mondelinge afspraak enje zit er aan vast

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

mondelinge afspraak enje zit er aan vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 11:37

wisten jullie dat :als je een mondelinge afspraak maakt over het kopen van een paard dat je er wettelijk aan moet houden.


het zit zo een kennis van mij is op zoek naar een paard in de hogere prijsklasse (ze heeft er al vele gezien)

ze had via internet er een gezien.
nou afspraak gemaakt en je kent het wel .
die week was ze er naar gaan kijken leuk dier veel mogelijkheden in huis
het rijden ging ook erg goed Lachen . ze rijd zelf grand prix.
de afspraak die ze maakte was van: ik laat hem keuren en als hij goedgekeurd word dan koop ik hem.

het zou een tijdje duren voordat hij gekeurd kon worden en ze wou hem nog wel weer een keer zien .
dus zaterdags belde ze van kan ik nog even komen kijken
toen kwam het .
eerst strubbelde de eigenaaresse een beetje tegen maar alsnog kon ze komen kijken. (wat al vreemt was) Scheve mond
1.5 uur in de auto het dier werd uit het land gehaald ze zag gelijk dat hij niet zuiver liep .
ze wilde hem ook nog rijden . maar dat kon niet zei de eigenaaresse want hij had al gelopen ze mocht er met veel pijn en moeite toch op. om te kijken of het met rijden beter werd (met eigen KN er op)
hartstikke kreupel was het dier dus zij er weer af. Huilen
ze vertelde dat ze geen intresse meer had in het dier.
toen ging de eigenaaresse helemaal door het lint. ja dat komt door jouw zadel je keurt hem maar en dan zien we wel verder.
nee zij ze :ik hoef zo niet met dit paard bij de kliniek aan te komen je ziet geljik dat hij niet goed is.
de eigenaaresse zij hier ga je nog spijt van krijgen !
ze is naar huis gegaan en klaar.

's maandags lag er een brief in de bus van de advocaat dat ze hem moest keuren. Huilen
ze had geen poot om op te staan .
om het verhaal niet te lang te maken .
het heeft allemaal weken geduurt en uiteindelijk is hij gekeurd en gelukkig afgekeurd hij was echt niet zuiver. Knipoog
het heeft allemaal een hoop geld en stres gekost en waarvoor voor niks

wat ik wil zeggen met dit verhaal pas erg op met wat je zegt in de paarden handel voordat je het weet zit je er aan vast
en als zo'n paard alsnog goedgekeurd word dan zit je er aanvast en wat moet je dan nog met zo'n dier er is dan niet mee te rijden


vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 12:51

ja dat is zo maar ze speelde het zo dat mijn kennis alles moest betalen en ze moest het ook.
ze mocht er ook niet bij zijn bij de keuring het is allemaal heel vaag gegaan.
en ja hoe dit kan .dat mens was gewoon niet goed snik. asl mijn kennis er niet mee zou toestemmen hoe het allemaal verliep dan zou het allemaal nog langer duren.
ze kon namelijk ondertussen ook niks anders kopen want het ging toch allemaal wel om een hoog bedrag want stel hjij was wel goed gekeurddan had ze 2 hele dure paarden gehad en dan zou ze echt nooit hebben kunnen betalen

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 12:55

en een rechtsbijstand advocaat kan haar niet helpen.
dus moest ze een paardensportadvocaat nemen en dus kassa!!!!!!!!!


vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 13:39

ja dat klopt maar als je bij het paard bent en je ziet dat hij niet goed is dan laat je hem ook niet keuren.
de eigenaaresse zij dat het de schult was van mijn kennis dat hij kreupel liep omdat ze haar zadel er op had gelegt .
maar dan kan natuurlijk helemaal niet als je er maar 3 rondjes opgezeten hebt.

kijk en als je geen intresse meer hebt in het dier zou jij dan denken dat iemand je een rechtzaak aan je broek hangt omdat je hem alsnog moet kopen omdat je hebt gezecht als hij goedgekeurd word dat je hem dan koopt

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 14:01

ja dat denk jij heb je er nog nooit van gehoord PIJNSTILLERS of andere zooi die ze een paard kunnen geven om hem zuiver te laten lopen.

niet alles is op de foto te zien hoor
het kan ook een rug probleem zijn je weet het nooit

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 14:11

ja dat komt denk ik nog wel. er komt waarschijnlijk een stuk in de hoefslag te staan.
het is mij niet overkomen maar een kennis


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo, Vlindy en 157 bezoekers