eerlijk voor een paard??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

eerlijk voor een paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 21:46

Laatst hadden wij een discussie...
Een vriend van mij was van mening, dat als we aan het rijden waren en een paard wilde niet (bijvoorbeeld springen), dat het dan niet eerlijk was om dan door te zetten en je paard er tóch overheen te krijgen. Waarom? Omdat het voor een paard niet natuurlijk was om zoiets te doen, en het ook niet logisch was dat een paard dat leuk zou vinden.
Ik ben van mening dat er wel degelijk paarden zijn die springen leuk vinden.
De discussie ging verder, omdat ik reageerde met: Als een paard dus niet wil nageven, lopen, reageren op een been, moeten we hem dus ook maar op stal zetten, omdat het niet natuurlijk is.
Daarop zei hij dat dat anders was, omdat we, op het moment dat we opstijgen, het paard uit balans brengen, en moeten proberen het weer in balans te brengen, d.m.v de achterhand er onder te rijden e.d.
Daar ben ik het wel mee eens, maar dan gaan we verder: De zwaardere oefeningen, doet een paard die in de natuur?? Ik denk van wel, en het ene paard heeft natuurlijk meer aanleg als het andere, en vindt bepaalde dingen wel leuk, die een ander paard niet leuk vindt.Daarbij denk ik niet dat we het paard van nu, dat al generaties lang onder de mensen is, nog kunnen vergelijken met een wild paard, dat alleen in de natuur leeft. Hoe denken jullie hier over??

You're immortal until proven otherwise


sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 21:56

heej heb je daarook een link naar???

You're immortal until proven otherwise


sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 22:34

Ik zal je eerlijk zeggen dat die vriend ook in de paarden zit... Ongelovelijk he, snap hem dus ook echt niet, en heb er best vaak woorden met hem over.
Hij is afgelopen jaar naar Jumping A'dam geweest en kwam terug met alléén maar commentaar, dat al die springruiters hun paard ergens toe dwingen, dat geen een paard het leuk vind om zo hoog te springen, en dat dat logisch is, omdat ze zo ver door de voeten gaan bij delanding BLABLABLA... word er redelijk simpel van..

You're immortal until proven otherwise

sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 16:11

waar kan ik die foto's vinden dan??

You're immortal until proven otherwise

sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 20:05

precies, dat vind ik dus ook, dat zei ik al bovenaan: ''Daarbij denk ik niet dat we het paard van nu, dat al generaties lang onder de mensen is, nog kunnen vergelijken met een wild paard, dat alleen in de natuur leeft. Hoe denken jullie hier over??''.

You're immortal until proven otherwise


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Sterrenpony, wend2009 en 41 bezoekers