Erg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Erg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 21:54

Het was gister echt vreselijk!

was ik lekker met Moon aan het rijden, met nog een vriendin.
ze was al lekker fel en we zijn aan het draven, wat denk je wil ze in galop op straat!

En al steeds ouwehoeren, gewoon echt vervelend!

dat mag al helemaal niet van mij, ik haar met moeite inhouden.
5 minuten laten geeft ze een bok en gaat toch in galop, ik haar terug gezet in draf, en daar maakt ze een schuiver!

dit was echt erg! ik vloog er bijna af, en ze glijdt (om zo maar te zeggen)
ik dacht echt dat ze vanalles had en er ging vanalles door mn hooft heen,
wat denk je?

alleen in mn nieuwe peesbeschermers (draagt ze alleen van achter) een gat! wat ben ik me kapot geschrokken!

ik dacht dat ze wel wat rustiger zou worden, nee hoor!
steeds gekker doen! op een gegeven moment toch maar de zweep erbij gepakt en geslagen, dat doe ik al helemaal niet gauw! Boos!


kom ik vandaag, ik dacht echt dat ze wel kreupel zou wezen en wondjes zou ontdekken, nee hoor niks!!

wat was ik blij dat ze niks had.

dit was echt niet leuk!!(daarom moes ik t even kwijt!)

zou een paard niet weten dat dit gevaarlijk kan wezen?

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:58

Een paard beseft niet dat zoiets gevaarlijk is, als jij uitglijd dat denk je er toch ook niet bij na??? Maar het is wel erg schrikken ook voor je paard, dus vind ik het onterrecht dat je haar hebt geslagen, zij was er natuurlijk ook niet op voor bereid! Tip voor de volgende keer: Kalmeer haar op zo'n moment, daar heb je meer aan..

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:05

Ik denk dat ze wel het recht had om hem een tikkie te geven... als hij gaat bokken en in galop wilt gaan of gaat lopen klooien dan moet ie toch even zn plaats weten... of niet dan¿!

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:41

Een tikkie wel ja, maar er staat "op een gegeven moment toch maar de zweep erbij gepakt en geslagen: Dat zal wel niet een kleine tik zijn geweest.. Maargoed ik was er niet bij!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:03

Moonlightje schreef:
alleen in mn nieuwe peesbeschermers (draagt ze alleen van achter) een gat! wat ben ik me kapot geschrokken!


Gelukkig dat ze die omhad dan anders had ze wel een wond gehad..
En over dat slaan, zoals hierboven al is gezegt "ik was er niet bij" dus daar kan ik ook niet over oordelen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 02:23

Als je paard bokt geef je hem een tik. Goedzo.
als je paard gek doet en er vandoor wil gaan geef je hem géén tik, want dan word hij alleen maar gekker. niet goed zo!

Preddy ik denk niet dat ze bedoelt dat het paard expres uitglijdt omdat hij niet weet dat uitglijden gevaarlijk is, maar dat ze bedoelt: weet hij niet dat hij uit zou kunnen glijden als hij zo hard over de straat rent.

@ moonlightje: nee, daar dacht hij blijkbaar niet bij na Knipoog

Monaaa
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 02:29

Paarden zijn leuk, maar toch onberekenbaar als het er op aankomt; logisch het zijn dieren. Daarom is uitglijden ook niet iets, wat "gepland" staat in het paard, al heb ik vaak toch wel een idee dat paarden leuke strategiën hebben, als het aankomt op klieren (de slimmeriken). Ben het dan ook eens met Alacairion, heb zelf ook een pony gehad, vaak rotvervelend, maar stress en afstraffen op een moment dat je pony (of paard) weg wil sjezen of wat dan ook in die richting is niet handig. Dat voelt een paard. Beter is dan rustig te blijven of inderdaad, te kalmeren. Niet dat dat makkelijk is hoor, bij mij is dat alles helaas mislukt en heeft mijn pony plaats moeten maken voor een wat (je zou kunnen zeggen: betrouwbaarder) paardje. Maar hey, ervaring krijg je door te doen, ook al loopt het fout, je leert er toch altijd van! Succes ermee, en ik hoop dat je wat aan deze reacties (van ons allemaal) hebt gehad!
XXX

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 03:37

Alacairion schreef:
als je paard gek doet en er vandoor wil gaan geef je hem géén tik, want dan word hij alleen maar gekker. niet goed zo!

hangt ervanaf waarom ze zo gek doen. Als ze bang zijn ofzo moet je natuurlijk niet gaan slaan, maar er zijn ook zat paarden die totaal hun hoofd er niet bij hebben en alleen maar wat gek lopen te doen waardoor het gevaarlijk wordt, en als je weet dat je dat hoofd er met 1 simpele tik weer bij kan krijgen lijkt me dat een prima oplossing.
Natuurlijk niet doen als je weet dat je paard bij zo'n tik binnen een paar seconde in vol tempo richting huis ofzo rent Knipoog

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 11:23

Preddy schreef:
Een paard beseft niet dat zoiets gevaarlijk is, als jij uitglijd dat denk je er toch ook niet bij na??? Maar het is wel erg schrikken ook voor je paard, dus vind ik het onterrecht dat je haar hebt geslagen, zij was er natuurlijk ook niet op voor bereid! Tip voor de volgende keer: Kalmeer haar op zo'n moment, daar heb je meer aan..


ik heb haar later geslagen toen ze zo gek bleef doen

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 11:46

en ik was rustig toen het net was gebeurt, maar als ze dan zo gek blijft doen ja dan sla ik, ze weet dat dat niet mag en ik wil niet dat ze nog een keer zo valt. ze was niet bang, gewoon echt vervelend!
ik heb haar maar 1tik gegeven maar ze bleef bezig

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:52

tja.. ze blijven onvoorspelbaar, ik was niet erbij toen ze sloeg dus daar ga ik geen commentaar opgeven..ik denk dat je goed gehandeld hebt, en jullie hebben geluk gehad.

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:06

Sorry, maar ik had mijn knol ook verrot geslagen Lips are sealed
Mijn paard is zo dominant als wat, al laat ik het 1x toe (en dan heb ik het over het gespring en getrek) dan zal ze dit BLIJVEN doen.
Aanpakken die hap.
Sorry.
HET IS EEN PAARD.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:49

Kan anders aflopen, ik heb 4 maanden geleden mijn been gebroken toen mijn paard schrok, een schuiver maakte en bovenop mijn been viel...