Paard verkopen: dichtbij of ver weg?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Paard verkopen: dichtbij of ver weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 11:34

Als jij je paard/pony zou willen verkopen, zou je dan blij zijn met een koper die je kende? Eentje die heel dichtbij woonde, misschien zelfs bij jou in het dorp zodat je die ander nog heel vaak met je paarje bezig zag?

Natuurlijk is het fijn als je zeker weet dat je paard goed terecht komt maar om je ex-paard nou continu in handen van een ander te zien Scheve mond ... Ik weet het niet, dat lijkt me nog best moeilijk.
Hoe denken jullie hier over?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:39

Ik denk dat ik het fijner zou vinden als ie ver weggaat, aangezien ik anders misschien wel elke dag op de stoep lig om te kijken of ze wel goed voor m zijn... Lachen

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:41

Nee, als het beestje dan weg gaat, dan wel uit mn ogen.
Ik zou niet willen zien dat iemand anders ermee bezig was, je hebt toch altijd je eigen manier en in jou ogen doet de ander het allemaal fout.

Ik had dat toen ik Amber geruild had, Amber bleef eerst nog wel op mn stagebedrijf staan en anderen die daar reden, reden dus ook ineens op Amber. De elastiekjes en sloffen waren ineens vrij populair bij haar en ik kon er niets meer tegein brengen, het was mijn pony niet meer.
Dat heb ik zo erg gevonden, dat ik die muts zag klooien op Amber en dat ik dacht : Doe dat nou niet zo, je maakt haar helemaal over de zeik etc.

Dus voor mij moeten ze dan maar uit het oog zijn, niet zover dat je er nooit meer eens heen kan voor een bezoekje ( dus het liefst in NL ) maar wel zodanig dat je niet elke dag je pony voorbij ziet komen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:49

Als ik Ivanka ooit zou moeten verkopen, dan heb ik ook liever dat ze wat verder weg staat. Ik kan er namelijk niet tegen om een ander met mijn paard bezig te zien, misschien ben ik daar heel egoïstisch in, nou.. so be it. Ik heb gewoon een eigen manier waarop ik haar behandel, die ik goed vind en als iemand anders het anders doet... Tja,.. Knipoog.

Mijn vroegere verzorgpony staat op Texel en daar ga ik minstens 1x per jaar toch nog wel naartoe. Een ander paard waar ik ook lang op heb gereden die staat ergens in Zweden en dat hoeft van mij nou ook weer niet Clown.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:57

Zo ver mogelijk weg, ik zou echt niet willen zien dat er iemand anders met mijn paard bezig is, tuurlijk doet diegene het hartstikke goed en is lief voor het paard (althans daar ga ik dan van uit) maar toch, op de een of andere manier doet niemand het op dat moment zo goed als ik het zelf altijd deed...... (en da's dan niet gemeen bedoelt)

xJustMe
Berichten: 247
Geregistreerd: 26-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:57

Ver weg, een ander kan in mijn ogen nooit zo goed zorgen voor 'mijn' paard.
Soms krijg je ook van die verhalen als het niet klikt met de combinatie dat het nog aan jou zou liggen... Die verhalen hoor je niet als hij ver weg staat!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:01

Als ik Mirk zou moeten verkopen dan zal het gaan om iets wat niet echt leuk is, mijn gezondheid of geldgebrek of een blessure van hem ofzo... Dus als hij weg moet, dan gaat hij zo ver mogelijk weg en ik hoef niks van de eigenaar meer te horen de eerste periode. Hoe goed of slecht het ook gaat...

Een bekende zal ik hem zeer zeker niet verkopen. Ik zal me er veel te veel over bemoeien Haha!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:16

Verweg, zeer zeker!!
Heb 3 pony's hier in de buurt verkocht gehad, is me niet allemaal even goed bevallen.
Bij ons is de verzorging heel goed(erg om dit van je zelf te zeggen) en meestal valt het dan bij een ander tegen.
nr 1 is op een goed adres terecht gekomen, om vervolgens door en door en door verkocht te worden.
nr 2 is ondanks een al eerdere peesblessure en dus afkeuring voor de sport, toch weer aan gort gereden. En dit kan iedereen overkomen, maar niet op de manier zoals ze dat daar hebben gedaan.
nr 3 had 2 ongelijke hoeven, toen ie wegging waren ze gelijk. Op tijd de smid erbij enz.
Vervolgens moet ie aan 1 kant op een balk, omdat het verschil te groot werd, schuurt ie bij het leven enz. enz.
(overigens lopen 2 van de 3 inmiddels bij zuslief in de lessen mee, dus weer een pony als vanouds!! )

Wil niet zeggen dat ze het op een ander niet goed hebben, maar als je ze dichtbij verkoop, word je hier iedere keer mee geconfronteerd.

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:42

het lijkt me aan de ene kant als ze naar iemand gaat die je kent en op de zelfde plek blijft staan of dicht in de buurt maar als er dan iets fout gaat of er gebeurt iets met het paard/pony zou ik dat heel erg vinden, en wilde je dat je hem nooit weg had gedaan ofzow Huilen en als ze verweg gaat weet je niet wat er gebeurd en dat kan eerst vervelend zijn maar na een tijdje moet je er afstand van doen en dan wil je niet weten hoe het gaat zeker niet als het slecht gaat, ik zou de vorige eigenaar van mijn pony nu echt niet tegen willen komen en dan moeten zeggen dat het slecht gaat en ik denk ook niet dat hun dat willen weten, als je het niet weet kan je er ook niet mee zitten maar het lijkt me zoiezo moeilijk, ik moet mijn pony verkopen en misschien wil kiemand die ik goed ken haar kopen en dan blijft ze hier staan en mag ik haar nog rijden enzo dat is leuk maar dan is het afscheid wel moeilijk en als er dan iets verkeerd gedaan word kan ik daar zelf niet tegen, srry voor dit lange verhaal maar je moet er zelf goed over nadenken alle 2 de opties zijn vervelelnd

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:45

Die van ons staan best ver weg. Ver genoeg om ze niet tegen te komen als je aan het rijden bent ofzo. Eentje zit ergens in de buurt van lelystad de andere hier een half uur vandaan.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:33

Het zou mij niet zo veel uitmaken, als hij maar naar een goed adres gaat!

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:10

ik heb mijn paard verkocht aan een hele goede kennis ik weet dat hij het bij haar heel heel erg goed heeft.
ik geef haar ook les dus weet precies hoe ze rijd .
ze heeft vroeger een pony van ons bijgereden dus ik weet erg veel van haar en hoe ze met ze omgaat .
ze is altijd min. 3 kwatier aan het poetsen en god mag weten wat nog meer ze is net z'n penny meisje maar dan van 29 jaar.
maar al zou ik haar niet zo goed gekent hebben dan had ik het liever gehad dat hij heel ver weg zou gaan

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:07

Ik heb mijn veulen aan mijn beste vriendin verkocht, die is dus erg dichtbij gebleven. Dat bevalt goed, ik vind het soms wel moeilijk dat ik erniets over te zeggen heb, maar ik weet wel de afstand te houden. Mijn pony gaat waarschijnlijk wel ver weg. Als het had gekunt was ze in de buurt gebleven, maar waarschijnlijk moet ze ver weg. Ik heb ze zelf dus het liefst wel in de buurt. Alleen dan wel naar mensen die ik ken en waarvan ik ook deomgang met paarden goed ken...

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:23

Ik ga absoluut voor ver weg, maar als ik dichtbij goed geld kan vangen zal ik het nu ook niet meer laten. Ik kan tegenwoordig wel goed afstand nemen

Dichtbij geeft meestal veel problemen omdat je alles ziet en hoort, ook dingen die niet lekker gaan. Ver weg hoor je vaak wat minder en als je wat hoort is het meestal positief Knipoog (en in Nederland is niets ver, je kunt altijd een keer gaan kijken Tong uitsteken )

MIjn oude pony jamir is naar Oldenzaal gegaan en staat nu in pension bij Gert-jan Bruggink(leuk om zo'n email te krijgen toch Verward Haha! )

Ontario is naar Naaldwijk verkocht en de pony van mijn zusje(goldie) is zelfs naar Finland gegaan Knipoog

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:29

gewoon niet te ver weg maar ook niet om de hoek

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:15

Heb mijn paard naar Curacao verkocht... Ik volg het nog een beetje via internet.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:18

ver weg !!
dichtbij .. dan ga je te vaak kijken en is het eerder niet naar de zin
die van mij heb ik naar duitsland verkocht
wilde m eerst ook in de buurt hebben,maar deze mensen kwamen kijken en het voelde meteen zo goed,dat ze m meteen hebben gekocht!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 18:18

Een goede eigenaar vind ik het belangrijkste. Dichtbij hoeft van mij dan echt niet, liever niet, zelfs. Zoals je zelf al zegt: Ik zou het moeilijk vinden om mijn paard in handen van een ander te zien.
Bovendien denk ik dat ik niet echt los zou komen van mijn paard zolang ik hem nog geregeld tegenkom.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:16

Het liefste zo ver mogelijk weg als het om mijn eigen paard gaat. Zo staat Okkie nu in Finland Bloos!
Aan de andere kant, een pony die ik verkocht heb jaren terug die reed ik toen nog regelmatig voor de nieuwe eigenaar. Toen ik hoorde dat ze haar weer ging verkopen en ik dat niet kon permiteren heb ik het wel even moeilijk gehad. Maar toen is ze verkocht aan iemand weer hier in de buurt en zie ik haar weer zo nu en dan. Moet zeggen dat ik er nu wel vrede mee heb omdat ze het goed heeft. En stiekem vind ik het leuk om haar nog te kunnen zien als ik wil.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:03

Quellian schreef:
Ik denk dat ik het fijner zou vinden als ie ver weggaat, aangezien ik anders misschien wel elke dag op de stoep lig om te kijken of ze wel goed voor m zijn... Lachen


ben ik helemaal met je eens Knipoog

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:34

Ligt eraan .. hoe erg ik eraan gehecht ben..

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:40

ik denk toch wel ver weg, alhoewel als hij het goed heeft dan is misschien dichtbij ook niet echt een probleem, maar ik zou eerder voor ver weg kiezen!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:12

Als dichtbij een goed huis is, ja dan zeker. Maar dat geld ook voor ver weg.

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:54

Ik denk dat verweg/dichtbij niet het belangrijkste is...een goed tehuis dat is belangrijk...al zou het wel moeilijker zijn om iemand anders met je (ex) eigen paardje bezig te zien maar als het een goed tehuis is dichtbij...tsja dan dichtbij

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:34

Ik zou mijn paard verweg verkopen.
Dan zie ik haar nooit meer, anders heb ik alleen maar meer verdriet als ik anderen op haar zie rijden.