenrijden of wat? Verward

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 22:31

gewoon wat langs de weg rijden ofzo koppigheid afleren.
blij zijnd at je af e toe een binnenbak heb ik zal in de winter altijd naast de weg of in de bossen moeten rijden ook in stromende regen.
stom dat ze de paardne in die bak laten lopen niet dat ze met mooi weer even in die grote wei doen Frusty

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 22:38

Bij ons op stal is er een regel: rijden gaat voor longeren en longeren gaat voor losgooien.

Als je deze regel kunt invoeren ben je van een heleboel onvrede af....

Een probleem is het alleen dat je op je beurt moet wachten als je losgooien en er mensen voor je zijn. Ook kan iemand ten allen tijde van je eisen dat je je paard eruit haalt als hij wil rijden. Ook als hij er net instaat.

Bovendien hoort het dat je erbij blijft als je het paard losgooit. Dit i.v.m. het graven van kuilen enz.

Maar als je de bak gratis van die kennis mag gebruiken denk ik niet dat je teveel eisen kunt stellen. Dat kan pas als je daar op stal staat en voor gebruik van de accomodatie betaalt.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 09:15

Ik ben het eens met cassidy, als de bak van een ander is en je mag er gratis in rijden, kun je geen eisen stellen.
Misschien als je lief vraagt of je voortaan een briefje mag ophangen: woensdag tussen vier en vijf uur is de bak bezet...
Zoiets. Hoeft niet elke week dezelfde dag/dezelfde tijd te zijn als ze dat liever niet hebben.

Of je vraagt of het losgooien van paarden bepaalde uren NIET gedaan wordt, dus bijv. uh... elke dinsdag en vrijdag tussen drie en vier uur niet losgooien...
Dan blijft tijdens dat uur alleen het longeren over waar je last van kunt hebben, maar goed.
Of vraag aan de eigenaar welke uren de paarden meestal losgegooid worden, of er uren zijn wanneer de bak nauwelijks gebruikt wordt?

Ergens heb je nog geluk...
Wij hebben een buitenbak die nog niet gedraineerd is, dus houtsnippers waar je tot je enkels in zakt!
Een longeerbak op 5 min. afstand stappen (eerst door enorme blubber-klei-wei) die te klein is om te rijden maar voor longeren wel geschikt.
Een 'wei in aanleg', op het moment nog niet ingezaaid, mogen we in rijden maar is ook alleen maar blubber en klei...

Dus als ik ga rijden is dat op de weg, tenzij mijn vriendin eens in de maand zo lief is om mij en mijn lieverd naar de manege te brengen met de trailer (Peter heeft nog geen E-rijbewijs).

Zo gauw Peter zijn E-rijbewijs heeft.... lessuh!
Maar het trainen? Waar? Hoe?
Nog even en het is LENTE!
Dit weekend mooi weer dus in elk geval een heerlijke buitenrit haha.
Sterkte en hou vol!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 12:30

Ik zou gewoon een vaste afspreek maken, om in de bak te rijden(huren dus). Want ik denk niet dat ze het op prijs zullen stellen als jij met regeltjes aankomt, omdat jij vban buitenaf komt.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-02 20:11

huren? denk je dat ik gek ben piaffe Haha! ik kan het nu gratis doen en dan huren ? ammehoela Frusty *LOL*
dorine, dat is wel een goed idee. ik zal wel kijken en laura zo makkelijk is die koppigheid niet af te leren, als ie dat niet wilt daaro en dat 4 jaar gewend is, is dat makkelijker gezegd dan gedaan hoor!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 20:16

je moet wel geluk hebben dat je er af en toe in kan rijden.
als je gaat buitenrijden een zweep meenemen en elke keer als die koppig doet mep je hem gewoon een keer.
is misschien wel wat moeilijker als die dat gewend is maar jij bent toch de baas?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 23:24

Je kunt de eigenaar vragen wanneer er meestal plek is, en misschien is een agenda ook wel een idee, waar mensen, dus ook jij in kunnen schrijven als ze willen rijden om een bepalde tijd, dan kan je daar rekening mee houden. Bij ons op stal gaat rijden en longeren meestal ook voor losgooien, tenzij de eigenaren van opfokpaarden komen en perse dan hun paard willen zien lopen Haha! Dan worden we er soms bijna uitgeknikkerd... Lips are sealed

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-02 23:45

laura; hihi als ik dat ga doen, weet je wat er dan gebeurd? vlieg ik in rengalop de hele buurt door, als ik al een zweep bij me heb krijg ik hem haast niet in stap Tong uitsteken

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 01:10

Ik zit ook met dat blub-probleem!
Ik kan 2x per week naar de ponyclub, savonds, dan fietst er iemand mee, en heb ik les. Maar ga ik alleen, dan stap ik bijna alleen maar, dus meer als een half uur onder weg! dus dan ben ik er net, ... kan ik al weer terug gaan! En het is maar zien wie der is! Dus soms rij je er met 4 man, en dan met van die mensen die alleen maar galoperen! EN HOE! Boos!
Tja, dan kan ik beter maar meteen omkeren, is er niks met hem te beginnen!

Verder, wacht ik ook op beter weer, waarschijnlijk zetten we dan een bak af, van 20x40! Om te rijden en als paddock, zodat meneer niet altijd op het lange gras hoeft te staan Vork en toch ook niet heeel de dag in zijn stal!
Maar op die plek ligt nou nog kuilvoer, en dat moet eerst op! (en al het water weg...!)
Maargoed, nog een maandje wachten, dan zal het al een heeeeeel stuk beter zijn!
Zo denk ik maar... en dan gaan Tos en ik beginnen met het echte trainen!

Ik zou met die eigenaar eens praten, en vragen wanneer er meestal tijd is! en bv zeggen: 2x per week rij ik buiten, gewoon rondes stappen, dan leert hij wat het is en zal van zelf wat rustiger worden!