Update Toscana

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Update Toscana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 18:43

Zo als sommigen van jullie wel gelezen zullen hebben heeft mijn paard een behoorlijk ernstige peesblessure en moet ze voor een half jaar tot een jaar op rust, met de vraag of het nog goed komt. We gaan het eerst drie maanden proberen en dan kijken of er zowiezo vooruitgang in komt.
We hebben nu tweeenhalve week stappen achter de rug (twee keer per dag vijf minuten) en het valt me tot nu toe alles mee. Ik had verwacht dat ze veel gekker zou worden. Een halve week geleden was ze erg springerig en druk, maar nu begint ze weer rustig te worden.
Ook op stal houdt ze zich goed. Sinds afgelopen donderdag heeft ze ook overdag weer een paard bij zich op stal staan (een stalgenootje die aan OCD geopereerd is), en is ze dus niet meer helemaal alleen als de anderen de wei op gaan.
Verder lukt het aardig om haar bezig te houden met een voerbal met stukken peen er in, lekker hooi eten, elke dag een half uur tot een uur aan de hand grazen. Ze eet gelukkig niet meer heel haar box leeg, s'ochtends ligt er zowaar nog stro in haar box.
Als we de rest van de tijd ook zo doorkomen ben ik dik tevreden, zeker als het niet voor niks blijkt te zijn geweest.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:39

Nu maar hopen dat ze zich zo goed houdt. Maar gelukkig gaat het tot nu toe goed.

En idd af en toe bezig houden om de verveling tegen te gaan.

Monaaa
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:25

Hey!
Ik ken het probleem, heb zelf ook een paardje thuis staan die ook een peesblessure heeft. Is nu al voor de derde keer gebeurt. Ze is al aardig op leeftijd (19 jaar), maar is nog steeds heel vrolijk en temperamentvol =) (Engels Volbloed). De eerste keer was ze voor zo'n 9 maanden "uit de run", de tweede keer heeft het een half jaar geduurt en ook nu zit ik al vanaf Augustus, te spuiten (met water Knipoog ) en nu kan ik al weer rustig met haar stappen, stukjes draven en af en toe een galopje. Maar het blijft uitkijken, verraadelijke grasbermen blijf ik ontwijken. Ze vordert nu snel en ik hoop volgend jaar weer lekker met haar naar lessen te kunnen gaan!
In ieder geval, sterkte ermee en hopen dat het goed komt!