waneer houd de ellende op? :-(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

waneer houd de ellende op? :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 18:47

het begon drie weken geleden,mickey begon toen kreupel te lopen.
even een weekje gewacht en toen toch de dierenarts erbij gehaald.
eerst dacht hij de bruggetjes van haar zooltjes dat die te hard op de straal drukte,die eraf gehaald,maar ging niet over.
afgelopen maandag was er kreupelheids onderzoek gedaan.

[MD] vraagje over kreupelheidsonderzoek/foto's.

nou gister kwam hij dus foto's maken,en idd wat hij dacht was ook op de foto's te zien,ze heeft een scheur in haar straalbeentje.

vandaag kwam hij terug om dat in te verdoven en als ze dan helemaal goed liep dat het echt alleen daar aan lag.

vandaag dus inverdoofd en inderdaad ze liep meteen beter en weer lekker ruim.

maar goed,het grote probleem is dat mickey echt geen paard is wat je alleen binnen kunt houden op boxrust en er echt niet uit mag
ze is een volbloed,ze moet gewoon haar beweging hebben want ze gaat gewoon harstikke gek doen,hiermee heb ik dus nu ook de grootse moeite want ze moet nu dus 3 maanden op boxrust staan.

nou hebben we besloten om met een redelijk zwaar verdovingsmiddel (anders is het gewoon echt niet te doen) het te gaan proberen.
dus drie maanden echt alleen in de box,er helemaal niet uit.
maar als we merken dat het echt niet lukt (dat ze niet meer gaat eten of dat je je paard na een tijdje niet meer terug kent,waar ik op het moment ook bang voor ben) we er onmiddelijk mee stoppen.
is echt rot nou,mickey werd al stil als ze niet meer gereden werd,en dan wel dagelijks op de wei komt,nou pak je ze gewoon alles af,en ik weet zeker dat dit heel moeielijk voor haar zal worden.
maar goed,we houden er dan wel een kreupel paard mee,wat nooit meer bereden kan worden,en dan hard duimen dat die scheur niet groter gaat worden,anders zouden we hele grote problemen hebben.
en lukt het toch met die boxrust dan ook nog eens hopen dat de scheur helemaal hersteld zal zijn,dat zag hij gelukkig wel positief in Lachen
hij komt dan foto's maken en nieuw kreupelheids onderzoek.

na 10 maanden word je er toch wel erg moe van.
eerst fysio erbij,en toen maar naar de kliniek.
ze is totaal 3 keer flink verzuurd geweest (waarmee ik nu nog steeds sterk spul voor de spieren moet geven,en met zware inspanning en wedstrijden ze twee dagen apart spul erbij krijgt)
ze heeft verkeerde beenstand en daarmee zijn ook flink wat problemen geweest.
ze heeft problemen met de eierstokken (wat nu gelukkig wel even goed gaat)
toen had ze haar been weer flink open gehaald.
toen opeens een dikke bult op haar buik.
toen een onsteking aan haar been.
toen een hoefzweer.
en ze had voor dit allemaal erge lange tijd last van flink wat snot en hoesten,ze zou dus nu lichte bronchites hebben volgends de dierenarts.

en dan die dierenartskosten steeds allemaal...

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:53

Gaat lekker dus! K hoop dat t snel weet wat beter gaat. Zo is er niks aan. Vooral de kosten zijn niet niks, denk ik. Wat ik er van weet is het allemaal behoorlijk prijzig... Sterkte ermee!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:06

Het zit jullie niet mee he.... Hopen dat het gaat met dat verdovingsmiddel, je hebt er natuurlijk niks aan als ze iets over trapt in die box...

Sterkte!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:24

pffft,ik snap dat dit een hele moeilijke tijd wordt voor jou en het paard,hopenlijk komt het goed.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:37

jeetje wat sneu zeg..

moet je nu 3 maanden lang een verdoving geven???

ik heb zelf een paard gehad wat 6 maanden op stal heeft gestaan, gelukkig is dit allemaal heel goed gegaan, en is hij helemaal genezen..hopelijk lukt het ook bij jou!!heel veel sterkte!!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:49

Wat erg!! Heel veel succes ermee! En hoeveel pech kun je hebben met 1 paard!! Het is nu wel echt een optelsom geworden. Hopelijk komt het allemaal nog goed, maar er is dus geen vooruitzicht dat je ooit nog met hem rijden kan?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 21:53

bedankt voor jullie reactie's Lachen

kimmie261,tja als ze met die rust beter kan worden,en die rust er alleen is met verdoving,zit er niks anders op he,we kunnen het na een maandje mischien wel iets afbouwen.

pascha,nee er is helaas geen vooruitzicht Verdrietig waar ik het meeste nu op hoop is dat die boxrust goed gaat,en dat dat lukt.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:24

ja,ik hoop voor je dat het lukt, 3 maanden is niets op een heel paardenleven...ik zou ervoor gaan en het proberen..

heel veel succes..

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:33

Jeetje meis. Arme Mickey Ach gut

Ik hoop dat het een beetje gaat, die 3 maanden boxrust...
Sabientje heeft twee weken op rust gestaan, gelukkig was ze toen wel redelijk rustig...

Heel veel sterkte voor jou en beterschap voor Mickey! Kusje

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 22:39

kimmie261 schreef:
ja,ik hoop voor je dat het lukt, 3 maanden is niets op een heel paardenleven...ik zou ervoor gaan en het proberen..

heel veel succes..


precies!
dierenarts zei ook,als je het liever niet overweegt om het te doen,en je nooit meer lekker met je paardje kunt rijden en er mischien nog grotere problemen krijgt denk je dan van had ik maar...

feetje bedankt Lachen ik wou je net nog een pb sturen,dat we onze boktmeeting maar even moeten uitstellen Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:40

Ja, dat meot dan idd maar uitgesteld worden.
Maar dat is niet zo erg, het is nu belangrijker dat Mickey weer gezond wordt Lachen
Misschien kunnen we wel eens "paardloos" meeten Knipoog

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:09

Nou, dat is niet zo fijn.. Ach gut
Sterkte Knipoog

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:26

Ik ken dat, soms lijkt het of een paard alle pech van de wereld achter elkaar krijgt. Heb hetzelfde probleem. Ik weet hoe rot het voelt om je paard elke keer maar te moeten opsluiten. Tos moet nu voor minstens een half jaar op rust (mag wel stappen, 2x per dag 5 minuten nu), en staat elke keer als ik kom naar me te hinniken, mag ik alsjeblieft naar buiten?
Ik hoop voor je dat alles goed komt met Mickey, en dat die drie moeilijke maanden niet voor niets zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:48

Om haar rustig te houden adviseer ik je om geen brok meer te voeren, geef haar vaak ( zo veel mogelijk) hooi en eventueel om op gewicht te houden wat kuilgras. Liever dat ze wat schraal word dan dat ze teveel energie heeft.

Succes ermee!

petrahin

Berichten: 204
Geregistreerd: 31-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:55

heel veel sterkte toegewenst, heb zelf ook een volbloed dus ik weet hoe moeilijk het is. Aan de andere kant als je het met verdoving een beetje onder controlle kan houden is het miscchien nog wel beter als dat je een paar keer per dag op het hard moet gaan stappen.
Dit heb ik 2 jaar geleden gehad zo;n 8 weken 3 keer per dag stappen op het hard en dit begon met een halstertje en ik eindigde met hoofstel en hengstenketting om het enigsinds onder controlle te houden. En dat is juist zo vervelend want je bent zo weer terug bij af., of erger

Nogmaals heel veel sterkte en het allerbeste voor Mickey

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:31

probeer om haar zoveel mogelijk bezig te houden
vaal hard hooi
jollyball, oid
wortels door de stal
appel aan touwtje midden in stal
verzin iets
zodra ze zich beguint te vervelen, dan begint ze ambetant te doen
met alle gevolgen van den

wens ze veel beeterscahp, enne, na regen komt zonneschijn hé, sterkte!

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:05

Hey galien,wat een kl#tezooi....
Drie maanden moet te doen zijn, ik weet dat t voor haar moeilijk zou worden, maar ik zou t doorzetten. Het 'positieve'is dat t alleen een scheurtje is,en dat dat vrij goed geneest. Als een stukje was afgebroken,was je veel verder van huis.
Misschien kun je ook iets van kruiden(met valeriaan,melisse en hop ) geven, dat is misschien gezonder om dat met het verdovingsmiddel af te wisselen of zo.
Als we je ergens mee kunen helpen moet je t maar ff zeggen.
veel sterkte. Ach gut

kijk ook eens op http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefproblemen/fractuur_hoefbeen_images/fractuur_hoefbeen_images.html

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 17:59

Twinklebel"]
Ik hoop voor je dat alles goed komt met Mickey, en dat die drie moeilijke maanden niet voor niets zijn.
[/quote]
dat hoop ik inderdaad ook echt!
Maar de dierenarts wist bijna zeker dat het dan wel zou genezen Lachen


[quote="Pipo schreef:
Om haar rustig te houden adviseer ik je om geen brok meer te voeren, geef haar vaak ( zo veel mogelijk) hooi en eventueel om op gewicht te houden wat kuilgras. Liever dat ze wat schraal word dan dat ze teveel energie heeft.

Succes ermee!


Ja brokken kreeg ze sowieso niet (soort eiwit allergie,slaat snel op in haar spieren) ze kreeg alleen een muesli.
Maar nu krijgt ze gewoon een handje muesli en wat wortels en de rest inderdaad gewoon allemaal hooi.



Verder bedankt voor alle leuke reactie’s !! Lachen

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:12

klinkt hard, maar een paard is net als een auto. Of je hebt er geluk mee of pech. Aan de een is nooit iets en aan de ander constant!

Slecht nieuws voor een paard dat verliefd is op bewegen!
Voor zo'n paard zou een paddockje met inloopstal een betere oplossing zijn....

yashilha

Berichten: 2334
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:13

ik ken het gevoel ook !!!!!!! Tong uitsteken
iedere keer wat en als je het ene hebt gehad dan heb je het ander weer !

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:14

val er stil van.. Scheve mond
alles komt altijd tegelijk.. Rolleyes
veel sterkte iig.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 19:18

Anke schreef:
klinkt hard, maar een paard is net als een auto. Of je hebt er geluk mee of pech. Aan de een is nooit iets en aan de ander constant!

Slecht nieuws voor een paard dat verliefd is op bewegen!
Voor zo'n paard zou een paddockje met inloopstal een betere oplossing zijn....


dan kan ze net zo goed de wei op,zoiets geneest alleen met echt alleen rust.
als ik haar nu er niet meer laat rusten,zal ze altijd kreupel blijven,en zou de barst dan nog groter worden zijn we helemaal van huis...

petrahin

Berichten: 204
Geregistreerd: 31-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:11

o ja dat was ik nog vergeten ik heb in de tijd dat mijn volbloed op stal moest staan zo'n kunststof appel neergehangen aan een halstertouw. Daar heeft hij zich heel erg mee vermaakt. Hij was zelfs voorheen behoorlijk kopschuw en dat is daarna met 99% verbeterd.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:19

heel veel sterkte meid!ik weet maar al te goed hoe klote het is Scheve mond

maar zoals ik al pb'de(toen had ik nog geen tijd gehad dit topic te lezen) ken ik een paard dat een gebroken straalbeentje had, en nu weer Z dressuur loopt, paard heeft wel 10 maanden boxrust gehad, maar kreeg kalmeringsspul om rustig te blijven
tsja die 10 maanden vond ik persoonlijk niet eerlijk tov het paard, maar snapte ook wel dat ze haar paard niet af wilde laten maken

jouw pony heeft een scheurtje in het bot, dat is minder erg dan helemaal gebroken, dus laten we hopen dat ze zich 3 maanden braaf rustig houdt op stal, en dat ze er dan weer helemaal bovenop komt!

sterkte!!