Foto´s belgisch gered veulentje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 13:09

snowdon schreef:
Hij is echt schattig! Ik ben helemaal verliefd! Heeft ie nu ook een kolletje? *LOL*

Ja hij heeft een heel klein wit kolletje.

Eneuh nog bedankt he! Want dankzij jou en Lonneke staat dit hummeltje nu bij ons op stal OK dan!


Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:07

Pervinco schreef:
Wat een schatje! Echt een leuk ding! Ik las op de site dat de vader een goedgekeurde hengst is, betekend dat dat er papieren bij Rinus zitten?

Klopt. De fokker had al haren van de merrie getrokken voor het DNA. Als Rinus het red kunnen we met DNA onderzoek dan leten zien dat de merrie echt zijn moeder is en kunnen we er gewoon papier bij aanvragen. En als ik de fokker mag geloven zit er een erg mooi papier bij dan..


Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:20

DANIenVLIEG schreef:
misschien een stomme vraag, maar moet een merrie met chronische uierontsteking altijd naar de slacht?

Ik heb geen idee.. We hebben de merrie niet gezien dus ik weet niet hoe erg ze er aan toe was. Maar de fokker heeft volgens mij wel hart voor de dieren (ze moest menig staantje wegpinken) dus zal ze haar echt niet zomaar weggedaan hebben..

Maar ben met je eens dat ik er nooit nooit van gehoord had; uierontsteking zo erg als dit.

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:22

remi schreef:
Wat een poepie! Veel plezier ermee en super dat hij bij jullie terecht kon!
Misschien heb ik ergens overheen gelezen maar wat is er met zijn moeder gebeurt?

Dank je wel *LOL* En voor het begin van dit "penny-verhaal" kan je het beste dit topic lezen:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=268339

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:04

droppie_18 schreef:
leuk hoor, veel succes met de flessenvoeding. moet je hem naar een bepaalde tijd weer terug geven???
Beetje een nieuwsgierige vraag?? om de hoeveel uur geef je hem nu de fles en hoeveel. En heb je andere paarden die hem paarden weetjes bijbrengen. (geen kritiek hoor, gewoon belangstelling)

Dank je wel. En inderdaad leon, we mogen hem gewoon houden. Nou zijn we al 1x (zaterdag) met hem bij de veearts geweest voor zijn dikke sprong, en maandag komt de veearts weer kijken, dus een goedkoop veulen is het niet hoor. Als iemand graag een belg wil kan die beter een "gewoon gezond" veulen kopen, die kosten echt niet veel. Neemt niet weg dat we heel blij zijn met onze "kleine" jongen..

Over het voedingsschema: Hij heeft de eerste dag elk uur ongeveer een liter melk gehad. Nu zit hij op ongeveer 1,5 liter in de 1,5 - 2 uur. Nou doen Wendy en Mattheus (haar vriend) het voeren, dus ik hoef er gelukkig mijn bed nog niet voor uit.. Lachen

En er lopen waar onze paarden staan een stuk of 30 paarden, en als hij straks goed aangesterkt is mag hij met mijn 4 maanden oud veulen gaan spelen..

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:41

Mattheus (vriend van mijn zusje Wendy_Kila) heeft nieuwe foto`s op de site gezet http://www.ernster.nl
(als je op de kleine foto`s klikt verschijnt er een grotere)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, La_Lune, Muronia, Mutti, Sabrinatomic, sasja0705, Sharra1, Sjafrane, stella92, StonedRomy, Tyke, Vagabondo, Willempie_T, xSannee en 171 bezoekers