zoontje en de shetlander....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

zoontje en de shetlander....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:35

Hoi, Vandaag ben ik met Mickydo en een vriendin van haar naar vriendin der paard geweest. Die heeft mok dus moet goed verzorgt worden.
Hup kiddies mee in de auto en op naar het paardje.
Mijn kids zijn gelukkig ook gek van paarden dus dat scheelt Lachen
Aangekomen daar gingen we haar paard even uit de wei halen en mijn oudste zoon Damien ( bijna 4) mocht op hem "rijden" zitten en goed vasthouden dus.
Mok verzorgt, bix gegeven en weer terug het weiland in...

Ondertussen nog gekonokt met de dominante haan daar... dat beest is echt gek die valt je gewoon aan... ik had ook echt het plan om als ie maar 1 veer naar mijn kids uit zou steken zijn nek om te draaien... dan hadden we van de week een gebraden haantje gegeten.

Toen weer richting auto... er staan bij de ingang en dus ook uitgang bij de schuur daar twee shetjes... leuke beessies hoor, een licht bruine en een zwart/bruine. Vreselijk lief en Damien ging de donkere nog even een dikke knuffel geven. Wat flikt ie nou hij SLAAT em... Tja daar was het shetje niet van gediend en die viel mijn zoontje dus aan... Grrrr ik kwaad maar ik had mijn jongste vast dus die heb ik in micky der handen geduwd en ben me zoon gaan " redden" Het shetje probeerde hem nl eerst in zijn gezicht te bijten maar doordat hij zijn armpjes voor zijn hoofd hield was daar gelukkig geen schade ook niet op zijn armpjes... hij kreeg daardoor wel een flinke duw zodat hij op de grond viel en toen denderde die shet over hem heen.
Gelukkig echt OVER hem heen want hij heeft helemaal nix!!!!! Alleen geschrokken.
Later heeft ie het shetje ook nog geaaid en sorry gezegd tegen hem. En de shet deed ook lief terug gelukkig.
Maar ik ben me rot geschrokken, nooit verwacht dat die beesten zo fel waren.
De shet probeerde hem ook nog een tweede keer aan te vallen maar Micky schopte em onder zijn kont en toen ging hij van schrik de andere kant op en flink bokken. Maar toen stond ik al in de afgesloten schuur.

Ik hoop dat die kleine man van mij hiervan geleerd heeft dat niet alle paarden even lief zijn al zien ze er wel vreselijk lief uit.
Hij had absoluut niet moeten meppen, maar zo hard sloeg ie nou ook weer niet.

Zo het is weer uit me systeem Lachen

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:00

Ja wat schrok ik zeg. Ik dacht echt dat ie shet hem te pakken had. Maar gelukkig niet en heeft ie maar een heel klein wondje in zijn vinger. Maarja heeft je zoon weer wat geleerd: Niet zomaar een paardje slaan want dan vallen ze aan Lachen.

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 21:05

Ik hoop idd dat ie ervan geleerd heeft want nu was het een shetje... strax is het misschien een groot paard wat hem terugpakt....

Kane zou zoiets gelukkig niet gauw doen Lachen

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:07

Gelukkig niet maar ook met kane weet je het nooit zeker. Maar hij slaat kane ook niet Lachen hij wil hem alleen maar "schoonmaken"

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 21:12

Daarom zei ik ook niet gauw... maar ik zal nooit Knipoog nooit zeggen want als Damey hem wel een keer een peut op zijn oog of neus geeft weet ik niet hoe die zal reageren... hij moet gewoon niet slaan PUNT!!!!

Ik denk ook dat Damey iets meer ontzag heeft voor grote paarden, juist omdat ze zoveel groter zijn. Die shetjes waren nl niet veel groter, volgens mij zelfs iets kleiner dan damey qua schoft.... maar goed dan mag ie nog niet slaan!!!!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:24

tja door schade en schande worden we wijs, gelukkig heeft je zoon er niksaan over gehouden, hopelijk is hij nu iets voorzichter.

Hazna

Berichten: 142
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:28

Jee, je moet wel geschrokken zijn zeg. Ik heb ook een zoontje van 4 jaar en af en toe hou ik mijn hart vast. Gelukkig is mijn paard heel braaf met poetsen ed, want Koen (mijn zoontje) wil heel graag helpen. Koen slaat gelukkig niet, maar doet onbewust wel gevaarlijk, zoals onder het paard doorlopen! Mijn paardje vind alles gelukkig wel best, maar ik moet het Koen toch afleren, want ook een braaf paard kan schrikken en andere paarden vinden het misschien niet leuk.
Ik hoop dat Damey ervan geleerd heeft, dan komt er toch iets goeds van.

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 11:42

Ik hoop het ook van harte dat ie er wat van geleerd heeft...
Wat je zegt Hazna, Damey heeft dus ook de neiging om maar steeds onder Kane ( paardje mickydo) door te lopen en Kane vind het gelukkig ook allemaal wel best. Hij wil ook graag helpen met poetsen enzo... Aan de ene kant vind ik het helemaal geweldig dat ie paarden zo leuk vind maar aan de andere kant heb ik zoiets van "was je er maar banger voor" want dan wassie misschien iets voorzichtiger.

Hazna

Berichten: 142
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:22

Het is inderdaad toch fantastisch om zo'n klein knulletje met zo'n groot paard te zien. Ik ben er ook van overtuigd dat ons paard nooit 'expres' iets zal doen, ze lijkt zo extra voorzichtig, maar ja, een ongeluk zit in een klein hoekje. Toen Koen nog kleiner was had hij een keer de teugels vast en ons paard keek net omhoog en daar hing hij. Ze leken het geen van beide erg te vinden.
Onze stalhouder houdt me wel alert, die komt steeds met verschrikkelijke verhalen aanzetten over ongelukken, die gebeurd zijn! Niet leuk, maar het zorgt er wel voor dat ik voorzichtig blijf.

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 14:51

Ik weet helaas zelf wel van die verhalen van hoe erg het kan zijn als je kind of een gewoon volwassen persoon gegrepen wordt door een paard.... Dat van dat extra voorzichtig zijn herken ik idd ook bij Kane.
Normaal dan krijg je een duw van em omdat ie je lief vind maar bij mijn oudste heeft ie dat helemaal nog niet gedaan en bij mijn jongste van net 1 blijft ie helemaal stokstijf staan. Hij snuffelt dan alleen even en blijft dan heel rustig staan terwijl die kleine hem aait Lachen das echt heel cute.

Hazna

Berichten: 142
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:55

Lief, hè. Ze hebben echt in de gaten dat het nog maar een klein kindje is en zijn super voorzichtig.

TamBrav
Berichten: 84
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:36

Ik ben toen ik 4 was ook wel eens gegrepen door een pony. Ik was op een circusterrein en liep te dicht langs de pony´s (gek he als je paardengek bent). En toen viel ook eentje me aan. Hij stond boven op me en beet me in mijn gezicht. Was toen bijna mijn oor kwijt. Gelukkig zag iemand van het circus het optijd en kon die pony van me afhalen. Je ziet nu nog wel eens het litteken in de zomer. Ik ben nooit bang geworden van paarden gelukkig. Mijn zus was bij me maar die moet echt niets meer van paarden weten. Gelukkig is het met je zoontje ook goed afgelopen.

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:54

Dat had ook kunnen gebeuren met mijn zoontje.... gelukkig hield ie zijn armpjes ervoor en is er alleen een tand langs een vingertje geschampt, dat zag ik gisteravond laat pas. Hij heeft een minuscuul klein wondje aan zijn vinger zitten.
Hij vroeg vanmorgen ook of ie weer op Kane mocht rijden dus ik denk niet dat ie nu bang voor paarden is geworden.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:55

Nee damey is niet bang geworden voor paarden . Gelukkig. Hij had ook al weer netjes vriendjes gemaakt met de shet en belooft dat ie hem niet meer zou slaan Haha!

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 18:43

En vooral heel belangrijk SORRY gezegd Haha!

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:53

jemig wat moet jij geschrokken zijn.
Hopelijk heeft hij het voor eens en altijd geleerd.